Digitální marketing
Zjistěte, jak vytvořit a nastavit dokonalou místní landing page pro Vaši firmu.

Místní landing page, neboli vstupní stránku, se nevyplatí podceňovat. Jejím cílem je usnadnění zážitku zákazníkům, aby Vás lépe našli a dozvěděli se informace, které potřebují k nákupu. Pojďte se podívat na to, jak nastavit strategii místní landing page pro Vaši firmu.

Co pro Vaše podnikání znamená místní landing page?

Jako první je třeba se zamyslet nad tím, co znamená místní landing page pro Vaše podnikání. Příslušnost k místu je možné zjistit podle druhu podnikání a lokace působení. Máte-li fyzickou pobočku, bude místní landing page odkazovat na její umístění. Vykonáváte-li služby v různých městech  či máte více poboček (např. malířství v Berouně, malířství v Kladně), měli byste mít více vstupních stránek uzpůsobených pro oblasti Vašeho působení.

Proč je místní landing page důležitá?

Místní landing page hraje důležitou roli v SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Když uživateli vznikne určitá potřeba, vyhledává často dotazy typu „pizzerie v mém okolí“ nebo „pizzerie v Berouně“. V tu chvíli nastupuje na řadu místní landing page, která ho dovede přímo k Vašemu produktu či službě.

Jak na správně optimalizovanou landing page?

Nejdůležitější je, aby místní vstupní stránka obsahovala všechny potřebné údaje, které by návštěvníky mohly zajímat. Ujistěte se proto, že zde návštěvník nalezne název Vaší firmy, adresu pobočky, telefonní číslo a otevírací dobu. Zároveň se ujistěte, že uvedené informace uváděné na místní landing page odpovídají informacím, které máte uložené ve firemní profilu Google.

Použijte cílená metadata

Název stránky a hlavní nadpis by měly obsahovat název Vaší firmy a její umístění (např. Pizzerie Ristorante Beroun). Zapřemýšlejte také nad tím, jaké další vyhledávací dotazy mohou lidé vyhledávat. Cílení tak můžete vyzkoušet rozšířit (např. na pizzerie Beroun, pizzerie v blízkosti Berouna, pizza Beroun, pizzerie v mém okolí).

Tip pro Vás: Budujete místní vstupní stránku z již existující stránky? Vytvořte si kopii této stránky, ke které se v případě potíží můžete kdykoliv vrátit.

Co dál zákazník potřebuje?

Zamyslete se, co by zákazník mohl dále na stránce potřebovat, aby pro něj byla co nejužitečnější. Zkuste zapojit výzvy k akci (CTA), jako je například možnost rezervace stolu online, sjednání online schůzky či objednání služby online. Další zajímavé tipy můžete načerpat v našem článku.

Upozorněte návštěvníky na více poboček

Máte více poboček blízko u sebe? Odkazujte na pobočky v okolí. Jaký to má význam? Čím více máte poboček, tím těžší je pro Google tato místa najít. Odkazovat na ně přímo na své místní landing page může být tak usnadňující krok pro Vaše návštěvníky. Zároveň můžete být relevantnější pro vyhledávač Google, když budou na Vaší landing page uvedená dvě místa, která jsou v blízkosti.

Zatraktivněte místní landing page pomocí obrázků a videí

Používejte atraktivní, ale relevantní obrázky a videa. Máte-li pizzerii, přidejte fotografii Vaší pizzy. Provozujete-li autoškolu pro nákladní vozidla, přidejte fotografii či video řidiče nákladního vozidla. Tento tip Vám může pomoci při zobrazování Vaší stránky ve vyhledávání. Dbejte vždy na vysokou kvalitu obrázků a videí. Vyzkoušejte Google Vision API, abyste zjistili, zda Google porozuměl správně tomu, co Váš obsah představuje.

Přidejte recenze na Vaše služby či produkty

Nebojte se přidat na landing page recenze od zákazníků. Především, pokud se vztahují ke konkrétní pobočce, mohou zlepšit výkon Vaší stránky. Dejte si však pozor na pravidla pro označování recenzí od společnosti Google, aby Vám nehrozila penalizace. To by Vaší stránce totiž mohlo jedině uškodit.

Seznamte návštěvníky s Vaším týmem

Ukažte návštěvníkům na vstupní stránce, s kým se na pobočce mohou setkat. Opět to zatraktivní Vaši stránku. Postačí fotka celého týmu. Pokud ale například provozujete realitní kancelář s několika realitními makléři, můžete udělat malé medailonky pro každého z nich.
Nabíráte nové spolupracovníky? Odkažte odtud návštěvníky na kariérní stránku s výpisem volných pozic.

Využijte Google Merchant Center ke zvýšení konverzí

Pokud používáte reklamy s produktovými informacemi (PLA), Google Merchant Center Vám nabízí spoustu údajů, podle kterých můžete zlepšit konverze na Vaší landing page. Zjistěte, které produkty mají nejvyšší množství zobrazení a nejvyšší míru pro prokliku (CTR). To naleznete v Google Merchant Center v přehledu Local Surfaces. Tyto produkty byste měli umístit na svou místní vstupní stránku, jelikož se o ně lidé zajímají.

Čeho se vyvarovat?

Nedoporučuje se propojovat stránky polohy (místní landing page) a stránky služeb, které nabízíte. Toto propojení často kanibalizuje již získanou návštěvnost z organického vyhledávání.

Nezapomeňte zveřejnit veškeré relevantní kontaktní informace. Občas se stává, že některé landing page sice odkazují na pobočky v okolí, chybí u nich ale kontaktní informace, jako je název, adresa, otevírací doba a telefonní číslo.

Pokud máte příliš mnoho místních vstupních stránek (jelikož máte spoustu poboček), může Vám Google detekovat chybu a navrhnout odstranění Vaší stránky z vyhledávání. Dejte si tedy pozor, abyste i na vstupních stránkách měli kvalitní a relevantní obsah.

Nevytvářejte místní stránky, pokud není jasné místní propojení s Vaší firmou. Pokud nejsou Vaše stránky příliš místně relevantní, zvažte spíše vytvoření jedné landing page, na kterou budou návštěvníci přesměrováni.

Je pro Vás tato problematika příliš složitá nebo potřebujete poradit? Neváhejte se obrátit na naše odborníky, kteří Vám rádi pomohou vylepšit nejen Vaší místní landing page.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp