Každá marketingová strategie se v základu zaměřuje na 3 základní aspekty: generování provozu na webu, akvizice zákazníků a jejich udržení. Co byste měli udělat pro zlepšení míry konverze? Následující seznam klíčových aktivit CRO by měl na svých webových stránkách implementovat každý online prodejce.
Live chat
Live chat je nejrychlejší způsob, jak okamžitě odpovědět na otázky zákazníků. Odpovědi na otázky prostřednictvím e-mailů jsou pomalé. Navíc, mnohdy zákazníkovi z vaší odpovědi vyvstane další otázka. A právě proto je chat ideální variantou komunikace. Doporučujeme například SmartsUpp, který používají jak malé, tak větší společnosti. Pro jednoho uživatele je tento chat dokonce k dispozici zdarma.
Nejčastější dotazy
Někteří uživatelé nechtějí psát dotazy prostřednictvím chatu. Vytvořte pro ně proto stránku s nejčastějšími dotazy. Na základě vašich odpovědí se uživatelé mohou rozhodnout pro nákup produktu.
Časté dotazy publikujte na celém webu
Speciální stránka s výpisem častých dotazů a příslušných odpovědí je důležitá, ale odpovědi na zásadní otázky by uživatelé měli najít na celém webu. Poskytujte proto uživatelům relevantní obsah, který odpoví na jejich otázky už na úvodní stránce.
Neschovávejte se před uživateli a odpovídejte rychle
Pokud nemáte na vašem webu možnost kontaktu pomocí chatu, umožněte zákazníkům jinou formu rychlé komunikace, například prostřednictvím telefonu, Skypu nebo e-mailu. Snažte se také reagovat co nejrychleji. Pokud odpovíte na e-mail až za týden, zákazník příliš spokojený nebude.
Snadné zadání informací, volba platby a dopravy
Pokud žádáte vyplnění příliš velkého množství informací předtím, než se zákazník dostane k potvrzení objednávky a platbě, můžete ho ztratit s tím, že objednávku zkrátka nedokončí. Zjednodušte proto maximálně proces zadávání informací, volbu platby i způsobu dopravy.
Umožněte nakupujícím, aby se vrátili do košíku
Někdy zákazníci odběhnou od počítače a nákup zkrátka nedokončí. Často se ale stává, že se k původnímu nákupu chtějí vrátit a jednoduše ho dokončit. Umožněte jim proto uložit obsah nákupního košíku.
Připomenutí pomocí e-mailu
Pokud chcete zvýšit míru konverze, získejte e-mailovou adresu zákazníka a pokud nedokončí nákup, automaticky mu odešlete e-mail, kde upozorníte na nedokončenou objednávku a umožníte její dokončení kliknutím na odkaz.
Optimalizujte produktové stránky
Cílem každé produktové stránky je přimět zákazníka k nákupu. Zaměřte se proto na optimalizaci těchto stránek a zvyšte tak pravděpodobnost nákupu.
Podrobné informace o produktech a obrázky
Obrázky produktů jsou pro zákazníky mnohdy důležitější než jejich samotné popisy. I tak je však důležité ujistit se, že v souhrnném popisu produktu nechybí důležité informace. Souhrnný text by měl jasně informovat o tom, komu je produkt určen a měl by obsahovat základní informace. Nemělo by chybět tlačítko s výzvou k akci.
Snadné vyhledání produktů
Snadné vyhledávání produktů je zkrátka nutnost. Pokud uživatel nenajde, co hledá, jednoduše odejde ke konkurenci a pravděpodobně se již nevrátí. Umožněte proto uživatelům snadné vyhledávání.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: cpcstrategy.com, ppchero.com, marketingland.com