PPC v roce 2025: Nasaďte 4 super taktiky

PPC v roce 2025
Posilte výkon PPC kampaně v roce 2025 pomocí SEO taktik, jako jsou mikrokonverze, vyloučení v Microsoftu, analýza konkurence nebo kumulativní změna rozvržení.

V celé řadě předpovědí trendů v PPC reklamě pro rok 2025 není zrovna jednoduché vyznat se, natož podle nich hned začít zavádět změny. K dispozici ovšem stále máte množství osvědčených postupů, které jsou dnes neprávem opomíjené, a přitom disponují silou udržet vaše kampaně na vrcholu. Osvojte si čtyři účinné strategie, díky kterým proplujete vodami PPC i letos v pohodě.

1. Zkoumejte konkurenci pomocí DSA

DSA neboli dynamické reklamy ve vyhledávání automaticky prochází váš web, identifikují klíčová slova, o která je momentálně ve vyhledávání zájem, a navrhují nové vstupní stránky na základě aktuální návštěvnosti.

Patří k nejpoužívanějším nástrojům pro PPC reklamu, ale valná většina inzerentů je chce provozovat jen jako aktivní kampaň. Pomocí DSA však můžete získat spoustu cenných informací, a to jak ze svého webu, tak ze stránek konkurence. Výdaje za reklamu ani není nutné navyšovat, k potřebným údajům se dostanete zdarma.

V sekci dynamického plánování mimo jiné najdete:

  • měsíční predikce globálního objemu vyhledávání,
  • doporučené kategorie klíčových slov,
  • návrhy textu reklamy podle porozumění stránky Googlem.

Důležité je nastavit jen jednu URL adresu na kampaň DSA a před spuštěním dynamických reklam ve vyhledávání absolvovat obvyklý proces vytvoření kampaně.

Založíte-li nový účet Google Ads pro dynamické reklamy ve vyhledávání pouze kvůli analýze konkurence, musíte zadat způsob platby. Pokud tak neučiníte, Google časem tento účet zruší.

Když budete vědět, jak Google chápe vaše konkurenty, můžete se lépe rozhodovat při dalším směrování obsahu webu. Navíc si uděláte přehled o tom, na jakých pozicích jsou vaši rivalové silní, a odkud naopak ustupují.

2. Sledujte kumulativní změny rozvržení

Stabilita stránky po jejím načtení je důležitým faktorem ovlivňujícím uživatelskou přívětivost webu, a to především u mobilních zařízení. Kumulativní změna rozvržení (CLS) vám ukáže, do jaké míry se jednotlivé moduly na webu změní po zobrazení tří čtvrtin stránky, tedy zhruba ve chvíli, kdy je uživatel rozhodnutý otevřít odkaz.

Google vykazuje skóre už po 5 vteřinách, směrodatnější je však měřit 8 vteřin. Po jejich uplynutí už se nesmí uživatel v důsledku posunu modulů prokliknout na zcela jiný web, než měl před chvilkou v úmyslu. K čemuž dochází zejména na stránkách s partnerským vyhledáváním nebo konvenční obsahovou reklamou a při nastavení Performance Max.

Čím více vyskakovacích oken a reklam máte na stránce umístěno, tím vyšší bude skóre CLS. To by přitom nemělo přesáhnout 0,1. Jakmile se objeví na 0,2 a výše, už je to špatně a měli byste zasáhnout.

Kontrola každého webu a prověřování jeho obsahu z pohledu CLS mohou být poměrně zdlouhavé, proto raději vyzkoušejte test rychlosti webu pomocí procházení spamových domén. Ten sice nelze provést automaticky, ale i tak pro vás budou získané údaje velmi užitečné.

Metrika CLS vytváří skóre kvality vašeho webu z pohledu uživatele. Jeho výše přímo ovlivňuje úspěch vašich nabídek, protože jde o bezprostřední dojem z hlavní stránky, který není radno podceňovat. Nástroje pro vstupní stránky sice většinou limity CLS hlídají, i přesto si však tuto analýzu udělejte.

3. Vytvořte seznamy vyloučení u Microsoftu

Přestože společnost Google celosvětově dominuje vyhledávání, reklamní platforma Microsoft Advertising si za poslední roky v ústraní vybudovala silnou pozici a stala se cenným poskytovatelem nástrojů a inovací.

Jedním z nejdůležitějších zdrojů Microsoftu je všestranně dostupný přehled webových vydavatelů s možností vyloučení URL adres ve všech úrovních účtu (MMS, účet, kampaň, reklamní sestava).

Tuto schopnost ovšem nevyužijete pouze u Microsoftu, ale adresy k vyloučení si můžete pomocí Audience Network a Syndikovaných partnerů vzít a poté je na úrovni účtu vyloučit také u Googlu. Díky tomu objevíte a vyloučíte špatná umístění za minimální náklady.

Řadě odborníků se nelíbilo, že Audience Network byla automaticky doplněná do tradičních vyhledávacích kampaní, ovšem umístění pro seznamy vyloučení vám přináší opravdovou hodnotu. Díky tomu pak můžete vyzkoušet testování Audience Network jako samostatnou kampaň, což funguje především při kvalitním remarketingu založeném na zobrazování.

Chcete-li přidat vyloučené adresy také do Googlu, musíte si nejdřív seznam URL stáhnout a následně jej zkopírovat do vyloučení na úrovni účtu.

4. Zapojte mikrokonverze

Působíte-li v odvětví s nepříliš velkým objemem a se svými standardními konverzemi nedosáhnete alespoň 50 konverzí za 30 dnů, může vám k dosažení úspěchu pomoci testování mikrokonverzí. Ty sledují dílčí úspěchy v procesu končícím nákupem a musí používat různé hodnoty, aby si reklamní platformy uvědomily jejich význam.

Podle výzkumu společnosti Optmyzr, posuzujícího strategii nabídek a odpovídající výkon, bylo dosažení mezních hodnot konverzí pro inzerenty důležitější než rozpočet. Což při malém objemu nemusí úplně dobře fungovat.

Při používání mikrokonverzí se pak jeví jako ideální nastavení maximální hodnoty konverze pro efektivnější komunikaci s algoritmem.

Příklady mikrokonverzí a potenciálních hodnot konverzí:

  • Počáteční formulář: 10 - 15% hodnota související s vyplněním formuláře.
  • Koukněte se na video: 5 % z dokončených formulářových nebo telefonních konverzních akcí.
  • Telefonní hovory vs. hovory určité délky: 10 % hodnoty konverze z telefonické komunikace.

Podstatné je uvědomit si, že žádnou z metrik ROAS, CPA a jiných konverzí nemůžete klientům vykazovat jako finální konverze. Nástroje pro mikrokonverze podporují u reklamních platforem práci s nízkým účtem. Pokud na tuto metodu přistoupíte, je možné, že budete muset po dobu hledání optimálního poměru konverzních akcí vyloučit některá data.

Užitečné info na závěr

Výše představené taktiky jsou cennou příležitostí k rozvoji a testování vašich PPC kampaní v roce 2025.

Které postupy aplikovat, a které nepřijmout, to by měly určovat především vaše obchodní cíle spolu s hlavními metrikami.

Nechcete-li vystavovat PPC kampaně riziku, zaměřte se na jednodušší techniky, jako jsou dynamické reklamy ve vyhledávání pro získání statistik nebo kontrola umístění prvků na webu pomocí CLS.

Pokud se nebráníte experimentům, prozkoumejte možnosti seznamů vyloučení a zapracování mikrokonverzí, díky kterým otevřete kampaním pomyslné dveře k dalšímu potenciálu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp