Zvyšte výkon vašeho e-mailingu pomocí A/B testování

22.9.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
A/B testování vám pomůže zjistit efektivitu jednotlivých kampaní a ušetří vám čas i peníze.

A/B testování vám pomůže zjistit efektivitu jednotlivých kampaní a ušetří vám čas i peníze. Poskytne vám ucelený přehled o chování i preferencích zákazníků, který pak můžete použít ve své budoucí marketingové strategii.

A/B testování můžete použít například u PPC reklamy, ale také u e-mailingu. Spočívá v tom, že odešlete dvě různé zprávy, které se mohou lišit předmětem, rozložením fotografií, tlačítky, nadpisy atd. Cílem je zjistit, která varianta je účinnější a vykazuje více konverzí.
Není třeba testovat každý prvek. Zaměřte se na aspekty, které vaše uživatele pravděpodobně nejvíce ovlivňují. Může to být například barva konverzního tlačítka, předmět, rozložení textu nebo fotografií, případně text.


Předmět e-mailu

Délka i znění předmětu e-mailu vidí uživatelé jako první a mohou mít zásadní vliv na úspěšnost vaší kampaně. Právě na základě předmětu zprávy se uživatelé rozhodují, zda ji otevřou nebo ji budou ignorovat. Důležité je sdělení, tón i jazyk, kterým budete komunikovat. A/B testování zaměřující se na předmět má rozhodně smysl.


Frekvence

Jak často zasíláte e-maily svým zákazníkům? Jednou několikrát týdně, jednou týdně, jednou za 14 dní nebo dokonce jednou měsíčně? Některé firmy dokonce nabízejí svým zákazníkům tři možnosti zasílání zpráv: měsíční, týdenní nebo nárazové pro informaci o zvláštních událostech a nabídkách. Nejčastěji se lidé odhlašují z e-mailingu právě proto, že dostávají příliš mnoho zpráv. Zkuste proto své uživatele rozdělit na dvě skupiny s tím, že každé skupině budete zasílat e-maily s jinou časovou frekvencí.


Výběr dnů a času

Otázka, v jaký den a čas je nejlepší zasílat zprávy svým zákazníkům, je předmětem mnoha spekulací. Ve skutečnosti optimální doba může být pro různé cílové skupiny odlišná. Efektivitu zpráv zasílaných v konkrétní čas zjistíte rovněž pomocí A/B testování.


Výzvy k akci

Výzvy k akci jsou důležitou součástí každého e-mailingu. Jsou velice subjektivní a mohou vést k různým výsledkům na základě barvy tlačítka, formátu, umístění v e-mailu atd. Právě výzvy k akci mohou výrazně zvýšit míru konverze.

Jakmile provedete svůj první A/B test, pokračujte v dalším. Optimalizujte postupně váš e-mailing a upravte pak vaše zprávy tak, aby byly co nejefektivnější.

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: verticalresponse.com, searchenginewatch.com, wordstream.com

Doporučené články