e-mailing
E-mailový marketing je jednou z nejefektivnějších metod propagace. Zjistěte, jak jej dělat ještě lépe!

Nejste jen majitelem malé firmy, jste také hlavním kuchařem, provozním inženýrem a marketingovým géniem, který stojí za malou firmou, kterou řídíte. Váš čas a energie jsou vzácným zbožím. A přestože jste se naučili základy e-mailového marketingu, je na čase dělat ho rychleji a snadněji a zároveň efektivněji. Nyní můžete udělat více za méně času, pokud do své e-mailové marketingové strategie zavedete tyto osvědčené postupy.

Používejte profesionální platformu pro e-mailový marketing

Prvním "osvědčeným postupem" pro úspěšnou strategii e-mailového marketingu je platforma, kterou používáte.

Poskytovatelé e-mailových služeb, jako je Gmail nebo Outlook, jsou sice zpočátku levní a snadní, ale neposkytnou vám nástroje, které potřebujete k budování a rozvoji svého podnikání.

Platforma pro e-mailový marketing vám pomůže:

  • Dodržovat národní i mezinárodní antispamové zákony a předpisy.
  • Udržovat profesionální, značkový vzhled.
  • Shromažďovat data, která vám pomohou optimalizovat vaše úsilí.

Dodržovat antispamové zákony a předpisy

Zákony a předpisy pro e-mailový marketing se na celém světě liší. Každá země má svá specifika týkající se toho, komu můžete a nemůžete posílat e-maily, co musí být uvedeno v patičce e-mailu, pravidla pro odhlášení atd.

Profesionální platforma pro e-mailový marketing se postará o to, abyste zůstali v souladu s předpisy - takže se nemusíte starat o všechny tyto právní záležitosti.

Platformy pro e-mailový marketing například zajišťují, aby každý e-mail obsahoval potřebné informace v zápatí a abyste posílali e-maily pouze přihlášeným odběratelům. Zkrátka vám kryjí záda nyní i v budoucnu, i když vstoupí v platnost nové zákony nebo změny.

Jediné, co musíte udělat, je získat souhlas od svých odběratelů a být v e-mailech upřímní.

Profesionální, značkový vzhled

Nevíme, jak vy, ale my rádi dobře vypadáme. Zejména ve schránce doručené pošty. Když používáte profesionální e-mailovou platformu, vypadat dobře je snadné. Vyberte si šablonu reagující na mobilní zařízení, přizpůsobte ji své značce a přidejte svůj vlastní obsah.

Analytika pro sledování vašeho úspěchu

Profesionální platforma pro e-mailový marketing vám poskytne přesné a aktuální údaje o každém odeslaném e-mailu.

Budete moci sledovat otevření, kliknutí, informace o odhlášení a další. Nemluvě o tom, že budete moci získat informace o zájmu odběratelů o určité produkty nebo témata na základě jejich akcí nebo naopak nečinnosti.

Snadno tak identifikujete oblasti, které je třeba v průběhu času testovat a zlepšovat.

Získejte povolení před odesláním

E-mailing je marketingový kanál založený na povolení. Lidé musí souhlasit s přijímáním e-mailů od vaší firmy nebo organizace nejčastěji vyplněním formuláře.

Získání souhlasu od vašich odběratelů není jen doporučení, je to požadavek. A pomůže vám to zachovat soulad s antispamovými zákony, o kterých jsme se zmínili dříve. Ještě důležitější je, že se tak spojíte s lidmi, kteří o vás stojí.

e-mail

Udržujte svůj e-mailový seznam v pořádku a čistotě

Zastaralý e-mailový seznam vás může stát zbytečně peníze. V průběhu času je totiž typické, že lidé mění e-mailové adresy, stěhují se na nová místa nebo mění společnosti. Je dokonce možné, že se do vašeho e-mailového seznamu dostanou i roboti.

Když se tyto věci stanou a vaše e-mailové seznamy se zaplní starými a nepoužitelnými e-mailovými adresami, nejenže to vede k nepřesným údajům, ale pravděpodobně platíte za rozesílání e-mailů, které se k zamýšlenému příjemci nikdy nedostanou. Ušetřete si proto čas i peníze. Pravidelně čistěte svůj e-mailový seznam tak, aby fungoval co nejlépe.

Poznejte svá rizika dříve, než váš e-mail skončí ve složce nevyžádané pošty

Ujistěte se, že váš e-mail bude doručen do schránek vašich odběratelů, místo aby skončil ve složkách spamu. Znalost rizik nevyžádané pošty a způsobů, jak se jim vyhnout, vám pomůže maximalizovat vaše úsilí v oblasti e-mailového marketingu a omezit případné zachycení spam filtrem.

Riziko nevyžádané pošty: Špatná pověst

Špatná pověst na internetu se vždy netýká toho, co děláte nebo neděláte jako jednotlivec nebo firma. Pokud používáte nespolehlivou e-mailovou platformu s nižší mírou doručitelnosti nebo pochybnými antispamovými zásadami, mohou být vaše e-maily odfiltrovány. V tomto případě jste možná neudělali nic špatného, ale ostatní ano.

Neplaťte za chyby jiných. Vždy používejte renomovaného poskytovatele e-mailových služeb s nejlepší mírou doručitelnosti ve své třídě.

Riziko nevyžádané pošty: Porušení zákona

V různých oblastech světa platí různá pravidla a předpisy. Pokud posíláte marketingové e-maily z osobního účtu, můžete porušit zákon, aniž byste o tom věděli. Buďte si jisti, že vždy dodržujete předpisy, aniž byste se museli obávat. Používejte profesionální e-mailovou platformu s dobrou pověstí a mírou doručitelnosti, která se o dodržení předpisů postará.

Vyhněte se rozesílání nerelevantního obsahu

Nezáleží na tom, zda jste udělali vše technicky správně, pokud posíláte obsah o psech majitelům koček.

Pokud posíláte obsah, který s vaším publikem nerezonuje nebo je jiný, než očekávali, když se přihlásili k odběru vašich e-mailů, pak se pravděpodobně stane jedna ze dvou věcí:

  • Příjemci budou vaše e-maily mazat tak často, že vás jejich e-mailový program automaticky přesune do složky spam nebo
  • Budou tak otrávení, že vás sami označí jako spam, místo aby věnovali čas odhlášení.

Abyste se vyhnuli přesunu do složky spamu, segmentujte své e-mailové seznamy a přizpůsobte svá sdělení jednotlivým skupinám uživatelů.

Vždy žádejte o povolení

Ačkoli toto téma bylo zmíněno výše, stojí za to ho zde zmínit znovu. Nepožádáte-li někoho o svolení před odesláním marketingového e-mailu, nejenže váš e-mail skončí ve složce spamu, ale poškodíte tím i svou pověst a pověst poskytovatele e-mailových služeb. Proto renomovaní poskytovatelé e-mailových služeb zruší váš účet, pokud všichni na vašem e-mailovém seznamu neudělí souhlas.

Abyste se vyhnuli pošpinění pověsti a udrželi svůj e-mailový účet nedotčený, vždy si před odesláním marketingového e-mailu vyžádejte souhlas.

Pravidelně čistěte seznam e-mailových adres

Ano, je důležité pravidelně čistit svůj e-mailový seznam, abyste si ušetřili čas a peníze, ale je to také důležité pro doručitelnost.

Pokud pravidelně posíláte e-maily na opuštěné e-mailové adresy, poškozuje to vaši míru doručitelnosti a e-mailové programy považují nízkou míru doručitelnosti za "špatný signál".

Pravidelným čištěním e-mailového seznamu se vyhněte tomu, abyste se stali nespolehlivým odesilatelem.

Posuňte úsilí o prevenci spamu ještě o krok dál. Pravidelně kontrolujte své e-mailové zprávy, abyste zjistili případné problémy, které mohou vzniknout při jednotlivých kampaních. Zejména věnujte pozornost počtu odeslaných a doručených e-mailů a v případě potřeby se obraťte na poskytovatele služeb s žádostí o další pomoc.

Navrhněte e-mail tak, aby byl čitelný na mobilním zařízení

Sedmdesát pět procent odběratelů přiznává, že e-mail smaže, pokud si jej nemůže přečíst na mobilním zařízení.

Vzhledem k tomu, že tolik lidí dnes používá mobily, navrhujte své e-maily s ohledem na mobilní zařízení. Ujistěte se, že si je adresát na mobilu může snadno přečíst a provést akci.

Použijte responzivní šablonu e-mailu reagující na mobilní zařízení - váš e-mail se přizpůsobí velikosti displeje a bude vypadat skvěle na jakémkoli zařízení.

Chcete-li aby se váš e-mail dobře četl na  mobilním zařízení, kromě použití responzivní šablony:

  • Používejte krátké věty a odstavce
  • Použijte obrázek, který podporuje vaše sdělení
  • Použijte tlačítko pro výzvu k akci

Personalizujte svou šablonu na základě vaší značky

Pokud jde o e-mailový marketing, je branding nutností. Vaše značka je základním prvkem vaší firmy nebo organizace. Díky ní vás lidé poznají a budou vědět, co děláte.

Jakmile příjemce otevře váš e-mail, měl by vaši značku poznat na první pohled. Aby se tak stalo, uveďte na začátku své logo a v celém textu používejte barvy své značky. I když můžete mít několik různých návrhů šablon pro různé cíle nebo účely, buďte konzistentní s prvky své značky.

Chcete-li plně brandovat svou e-mailovou šablonu, implementujte styl své značky do obsahu, buďte konzistentní ve stylu zobrazování, umístění loga a barvách značky a mějte přizpůsobenou patičku, která vše spojí.

Využívejte automatizaci, abyste ušetřili čas a získali rychlé výsledky

Odesílejte včasné a relevantní e-maily za kratší dobu díky automatizaci e-mailů. Začněte automatizací uvítacích e-mailů, které posíláte novým kontaktům; pomůže vám to začít vztah správnou nohou.

Poté myslete na e-maily k narozeninám a výročím podle data a nastavte, aby se i tyto e-maily odesílaly automaticky. Tyto e-maily jsou skvělé pro budování loajality vašich odběratelů.

Nakonec se podívejte na akce odběratelů nebo na to, jak komunikujete se zákazníky, a zamyslete se nad tím, jak můžete dále rozvíjet vztahy. V tomto případě vám může série e-mailů pomoci komunikovat evergreenový obsah po určitou dobu, který vám pomůže splnit různé cíle, jako např:

  • péče o potenciální zákazníky
  • získání nových zákazníků
  • povzbuzení k další akci
  • budování očekávání
  • vzdělávání pomocí vašeho nejlepšího obsahu

Nezapomeňte, že automatické e-maily vám pomohou ušetřit čas a zároveň poslat relevantní informace ve správnou dobu.

Přizpůsobte svůj obsah

Snižte míru odhlášení a zlepšete výsledky e-mailového marketingu zasíláním cíleného, personalizovaného obsahu. Personalizovaný obsah pro odběratele by se mohl týkat fáze cesty kupujícího, produktů nebo služeb, které si zakoupil nebo o které projevil zájem, a dokonce i odkazů nebo témat, na které v e-mailu klikne. Personalizace začíná segmentací seznamu na menší skupiny podobných kontaktů.

Segmentujte své seznamy pro cílenější e-maily

Segmentace je proces rozdělení seznamu kontaktů do menších skupin za účelem zasílání relevantnějších a personalizovanějších informací a nabídek, jak bylo uvedeno výše.

Začněte tím, že se zamyslíte nad tím, co má pro vás a vaše publikum smysl, například menší seznamy na základě zájmů, demografických údajů nebo preferencí ohledně produktů či služeb.

Kontakty můžete dokonce segmentovat automaticky na základě akcí, které v e-mailu provedou. Například segmentace kliknutím, která automaticky přidá kontakty do segmentovaného seznamu, když někdo klikne na odkaz ve vašem e-mailu.

Mějte jasné zaměření svého obsahu

Aby byly vaše e-maily stručné, mějte na paměti, co je vaším cílem a co chcete, aby čtenář udělal. Pro dosažení nejlepších výsledků zvolte v každém e-mailu jedno téma. To vám umožní udržet obsah e-mailu bez rušivých prvků a přimět lidi k provedení konkrétní akce. Pokud vaše organizace potřebuje rozesílat newsletter s více tématy, vyberte maximálně tři.

Udržujte svůj obsah na vysoké úrovni tím, že odpovíte na tři otázky:

  1. Co nabízíte? - Titulek
  2. Jak to čtenáři pomůže? - Tělo zprávy
  3. Co by měli udělat dál? - Výzva k akci

Odpovědi na tyto otázky by měly být jednoduché. Uveďte jen tolik informací a podrobností, abyste čtenáře přiměli k akci. A pak uveďte odkazy na další nebo podrobnější informace.

Používejte autentický hlas své značky

Hlas značky je výrazná osobnost, kterou vaše značka přebírá ve všech vašich sděleních. Pomáhá vám navázat vztah s cílovou skupinou.

Hlas značky ve vašich e-mailech by měl znít, jako by pocházel od vás, a měl by odrážet typ produktu nebo služby, kterou nabízíte.

Díky jasnému a konzistentnímu hlasu značky budete moci lépe navázat kontakt se čtenáři a posílit svou celkovou značku.

Zahrňte působivé obrázky

Zahrnutí obrázků, které lidi upoutají a spojí čtenáře s vaším sdělením, může pomoci dosáhnout výsledků. Působivé obrázky totiž vyvolávají u čtenářů emocionální odezvu.

Vyhněte se obrázkům, které vypadají příliš inscenovaně nebo nepřirozeně, a použijte autentické fotografie z každodenní činnosti.

Abyste dosáhli působivosti, zachyťte akční záběry ze zákulisí, skutečné okamžiky mezi zaměstnanci a klienty a ukažte produkty v provozu.

Pokud nemáte vlastní fotografie, používejte obrázky z fotobank, které nabízejí tisíce skvělých obrázků. Některé z nich vyžadují platbu, mnohé však nabízejí skvělé kvalitní snímky zdarma.

Abyste se vyhnuli problémům s autorskými právy, používejte pouze obrázky z ověřených zdrojů - nepoužívejte obrázky nalezené vyhledávačem.

Nabídněte víc, než žádáte

Nikdo nemá rád, když se mu někdo neustále snaží něco prodat. Pro dosažení maximální účinnosti by proto vaše e-mailová strategie měla zahrnovat různé e-maily, které vám pomohou budovat vztahy a zůstat v povědomí publika. Přemýšlejte o principu 80/20. Budujte vztahy, prokazujte své odborné znalosti a budujte důvěru tím, že budete v 80 % případů poskytovat cenné informace. Ve zbylých 20 % propagujte prodej, nabízejte dary či slevové kupóny a přimějte čtenáře k akci pomocí propagačních e-mailů. Tato vítězná kombinace zajišťuje, že čtenářům poskytnete skutečnou hodnotu.

Používejte tlačítka s výzvou k akci, která zvyšují návštěvnost

Dobrá tlačítka výzvy k akci (CTA) přivádějí na váš web návštěvnost. Skvělá tlačítka výzvy k akci přivádějí ještě větší návštěvnost. Zařaďte proto tlačítko s výzvou k akci do každého e-mailu, který posíláte.

Jak vypadají skvělá tlačítka výzvy k akci:

  • Používají kontrastní barvu značky, aby se odlišily od ostatního obsahu e-mailu.
  • Jsou krátká, úderná a jasná.
  • Sbírají data pro marketingovou analýzu a lepší segmentaci seznamu.
  • Vedou přímo k tomu, co čtenář očekává

Tento poslední bod je důležitý. Čtenáři nebudou hledat na vašich webových stránkách, aby zjistili, jak udělat to, co chcete. Použijte tlačítko CTA, abyste čtenáře navedli přímo na stránku, kde mohou:

    • Získat informace, které jste slíbili.
    • Zakoupit produkt nebo službu, na kterou jste upozornili.
    • Zaregistrovat se na událost, kterou jste zmínili.

Nezapomeňte proto, že každý e-mail by měl obsahovat výzvu k akci.

Zaujměte čtenáře zajímavým předmětem mailu

Máte pouze tři sekundy na to, abyste někoho přesvědčili, aby váš e-mail otevřel. Předmět e-mailu je pouze jeden řádek textu, ale může znamenat rozdíl mezi otevřením e-mailu a jeho smazáním.

Krátký, přímočarý předmět, který přesně odráží, co odběrateli nabízí, může být velmi účinný. V závislosti na hlasu vaší značky však můžete chtít použít personalizaci, emotikony, čísla nebo dokonce zahrnout pocit naléhavosti - pokud je to vhodné. V takovém případě použijte A/B testování, abyste zjistili, co u vašeho publika funguje nejlépe.

Proveďte A/B testování

E-mailovou strategii je potřeba v průběhu času optimalizovat. Publikum každé firmy a organizace je jiné a různé publikum reaguje na různé věci. Proto používejte ve své e-mailové marketingové strategii A/B testování, abyste zjistili, na co vaše publikum reaguje nejlépe.

A/B testování (známé také jako split testing) je experiment, který spočívá ve vytvoření dvou verzí e-mailů (varianta A a varianta B) a jejich rozeslání následným skupinám v rámci vašeho seznamu, abyste zjistili, která z nich má lepší výsledky.

Díky strategickému využití A/B testování zjistíte, jaký obsah, design, předmět a dokonce i výzva k akci fungují na vaše publikum nejlépe.

Používejte adresu odesílatele na kterou se dá odpovědět

Ukažte odběratelům, že vám záleží na jejich zkušenostech, tím, že použijete e-mailovou adresu, kterou někdo sleduje. Po zobrazení vašeho e-mailu mohou mít odběratelé dotazy a mělo by být snadné získat odpovědi. Co je jednodušší než jednoduše kliknout na tlačítko "odpovědět" v horní části jejich e-mailu?

Je to příležitost navázat s odběrateli kontakt, používejte proto e-mailovou adresu, která působí přístupně a napovídá lidem, že jim někdo z vaší společnosti odpoví.

Místo adresy odesílatele "no reply" použijte e-mailovou adresu zaměstnance nebo schránku zákaznického servisu, na kterou lze odpovědět, "info@vasedomena.cz" nebo " dotazy@vasedomena.cz ".

Zkontrolujte, upravte a zopakujte

Gramatické chyby působí velmi neprofesionálně. Několikrát si proto zprávu před odesláním přečtěte a hledejte chyby. Ujistěte se, že vaše sdělení je jasné a jasné, snadno srozumitelné a že čtenáři mohou dokončit akci, kterou po nich chcete.

Náhled a testování kampaně

Prohlédněte si a otestujte svou kampaň, abyste se ujistili, že nedochází k žádným zádrhelům v práci se čtenáři. Různé e-mailové programy a zařízení mohou vykreslovat design vašeho e-mailu trochu jinak. Pokud je to možné, pošlete testovací e-mail do několika různých e-mailových programů a zařízení, abyste zjistili, jak se design e-mailu vykresluje v různých formátech.

Podívejte se na něj novýma očima. Použijte funkci zkušebního odeslání a pošlete kopii e-mailu kolegovi nebo příteli. Požádejte je, aby zkontrolovali, zda v něm nejsou chyby a překlepy.

Ujistěte se, že se obrázky zobrazují správně, vyzkoušejte všechny odkazy, zkontrolujte personalizační funkce, které do e-mailu vkládají jména odběratelů nebo jiné údaje, a věnujte pozornost řádku předmětu na každém zařízení. Nechcete přece, aby se předmět e-mailu utnul na špatném místě a způsobil u čtenářů trapnou situaci.

Zkontrolujte si přehledy, abyste zjistili, jak si vedete

Po odeslání e-mailu uvidíte množství metrik, které vám prozradí, jak si váš e-mail vedl.

Časem budete moci hledat trendy, zjistit, kdo se do vašich zpráv zapojuje nebo na ně kliká, a dokonce budete moci data využít k segmentaci seznamu, abyste mohli v e-mailech posílat personalizovanější obsah. V e-mailingové platformě uvidíte přehledy pro:

    • otevření
    • míře odmítnutí (Bounce rate)
    • míře prokliku
    • zprávách o spamu
    • odhlášení ze seznamu

Poznámka k míře otevření: Díky funkci ochrany soukromí e-mailu společnosti Apple, která byla vydána 20. září 2021, je míra otevření e-mailů méně spolehlivá. Ačkoli historické údaje o míře otevření mohou stále poskytovat cenné informace, doporučujeme marketérům, aby se v budoucnu zaměřili na jiné metriky e-mailového marketingu, jako jsou kliknutí a konverze.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com


 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp