Landing page
Landing page je zásadním místem, které rozhodne o tom, zda se z návštěvníka stane zákazník. Její vzhled a obsah jsou proto zásadní. Zjistěte, jaké trendy platí v roce 2022.

Přistávací stránka neboli landing page je místem, na které se dostanou potenciální zákazníci poté, co zhlédnout některou z vašich kampaní. Má hlavní cíl, a to, aby zde provedli konverzi. Konverzní akcí může být například zaregistrování se k odběru newsletteru, registrace na webinář nebo třeba stažení e-booku. Je to místo, které musí přesně odpovídat tomu, co jste prezentovali v kampani, na sociálních sítích a podobně. Obecně platí, že než spustíte jakoukoliv placenou kampaň, měli byste pro ni vytvořit vlastní landing page. Pojďme se proto společně podívat, jaké trendy hlásí pro landing page rok 2022, a jak tedy co nejlépe oslovit zákazníky a přimět je k akci.

Buďte interaktivní a myslete na customizing

To, co návštěvníci opravdu chtějí, je najít to, co hledají. Zní to možná jednoduše, ale ne vždy je tak jednoduché jim to nabídnout. Chcete-li splnit jejich požadavky, myslete na to, že landing page musí mít interaktivní obsah. Ten totiž takzvaně vtáhne návštěvníka do děje a přiměje ho zůstat na vaší stránce delší dobu. Avšak ani interaktivní obsah není vždy přesně tím pravým ořechovým. Proto buďte ještě o krok vepředu a umožněte svým zákazníkům, aby si uzpůsobili obsah podle toho, co opravdu chtějí.

Dle amerických průzkumů totiž až 90 % zákazníků odmítá jakkoliv zkoumat něco, co pro ně není relevantní, nebo co si nemůžou přizpůsobit svým potřebám. Umístěte proto na svou landing page možnosti na výběr – dejte zákazníkům šanci zaškrtnou si políčka s tematikou, která je zajímá, nebo vybrat nejrůznější filtry, na základě kterých se jim vyfiltruje obsah přesně podle jejich požadavků. Váš obsah na landing page tak bude interaktivní, relevantní a navíc její návštěva bude pro zákazníky zábavná, protože si budou moci „pohrát“ s vlastním nastavením.

Při vytváření landing page nezapomeňte vždy také zkontrolovat, zda je přizpůsobená i pro zobrazení na mobilních telefonech a menších displejích. Velké množství uživatelů dnes využívá k vyhledávání na internetu právě mobily, a pokud se jim obsah nenačte správně nebo dostatečně rychle, stránky okamžitě opustí.

Myslete na design a konverzujte

Jak už jsme zmínili výše, design přistávací stránky je velmi důležitý. Vždy je třeba myslet na to, že jeho motivy, barvy a provedení musí být v plném souladu se spuštěnou kampaní. Dále musí být poutavý a moderní – zastaralé věci prostě nefrčí a nikoho nezaujmou. A rok 2022 si žádá ještě více – konverzaci. Co si pod tím představit? Vlastně nic složitého – stačí otevřít landing page jednoduchou otázkou, která návštěvníka zaujme, díky které bude mít pocit, že s ním komunikujete, a na kterou bude jeho odpověď jednoznačné ANO. Pokud například nabízíte e-book ke stažení zdarma, který dokáže vyřešit problém XY, pak zkuste landing page pojmout ve stylu: „Rozdáváme e-book XY, který už pomohl XX lidem. Chcete ho také?“. A uvidíte, jak rychle provedou návštěvníci konverzi…

Videa dokážou víc, než text

Jedním z velmi důležitých prvků obsahového marketingu jsou videa. Průzkumy mezi uživateli jasně dokazují, že pokud mají možnost prohlédnout si produkt, o který se zajímají, na videu, podpoří to jejich rozhodnutí o koupi. HubSpot dokonce uvádí, že přibližně 84 % lidí je silně ovlivněno produktovým videem, které popisuje jeho funkce a použití, a podpoří tak jejich rozhodnutí zakoupit jej. A ještě o deset procent více, tedy 94 % zákazníků uvádí, že sledují produktová objasňující videa, jelikož se chtějí o samotném výrobku dozvědět více. Tato čísla jasně hovoří o tom, že není nad čím přemýšlet – vysvětlující a popisující produktová videa prostě nesmí na vaší landing page chybět. Stačí vytvořit jednoduchá, krátká videa, která uživatele provedou jednotlivými funkcemi produktu nebo službou, kterou nabízíte, a představí jejich fungování v praxi.

Nezapomeňte se pochválit

Respektive ukažte, že vás chválí ostatní. Ať už prodáváte produkty nebo služby, určitě jste rádi za každou pozitivní recenzi, kterou od vašich zákazníků dostanete – a je jedno, jestli je to na sociálních sítích, nebo třeba v podobě recenze na Moje firma na Googlu. A stejně jako potěší recenze vás, potěší i vašeho nového, potenciálního zákazníka – respektive je důležitým impulsem, který ho podpoří v tom, aby získal ve vaši nabídku důvěru a rozhodl se pro koupi. Proto využijte již získaných recenzí a začleňte ji na vaši landing page. Připněte je na stránku tak, aby je uživatelé neměli šanci přehlédnout, protože personalizovaná doporučení jsou opravdu přesvědčivá.

web

Nepožadujte zdlouhavé vyplňování

Ruku na srdce – nikdo z nás nemá čas ani chuť vyplňovat zdlouhavé formuláře. Proto to nechtějte ani po návštěvnících vašeho webu. Trendem roku 2022 je jeden řádek. Chcete si stáhnout e-book? Zadejte svůj e-mail. Chcete se zaregistrovat k odběru newsletteru? Zadejte svůj e-mail. Nepožadujte nic víc. Jedno pole, tedy v tomto případě e-mail, vyplní téměř každý. Jakmile však budete požadovat více údajů, bude míra konverze dramaticky klesat. Dle průzkumů stačí pouhá tři pole, aby odradila potenciálního zákazníka od konverze.

Buďte neutrální

Ať už se vám to líbí či nikoliv, genderová vyváženost hýbe světem. Proto buďte genderově neutrální i na vaší landing page. Snažte se používat genderově inkluzivní formy, pokud potřebujete uvádět pohlaví, dejte na výběr z více možností, nezapomeňte například začlenit i pohlaví „to“ nebo „oni“. V dnešní době se setkáte s desítkami genderových možností, proto se snažte být co nejvíce neutrální a buď pohlaví nevyžadovat, nebo jej nabídnout s více možnostmi – případně zařaďte možnost „Nechci uvádět“.

Buďte v pohybu

Tedy vy nemusíte – stačí, když bude vaše landing page. Už jsme si řekli, že pro vaše návštěvníky jsou velmi poutavé interaktivní prvky a videa. Trendem roku 2022 jsou však také ještě pohyblivé animace. Nebojte se je proto na vaši přistávací stránku zařadit – dodají jí lehkost, hravost a obraznost a celkově budou působit dokonale.

Hrajte si

Hravost je ukryta v každém z nás. A hravý design je doslova lákadlem – nebraňte se mu proto, a pokud se aspoň trochu hodí k vašemu typu byznysu, použijte ho. Využijte výrazné barvy, abstraktní prvky a různé animace, které můžete kombinovat s fotografiemi produktů a skutečných lidí. Trendem pro rok 2022 jsou především lesklé prvky, třpytivé detaily, zaoblený styl písma a výrazné barvy. A chybět nesmí ani snové pozadí. Proto je nezapomeňte využít. Hravé prvky udělají landing page přitažlivější a návštěvníci budou mít důvod setrvat na ní déle a prozkoumat ji.

Tip!

Pokud přemýšlíte, jakou barvu zvolit, pak vězte, že hitem letošního jara je korálová – je snová, přístupná, hravá, jednoduchá, takže se hodí k téměř každému designu.

Rada na závěr

Při začleňování výše uvedených prvků na landing page však nezapomeňte na to, že je stále nezbytné, aby se stránka načetla rychle – používejte proto komprimované obrázky, nebo proveďte taková nastavení, která zajistí, že se přistávací stránka objeví opravdu téměř okamžitě. Totéž platí i pro snové pozadí, které nesmí způsobit zpomalení načítání. Jakmile landing page vytvoříte, nezapomeňte ji prvně důkladně vyzkoušet, než ji pustíte do světa. Vyhnete se tak případným potížím a ztrátám zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp