Odlišný způsob přemýšlení o textech PPC reklamy

11.3.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Zjistěte, jak psát ještě lepší texty PPC reklam. Zkuste k problému přistupovat kreativně a testujte různé způsoby oslovení vašeho publika.

Texty PPC reklamyOnline marketing a zejména PPC reklama jsou velmi nestálé a proměnlivé prostředí. Vše se neustále vyvíjí, od metod cílení, strategií nabídek až po něco tak základního a zásadního, jako je text PPC reklam. Také metody testování reklam pomocí strojového učení se změnily. Namísto klasických A/B testů se dvěma variantami doporučuje nyní Google testovat 3 až 5 reklam najednou. To znamená mnohem více možností a kombinací, se kterými si můžeme hrát, a mnohem více nápadů, které můžeme vyzkoušet a použít. Stále chytřejší strojové učení Google nám umožňuje myslet více globálně a od testování jednotlivých slov či vět postoupit k mnohem širšímu pohledu na text PPC reklamy.

Testujte témata namísto jednotlivých reklam

Namísto ladění jednotlivých reklamních textů zkuste k problému přistoupit jinak, více zeširoka. Testování témat vám umožní testovat nové nápady, oslovovat publikum odlišně a dozvědět se, co vaše zákazníky skutečně láká na vašem produktu či službě. Možná budete překvapeni tím, co zjistíte. V každém případě vám však testování různých témat reklamy umožní činit informovanější rozhodnutí a nacházet nové nápady.

Můžete například otestovat reklamu, která propaguje produkt či službu proti reklamě, která přímo mluví o jeho výhodách. Spuštěním těchto širších témat proti sobě můžete zjistit, že vaše publikum slyší spíše na jiný tón propagace, než jste si dosud mysleli, a získat tak možná lepší konverzní poměr nebo CTR.

Můžete vyzkoušet i reklamy, kde využijete spíše emoce než chladná data a technické specifikace.
Spíše než na přímé výhody se zaměřte na to, jak se bude zákazník s vaším produktem cítit.

Využití demografických údajů

V současné době máte spoustu příležitostí, jak získat kvalitní demografické údaje o vašich zákaznících. Tyto údaje vám pomohou zjistit, kdo vaši zákazníci jsou, jaké řeší problémy, jakým argumentům jsou přístupní a podobně. Vaším cílem by mělo být dozvědět se o zákaznících co nejvíce, abyste je byli schopni lépe a cíleněji oslovit.

Lidé mají různé problémy, které lze vyřešit stejným produktem. Nájemce pravděpodobně hledá jiné věci než majitel domu, rodiče mají jiné starosti než bezdětní, jiné věci hledají ženy, jiné muži, mileniálové řeší jiné problémy než teenageři či důchodci. Každá z těchto skupin také obvykle používá jiné výrazové prostředky a slyší na jiné argumenty.

Pomocí demografických údajů můžete zacílit na konkrétní cílové skupiny a oslovit je reklamou, která bude mluvit přímo k nim. Umělá inteligence Google dokáže přiřadit správnou reklamu ke správnému publiku, takže bude její text pro cílovou skupinu mnohem přitažlivější a snáze vzbudí její pozornost a touhu dozvědět se více o vaší nabídce.

Pokud například prodáváte skříně, bude váš e-shop navštěvovat mnoho různých typů zákazníků. Jinou představu o vhodné skříni však bude mít student žijící v podnájmu, jinou mladá rodina s dětmi a jinou manažer, který si zařizuje luxusní byt.

Všichni navštíví váš obchod, ale mají různé důvody, proč tak učinili. Vaše reklamy by to měly odrážet a pokusit se oslovit každý typ osoby zvlášť.

úspěch v PPC reklamě

Seznamy uživatelů pro remarketing

V podobném duchu využijte i své remarketingové seznamy a oslovte zákazníky způsobem, kterému budou rozumět. Zákazník z remarketingového seznamu pravděpodobně nepotřebuje zjišťovat podrobnější informace o produktu, můžete tedy svou reklamu směřovat více ke konverzi. Můžete také zdůraznit další výhody produktu, o které může mít zájem zákazník, který má již s produktem nějakou zkušenost, nebo použít jiný kreativní způsob, jak oslovit tyto lidi.

Buďte otevřeni novým myšlenkám

Přestože je vždy třeba zajistit, aby byl text reklamy relevantní k hledaným klíčovým slovům a zároveň ke vstupní stránce, nemusí být text reklamy jen suchým výčtem parametrů. Buďte otevření novým myšlenkám a přístupům a začněte přemýšlet i o osobě, která se za klíčovým slovem skrývá.
Lidé jsou mnohem složitější než jednoduché údaje z Google Analytics či ze statistiky konverzí. Snažte se uchopit problém kreativněji než vaši konkurenti a úspěch na sebe nenechá dlouho čekat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články