Kdy vytvořit nové PPC kampaně

Kdy vytvořit nové PPC kampaně
Je již čas spustit další PPC kampaň, nebo si zatím vystačíte s těmi stávajícími? Kdy je optimální doba pro vytváření nových PPC kampaní?

PPC reklama ve vyhledavačích je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak získat nové zákazníky. Každý PPC účet je však jiný, a každý obchodník přistupuje k optimalizaci PPC reklam trochu jinak. PPC reklamy jsou většinou segmentovány do různých kampaní, které jsou dále rozděleny do jednotlivých reklamních sestav. Možná také přemýšlíte, zda je vhodná doba pro spuštění nové PPC kampaně, nebo si vystačíte s těmi stávajícími. Pojďme se nyní společně podívat, kdy je nejvhodnější doba pro tvorbu nových PPC kampaní. V tomto článku se zaměříme na tři sítě v rámci Google Ads: Vyhledávání, Nákupy a Obsahová síť.

PPC reklama ve vyhledávání

Pravděpodobně již máte spuštěných několik kampaní ve vyhledávání Googlu. Kdy je čas spustit další, a kdy si vystačíte s těmi stávajícími? Kdy je optimální doba pro vytváření nových reklamních kampaní ve vyhledávání?

  • Přidali jste na web nový produkt – v některých případech jsou nové produkty pouze vylepšenou verzí těch stávajících, pak většinou není potřeba vytvářet novou kampaň. Stačí doplnit tu stávající o pár nových klíčových slov a aktualizovat reklamní sestavy. Pokud jste například nabízeli dosud produkt ve verzi 2019 a nyní nabízíte i verzi 2020, pravděpodobně nebude potřeba tvořit novou kampaň, ale na druhou stranu, pokud jste dosud prodávali jen kancelářské programy, a nyní prodáváte i hry, bez nové PPC kampaně se asi neobejdete.
  • Otevřeli jste novou kamennou pobočku – pokud provozujete i offline byznys, neměli byste zapomínat na přísné geografické cílení. Není důvod zobrazovat reklamu lidem, kteří si u vás nic nekoupí, protože jsou daleko. Pokud otevřete pobočku v jiném místě, spusťte pro ni novou PPC kampaň, opět striktně zacílenou na konkrétní oblast.

Nákupy Google

Nákupy Google jsou typ kampaně v Google Ads, která ve výsledcích vyhledávání umožňuje zobrazovat e-shopům reklamy na konkrétní produkty včetně ceny, obrázku produktu a krátkého popisu. Mezi důvody pro vytvoření nové kampaně v nákupech Google patří:

  • Nové kategorie produktů – to závisí na tom, jak jsou vaše kampaně segmentovány. Pokud máte všechny své produkty v jedné kampani, pravděpodobně bude stačit přidat nové produkty do stávající kampaně. Pokud však začínáte prodávat produkty ze zcela jiné kategorie, možná by bylo lepší vytvořit pro ně zvláštní kampaň.
  • Propagace – pokud máte spuštěné propagační akce, může být užitečné uvažovat o nových kampaních v nákupech. Nová kampaň vám totiž umožní mnohem lépe kontrolovat návštěvnost, která míří na konkrétní skupiny produktů. Pokud například prodáváte sezonní zboží, vytvořením kampaně speciálně pro propagaci tohoto typu zboží budete moci mnohem lépe kontrolovat, kolik prostředků na kampaň přidělit a jak se vám reklama vyplácí.

PPC reklama v obsahové síti

Kampaně v obsahové síti nemají mezi obchodníky dobrou pověst, jelikož návštěvníci, kteří z nich přijdou, se nacházejí většinou v raných fázích nákupního procesu a příliš nekonvertují. Přesto však, pokud jsou správně nastaveny, mohou se ukázat jako velmi prospěšné. Neměli byste je proto zcela zavrhovat, dokud nemáte k dispozici data, ze kterých můžete vycházet.

Jedním z důvodů pro spuštění nové kampaně v Obsahové síti je změna cílení. Pokud již provozujete některé kampaně v obsahové síti a chcete zacílit na jiné publikum, vřele doporučuji vytvořit novou kampaň. Získáte tím větší kontrolu nad nabídkami a rozpočtem a umožní vám to i lepší organizaci jednotlivých sestav. Pokud například chcete cílit na předchozí návštěvníky vašeho webu, nebo na cílové publikum podle konkrétních zájmů, vždy vytvořte novou kampaň. Nikdy ji nekombinujte s tím, co již máte spuštěno, protože jinak nebudete nikdy vědět, jak je vaše nové publikum skutečně výkonné.

Výše uvedené tipy lze samozřejmě použít i na jiné PPC platformy, například Sklik. 

Nastavení Google Ads

 

Závěrečné myšlenky

Zatímco výše uvedené příklady zdaleka nepokrývají všechny scénáře, které při správě PPC reklamy mohou nastat, určitě mohou napovědět, kdy nastala vhodná doba pro vytvoření nové kampaně. Nová kampaň pomůže v případě, že by přidávání dalších sestav či klíčových slov do té stávající způsobilo nepřehlednost a zmatek. Sledování, evidence a vyhodnocování výkonu PPC reklam jsou totiž základní podmínkou úspěchu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp