Proč se SEO a CRO navzájem doplňují
Co byste měli udělat pro to, aby byl váš web zobrazován na přednějších pozicích a zároveň vykazoval více konverzí?

Chcete zlepšit konverzní poměr na vašem webu? Co byste měli udělat pro to, aby byl váš web zobrazován na přednějších pozicích a zároveň vykazoval více konverzí? Pojďme se společně podívat, jak na CRO neboli optimalizaci konverzního poměru.

Někdy se úsilí o zlepšení hodnocení webu ve výsledcích vyhledávání zdá být v rozporu s CRO neboli optimalizací webu. Ale vzhledem k tomu, že lepší uživatelská zkušenost je dalším silným kritériem hodnocení webu ve vyhledávačích, opak je pravdou. Ve skutečnosti SEO nebude bránit konverzím na vašem webu a vaše strategie CRO neuškodí hodnocení webu.

Vytvářejte tedy obsah, který je určen zejména vašim zákazníkům. Obsah by měl být pro uživatele dostatečně zajímavý a měl by je motivovat ke konverzi. V rámci CRO také vytváříme několik různých stránek s tím, že každá z nich má za cíl získat novou konverzi.
Pokud stále pochybujete o tom, zda by bylo dobré sloučit strategii SEO s CRO, možná vás přesvědčí také fakt, že algoritmy Panda, Penguin a Hummingbird mají za cíl zlepšit zkušenost uživatelů na webu a lépe řešit jejich potřeby. Společnost Google chce totiž uživatelům nabídnout ty nejlepší odpovědi na otázky, které zadali do vyhledávání.

Proč se SEO a CRO navzájem doplňují?

Optimalizace obsahu pro vyhledávače se liší od optimalizace obsahu pro CRO. Ale dosáhnete-li dobrého výsledku u jedné části, zvyšuje se pravděpodobnost, že dosáhnete skvělých výsledků i u té druhé.

Zatímco SEO pomáhá přivést více zákazníků na váš web, CRO vám pomůže tyto návštěvníky proměnit v zákazníky. Tím, že pouze zvýšíte počet návštěv na vašem webu, si rozhodně nezajistíte více konverzí. SEO se zkrátka zaměřuje na lepší hodnocení webu ve vyhledávání, a to pomocí budování interních i externích odkazů, umístění vhodných klíčových slov, struktury webových stránek atd. Oproti tomu CRO je strategie pro optimalizaci konverzního poměru, která bere v úvahu také analýzu konkurence, testování jednotlivých elementů na webu, vytvoření uživatelsky zajímavého obsahu atd.

Údržba vstupní stránky

Údržba vstupní stránky, na kterou odkazují reklamy a která se uživateli zobrazí jako první při kliknutí na nabídnutý odkaz ve výsledcích vyhledávání, je klíčová. Pokud je totiž uživateli zobrazeno něco jiného, než co hledal, rychle odchází a zpravidla se už nevrací.
Jak správně optimalizovat vstupní stránku?

  • Vytvořte nadpis H1 i podnadpisy H2
  • Vytvořte jasnou strukturu webu
  • Při dynamických reklamách v obsahové síti buďte opatrní a nabízejte relevantní stránky pro dané kategorie

A/B testování

Více zákazníků vám pomůže získat také A/B testování. A/B testování provedete tak, že každému uživateli zobrazíte jinou verzi stránky. Vždy testujeme maximálně dva aspekty, a to například obrázky, text tlačítka, barvu tlačítka atd. Stránka, která získá vyšší procento konverzí, vyhrává.

Zlepšete čas načítání stránek.

Jak dlouho jsou uživatelé ochotni čekat, než se jim načte váš web? Věděli jste, že dlouhá doba načítání je jedním z hlavních důvodů, proč uživatelé z webu odchází? Pokud se váš web načítá 10 sekund, máte zkrátka problém. I když uživatelé možná zůstanou a budou čekat, až se stránka načte, je silně nepravděpodobné, že dokončí konverzi.

Jak zlepšit čas načítání stránek?

Použijte některý nástroj pro testování rychlosti stránek a otestujte čas načítání na stolních počítačích i mobilních zařízeních. Dále také optimalizujte obrázky. Právě ty totiž při načítání stránek dělají nejvíce problémů. Snažte se, aby měl obrázek maximálně 72 dpi. Další možností je také instalace PageSpeed od Googlu na váš server.

Jak zlepšit čas načítání stránek

Využijte také videa

Pro získání vyššího počtu konverzí pomáhají také videa. Videa totiž poskytují podnikům možnost ještě lépe seznámit s produktem či službou a poskytnout uživateli zajímavý obsah. Videa zároveň zvyšují čas strávený na webu.

Závěr

SEO a CRO bychom měli rozhodně řešit společně. Web by měl být snadno vyhledatelný, ale měl by také uživatelům poskytnout hodnotný obsah, který řeší jejich potřeby.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, google.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp