Převálcujte konkurenci na Facebooku. Pomohou vám reklamní strategie

Facebook
Seznamte se s méně známými strategiemi na Facebooku, jež vám přinesou konkurenční výhodu.

Facebook platí za tu nejoblíbenější platformu sociálních médií na světě. Konkurence zde je opravdu veliká a neúprosná. I přesto můžete využít výhod, které vás vynesou do popředí. Seznamte se s méně známými strategiemi, jež vám přinesou konkurenční výhodu.

Důvodů, proč se o Facebooku hovoří jako o nejpopulárnější platformě sociálních médií na světě je hned několik:

  • má největší uživatelskou základnu ze všech ostatních platforem
  • má nejrovnoměrnější věkové rozložení
  • je nejfrekventovanější z aplikací sociálních médií
  • jen v Americe jej navštěvuje přibližně 70 % dospělých uživatelů sociálních sítí, přičemž 49 % přichází za den hned několikrát a 22 % z nich alespoň jednou denně

Ovšem abychom nehovořili jen o pozitivech, není také žádným tajemstvím, že se za posledních několik let změnilo prostředí digitální reklamy, zejména pokud jde o soukromí uživatelů a sledování třetími stranami. Ať už jde o GDPR nebo nejnovější aktualizace iOS, všechny tyto změny vedou ke stále obtížnějšímu sledování chování uživatelů a výrazně ovlivňují výkon PPC kampaní Facebook Ads. Přesto však stále existují řešení, jak zmírnit dopad těchto omezení – můžete totiž využít sílu samotného Facebooku a zapojení jeho uživatelů. Pokud využijte zapojení Facebooku, může se jednat o cenný zdroj ve vaší online marketingové strategii. Pojďme se proto podívat na způsoby, jak využít zapojení na Facebooku ke zlepšení svého marketingu.

Strategie č. 1: Využijte cíle kampaně

První strategií, kterou můžete využít, abyste vynikli nad konkurencí, je použít cíle kampaně zaměřené na zapojení. Jednou z věcí, které Facebook umí nejlépe, je pomáhat s optimalizací směrem k vašim konkrétním cílům prostřednictvím cílů kampaně. Pokaždé, když vytvoříte novou kampaň, řeknete Facebooku, na co se chcete zaměřit, a oni udělají vše pro to, aby toho dosáhli.

Jaké jsou cíle kampaně?

Při vytváření nové kampaně si můžete vybrat ze tří cílů:

  • Povědomí: sem spadá povědomí o značce a dosah
  • Zvažování: sem patří návštěvnost, zapojení, instalace aplikace, zhlédnutí videa, generování leadů a zprávy
  • Konverze: do těchto cílů se řadí konverze, katalogové prodeje a návštěvnost obchodu

Pojďme se proto podívat, jak vytvořit jednotlivé kampaně tak, abyste dosáhli svého cíle.

Kampaň určená pro zapojení

První cíl, který je nejvíce zaměřen na zapojení zákazníků, je nazýván stejně – tedy zapojení a spadá do kategorie cílů kampaně „Zvažování“. U tohoto typu kampaně si můžete vybrat, zda ji chcete optimalizovat pro to, aby vaše stránka získala co nejvíce lajků, nebo pro zapojení příspěvků či pro reakce na události.

Cíl této kampaně je jednoduchý: přimět uživatele, aby na webu prováděli konkrétní akce prostřednictvím podnětů, které jsou umístěny na platformě a opírají se o metriky interakce Facebooku: sdílení, lajkování, reagování, komentování atd.

Stejně jako při návštěvě webových stránek, i zde každý uživatel, který provede nějakou z výše uvedených akcí, interaguje s vaší značkou a ta se mu tak dostává do povědomí. Nevýhodou této kampaně může být to, že se tyto akce nemusí přímou promítnout do vašich zisků, například z online prodejů, avšak neznamená to, že nejsou cennou součástí nákupního trychtýře.

Kampaň zaměřená na zhlédnutí videí

U tohoto typu kampaní doporučuje sama společnost Facebook optimalizovat videa pro ThruPlay. Tato možnost vychází opravdu jako nejlepší, jelikož vaše videa budou optimalizována, aby získala co nejvíce dokončených zhlédnutí, pokud je video 15sekundové nebo kratší. Pokud je delší než 15 sekund, optimalizuje ho Facebook pro lidi, kteří ho s největší pravděpodobností budou sledovat po celou dobu. Pokud se vám zdá, že 15 sekund je pro sledování málo, zamyslete se nad tím, kolik času vy osobně věnujete sledování video reklam na Facebooku nebo Instagramu – zjistíte, že je to určitě podstatně méně než 15 sekund. A pokud už tento čas překročíte, pak musí být video opravdu zajímavé. Využijte proto toto standardní chování lidí i u vašeho cílového publika a mějte tak jistotu, že za své peníze získáte co největší návratnost – samozřejmě platí, že všechny důležité informace musíte začlenit na začátek videa. Tímto způsobem tak máte vliv i na ty, kteří nezhlédnout celých 15 sekund.

facebook ppc

Kampaně pro obnovu konverzace

Kromě dvou výše uvedených kampaní můžete také použít kampaně se zprávami na Facebooku k zahájení nebo obnovení konverzací s uživateli na platformě. Zapřemýšlejte o začlenění chatbota s vaší společností, avšak aniž by museli uživatelé opustit Facebook a přejít na váš web. Můžete si také vybrat, na které platformě chcete tyto konverzace vést, ať už se jedná o Messenger, WhatsApp nebo Instagram Direct.

Kampaně pro generování leadů

Stejně jako u kampaně pro obnovu konverzace, můžete použít i kampaně pro generování leadů ke shromažďování informací o uživatelích přímo na Facebooku, aniž by museli před vyplněním formuláře přijít na váš web. Formuláře mohou mít různou podobu a můžete i nabídnout odpovědi formou předvyplněných možností, ze kterých si zákazníci vyberou tu vhodnou. Hlavní výhodou této kampaně je to, že uživatel nemusí opustit Facebook, a vy zároveň můžete informace o potenciálních zákaznících integrovat přímo s vaším CRM nebo platformou pro automatizaci marketingu a připojit se tak k vašim pracovním postupům. Kampaně na generování leadů na Facebooku jsou jedním z velmi oblíbených způsobů, jak cílit na uživatele Facebooku, a mohou přinášet velkou hodnotu téměř ve všech oblastech byznysu. Nemluvě o tom, že pomáhají získávat data první strany ve světě, kde je stále těžší získat data třetích stran.

Strategie č. 2: Zaměřte se na retargeting

Retargeting slouží k opětovnému oslovení uživatelů, kteří už někdy navštívili vaše stránky. Retargeting na Facebooku se nevztahuje pouze na návštěvníky webu, ale můžete také znovu zacílit na ty, kteří vaši stránku navštívili a zapojili se tak. Tito návštěvníci pro vás mají podstatně vyšší hodnotu, než ostatní. Už jim nemusíte totiž představovat vaši značku, jelikož už s ní přišli do styku, ale můžete se více soustředit na vytváření spojení s nimi. V podobě zapojeného publika můžete cílit nejen na lidi, kteří interagovali s vaší značkou na Facebooku, ale můžete si vybrat i dle toho, jak tato interakce probíhala, tedy co bylo jejím prvotním zdrojem (video, formulář, nákup, událost, stránka na FB atd.). U kampaní generujících potenciální zákazníky můžete vytvářet seznamy na základě lidí, kteří otevřeli váš formulář, otevřeli a odeslali formulář nebo formulář otevřeli, ale neodeslali. Ale pokud si například vyberete jako zdroj stránku na Facebooku, získáte mnohem obsáhlejší seznam, na jehož základě můžete cílit. Můžete si pak vytvořit nejrůznější publika uživatelů na základě kritérií, jako jsou:

  • lidé, kterým se aktuálně líbí vaše stránka, nebo kteří sledují vaši stránku
  • každý, kdo se zapojil na vaší stránce
  • každý, kdo navštívil vaši stránku
  • lidé, kteří se zapojili do jakéhokoli příspěvku nebo reklamy
  • lidé, kteří klikli na jakékoli tlačítko s výzvou k akci
  • lidé, kteří poslali zprávu na vaši stránku
  • lidé, kteří si uložili vaši stránku nebo jakýkoli příspěvek
  • atd.

Jakmile si vytvoříte vlastní publikum dle svého uvážení, chovejte se k němu stejně, jako by to byli návštěvníci vašeho webu. Pokud přišli na vaši stránku, ale nic si nekoupili, pošlete jim kampaně propagující váš katalog či nabídku, abyste je povzbudili k nákupu. Pokud se jim líbilo několik vašich příspěvků nebo zhlédli několik videí, pošlete jim formulář pro potenciální zákazníky, aby se přihlásili k odběru newsletteru. To, že se to tyto aktivity odehrávají na Facebooku, a nikoliv na vašem webu, nemá žádný vliv na to, že byste neměli využít chování uživatelů ve svůj prospěch.

Strategie č. 3: Vytvořte si podobné publikum

Dosud jsme se zaměřovali na to, jak zapojit uživatele prostřednictvím cílů kampaně a jak opětovně zapojit ty, kteří už s vaší stránkou nějak interagovali. Tito uživatelé vám však mohou pomoci i k získání zcela nových zákazníků. Stačí si vytvořit takzvané podobné neboli lookalike publikum. Možnost cílení na Facebooku na podobná publika vám totiž umožňuje použít téměř jakýkoli seznam publika, který můžete vytvořit, a najít nové uživatele, kteří jsou podobní lidem z těchto seznamů. Pokud například zjistíte, že máte dobrý výkon od lidí, kterým se vaše stránka líbila, zkuste vytvořit kopii těchto uživatelů a zacilte na ně podobným způsobem, avšak v nové sadě reklam nebo v nové kampani. Tímto způsobem budete cílit na lidi, kteří se chovají jako vaše publikum, kterým se líbí vaše stránka, ale zároveň budete moci sledovat, jak se jejich výkon liší od vašeho původního publika. K porovnání výkonu můžete použít například bezplatný nástroj Facebook Ads Performance Grader.

Praktický tip pro lookalike publikum

Při budování podobného publika nezapomeňte na to, že vám dalo měsíce, možná roky práce, než jste s dosavadním publikem navázali dobrý vztah a přiměli je k nákupu. Proto místo toho, abyste posílali toto publikum přímo do výzvy k akci ve spodním trychtýři, je pravděpodobně nejlepší, když nejprve použijete lookalike k vygenerování skutečných hodnocení stránek od tohoto publika a poté na něj znovu zacílíte na základě tohoto sekundárního zapojení. I když tato strategie trvá déle, rozhodně se vám vyplatí.

Rada na závěr

Po poměrně dlouhou dobu byly interakce značek se zákazníky na platformě sociálních sítí ignorovány. Je to však jedna z velmi efektivních cest, jak pokořit nesmírně velkou konkurenci a vyniknout. Využijte proto zapojení na Facebooku ve svůj prospěch a vytěžte z něj maximum. Získáte nejen náskok před konkurencí, ale i užší vazby se svými zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp