Co jsou reklamy typu Click-to-Call na Facebooku?
Přestože webové stránky poskytnou zákazníkovi spoustu informací, někdy je nejlepší osobní rozhovor. Facebook reklamy Click-to-Call umožní zákazníkům zavolat vám přímo z reklamy.

Přestože online reklamy směřují nejčastěji na váš web či do e-shopu, někdy může být žádoucí mluvit se zákazníkem osobně. V takovém případě se vám bude určitě hodit možnost propagace vaší firmy pomocí reklam typu Click-to-Call, které umožňují zákazníkovi zatelefonovat vám jediným kliknutím.

Co jsou reklamy typu Click-to-Call na Facebooku?

Než začneme, pojďme se podívat na to, co přesně jsou reklamy Click-to-Call. Tento typ facebookových reklam se zobrazuje pouze na mobilních telefonech a umožňuje uživateli prostřednictvím kliknutí na reklamu spojit se s vámi telefonem. Tento typ reklamy a možnost s výzvou k akci „Volejte nyní“ jsou již delší dobu k dispozici prostřednictvím PPC kampaní na Facebooku, které mají jako účel dosah. Primárním cílem těchto kampaní je však oslovit co nejvíce lidí v rámci vašeho cílového publika za co nejnižší cenu; takže u těchto uživatelů nemusí být vždy taková ochota kliknout na reklamu, jako u kampaní cílených například na konverze.

Co je nového na reklamách typu Click-to-Call na Facebooku?

Účelem PPC kampaní na Facebooku cílených na návštěvnost je přilákat na vaše webové stránky ty nejlepší návštěvníky z cílového publika v co nejvyšším množství, ve srovnání s jinými typy účelů kampaní na Facebooku. A není to tak dávno, když se při nastavování kampaně cílené na návštěvnost webu objevila nová možnost: telefonní číslo.

Dříve jsme jako cíl kampaně s účelem "Návštěvnost" mohli vybrat pouze URL adresu vstupní stránky nebo událost na Facebooku, nyní však máme i třetí možnost - telefonní hovor. Jinými slovy: reklamy typu Click-to-Call  i pro Facebook kampaně cílené na návštěvnost. Níže probereme podrobnosti, způsoby nastavení a tipy pro reklamy typu Click-to-Call na Facebooku pro každý z těchto typů kampaní.

Jak nastavit reklamy typu Click-to-Call na Facebooku pomocí kampaně s účelem "Dosah"

Chcete-li svými reklamami s co nejnižšími náklady oslovit maximální počet lidí v cílovém publiku a poskytnout jim možnost přímého telefonního hovoru do vaší firmy po kliknutí na reklamu, použijte kampaň s účelem "Dosah". Jak na to?

Ve Facebook business manageru přejděte na kartu kampaně a dejte vytvořit novou. Objeví se vám vyskakovací okno, kde si vyberete účel kampaně - "Dosah". Poté, co kampaň pojmenujete a nastavíte denní rozpočet, vyberte cílové publikum. Ujistěte se, že ve volbě "Umístění" zaškrtnete možnost "Ruční". Následně klikněte na možnost "Zařízení" a z rozbalovacích menu vyberte "Mobil". Zajistěte, aby v možnostech umístění figuroval pouze Facebook. Jakmile jsou možnosti cílení na publikum a možnosti optimalizace nastaveny podle vašich představ, přejděte na úroveň reklamy. Zadejte nadpis, text, kreativu a podobně. Nakonec zadejte URL stránky. Poté se vám zobrazí možnost zvolit výzvu k akci. Zvolte "Zavolat" a zadejte požadované telefonní číslo. Nyní stačí jen kliknout na "Potvrdit" a vaše Click-to-Call reklama je připravená.

reklamy typu Click-to-Call na Facebooku pomocí kampaně s účelem "Dosah

Výhody reklam Click-to-Call v kampaních cílených na "Dosah"

Použít jako účel kampaně dosah vám umožní oslovit co největší množství potenciálních klientů a představit jim své podnikání, značku či produkty. V případě, že je vaše nabídka zaujme, nabídnete jim pomocí reklamy Click to Call snadný a levný způsob, jak vás okamžitě oslovit.

Jak nastavit reklamy typu Click-to-Call na Facebooku pomocí kampaně cílené na návštěvnost

I když můžete provozovat reklamy Click-to-Call prostřednictvím kampaní s účelem "Dosah", možná dosáhnete lepších výsledků u kampaní cílených na návštěvnost. Pojďme tedy prozkoumat tuto novou možnost, jak umožnit potenciálním zákazníkům zavolat vám do firmy.

Nejprve vytvořte novou kampaň s účelem "Návštěvnost". Ve Facebook business manageru přejděte na kartu kampaně a dejte vytvořit novou kampaň. Objeví se vám vyskakovací okno, kde si vyberete účel kampaně - "Návštěvnost".

Poté, co kampaň pojmenujete a nastavíte denní rozpočet, vyberte cílové publikum. Stejně jako u kampaně cílené na dosah zaškrtnete ve volbě "Umístění" možnost "Ruční". Následně klikněte na možnost "Zařízení" a z rozbalovacích menu vyberte "Mobil". Zajistěte, aby v možnostech umístění figuroval pouze Facebook. Jakmile jsou možnosti cílení na publikum a možnosti optimalizace nastaveny podle vašich představ, přejděte na úroveň reklamy. Zadejte nadpis, text, kreativu a podobně. Poté se ve volbě "Umístění" vyberte "Telefonní hovor". Zde z rozevírací nabídky vyberete kód země a zadáte své telefonní číslo.

Výhody reklamních kampaní typu Click-to-Call

Výhody reklamních kampaní typu Click-to-Call v cílení na návštěvnost

Pokud jste schopni vyřídit větší objem hovorů a má to pro vaši nabídku smysl, stojí reklamy Click to Call v PPC kampaních zaměřených na návštěvnost rozhodně za vyzkoušení. Pokud například vlastníte restauraci, a chcete, aby vám lidé zavolali a zarezervovali si stůl, či pokud jste právnická firma, a chcete, aby vám lidé mohli zavolat kvůli bezplatné konzultaci, jsou reklamy Click to Call ideálním řešením.

Reklamy Click to Call můžete používat také jako remarketing na uživatele, které jste původně oslovili reklamami určenými spíše pro počáteční části marketingové cesty, jako jsou reklamy cílené na "Dosah". Jakmile uživatelé již mají o vaší firmě a nabídce nějaké informace, nastává vhodná doba pro jejich opětovné oslovení pomocí reklamy, díky níž vám mohou rovnou zavolat a objednat si například konzultaci či schůzku.

Oslovte uživatele Facebooku pomocí reklam typu Click-to-Call

Nyní, když víte, jaké jsou možnosti reklamních kampaní typu Click-to-Call, jak je nastavit a jak je používat, můžete začít vytvářením vlastních reklam. Nejdříve však zajistěte, aby u telefonu byla nepřetržitá služba. Byla by škoda platit Facebooku za kliknutí na reklamu, pokud by hovor na vaší straně neměl kdo vzít.
Jakmile vše zajistíte, začněte spouštět kampaně s nižším denním rozpočtem, a posuďte jejich výkon v Ads Manageru. Pokud se vám tento typ reklamy osvědčí, můžete jej dále optimalizovat a škálovat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp