Nová struktura PPC kampaně pro e-shopy
Zajistěte, aby se vaše PPC reklamy zobrazovaly pouze tehdy, když je to nutné. Vyvarujete se tak opakovaného placení za již získané zákazníky.

Každého majitele e-shopu, který se postupem času dostal do povědomí zákazníků, asi někdy napadne, jestli náhodou neutrácí příliš mnoho za PPC reklamu, ať už ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích. Co když zobrazujete své reklamy lidem, kteří by u vás stejně nakupovali, protože jste již dostatečně známí? V mnoha případech tomu tak skutečně je. Pokud má váš e-shop určitý zvuk, je známý jako spolehlivý, lidé mu dají přednost před méně známou konkurencí. To nás však vede k dalším otázkám, jako například:

• Jak zajistit, aby se PPC reklamy zobrazovaly pouze tehdy, když je to nutné, abych neplatil opakovaně za již získané zákazníky?
• Kolik jsem ochoten utratit za již získané zákazníky, abych zajistil, že neodejdou?
• Kolik jsem ochoten zaplatit za nové zákazníky?
• Jak oddělit nové a stávající zákazníky?
• Jakou strategii použít pro nové a stávající zákazníky?

I když není možné odpovědět na všechny tyto otázky, protože vše závisí na vašem konkrétním případě, je možné nastavit takovou strukturu PPC kampaně, která by vám pomohla zajistit, abyste za reklamu neplatili zbytečně více, než musíte.

Struktura PPC kampaně

Abyste mohli použít následující strukturu kampaně, musíte nejprve vaše zákazníky rozdělit do několika kategorií.

• Nově získaní zákazníci, kteří u vás nakupovali poprvé.
• Příležitostní zákazníci, kteří nakupují jen občas.
• Pravidelní zákazníci, kteří u vás nakoupili vícekrát.
• Fanoušci vaší značky, kteří nakupují pravidelně a pro daný produkt jdou přímo k vám.
• Ztracení zákazníci, kteří u vás již velmi dlouho nic nekoupili.

Každou z těchto skupin poté budete moci oslovovat zvlášť pomocí cílené reklamy ve vyhledávání a na sociálních sítích. Budete moci vytvořit speciální obsah, který bude vyhovovat jednotlivým skupinám. Zákazníka, který u vás již nakoupil, nemusíte znovu seznamovat s výhodami produktu, který už má. Namísto toho jej můžete oslovit s nabídkou náhradní náplně, příslušenství nebo jej upozornit, že je k dispozici nový vylepšený model výrobku, který si koupil. Cílem je udělat z jednorázových zákazníků pravidelné a ty poté přeměnit ve fanoušky, kteří si vaše výrobky kupují i bez reklamy. Těm poté již reklamu zobrazovat nemusíte. 

Díky možnosti oslovit každý typ zákazníka zvlášť získáte možnost větší kontroly nad vašimi výdaji na reklamu a jejich návratností.

PPC kampaně pro e-shopy

Podívejme se, jak by to fungovalo ve skutečnosti

Představte si, že vlastníte e-shop, který prodává krmivo pro domácí mazlíčky, přičemž jedno balení vydrží průměrně na 3 měsíce. Začneme tedy rozdělením vašich stávajících zákazníků do jednotlivých kategorií podle následujících kritérií:

• Nově získaní zákazníci: Lidé, kteří nedávno poprvé nakoupili.
• Příležitostní zákazníci: Lidé, kteří v rámci posledních 365 dní provedli 2 nebo 3 nákupy.
• Pravidelní zákazníci: Lidé, kteří v rámci posledních 365 dní dokončili alespoň 4 nákupy.
• Fanoušci značky: Lidé, kteří za poslední 2 roky provedli alespoň 7 nákupů.
• Ztracení zákazníci: Lidé, kteří u vás dříve nakupovali, ale během posledního roku neuskutečnili žádný nákup.


Definujte strategii pro každé publikum a platformu
 

Jak přesně se rozhodnete nastavit segmentaci, závisí na vašem konkrétním případě, sortimentu, který prodáváte, velikosti publika, které máte, a míře kontroly, kterou chcete u každého publika mít. Poté, co vaše nové PPC kampaně spustíte, budete mít možnost vytvářet přehledy o výdajích a příjmech pro každé publikum kombinací přehledu nákladů na každé platformě a vašich interních dat o příjmech. To vám umožní pochopit, jakou má každé publikum návratnost vložených finančních prostředků, což pomůže při stanovení cílů a přidělení rozpočtu. Pravděpodobně zjistíte, že jednotlivá klíčová slova mají pro každé publikum jiný výkon a návratnost, a odhalíte, jak oslovit jednotlivé skupiny a přinést jim informace, které požadují.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp