TikTok trendy
TikTok stále roste a rozšiřuje se, přidává nové funkce a vydává vylepšené reklamní nástroje. Jeho obliba stoupá a čekají zde obrovské příležitosti pro generování příjmů.

S popularitou TikToku rostoucí v impozantním tempu, předběhla tato sociální síť i giganty jako Instagram a podle odhadů dokonce i Snapchat. Tato platforma se stala středem pozornosti pro značky, tvůrce obsahu a marketéry, kteří si nyní musí stanovit sledování trendů na TikToku jako klíčovou prioritu. Již v roce 2022 se TikTok stal nejstahovanější aplikací, a průměrný uživatel nyní věnuje sledování videí na této platformě denně až 95 minut. Rychlost změn trendů na TikToku je srovnatelná s jejich vznikem, což znamená, že tvůrci obsahu musí být neustále informováni o aktuálním dění, pokud chtějí úspěšně monetizovat své profily. Fascinujícím faktem je, že děti na TikToku tráví o 62 % více času sledováním videí než na YouTube. Ačkoliv se vůči této platformě vyskytují různé názory, nelze popřít, že si vybudovala stabilní místo mezi nejlepšími sociálními médii. Významně přispívá k tomu, že generace Z tvoří největší demografickou skupinu uživatelů TikToku, přičemž více než 45 milionů lidí v tomto věkovém rozmezí přistupuje k této aplikaci alespoň jednou měsíčně. Podívejme se na několik trendů v aplikaci TikTok, které byste jako tvůrci a značky měli znát:

Monetizace TikToku je stále ještě daleko od svého vrcholu

Tvůrci obsahu a influenceři využívají platformy jako YouTube a Instagram již léta, takže přesně vědí, jaké kroky jsou potřeba k vytvoření prodejního trychtýře a dosažení zisku prostřednictvím svých profilů. Případní nováčci v těchto monetizačních modelech mohou najít nekonečné množství informacích v různých webinářích, článcích a návodech, jak využít peněžní potenciál těchto platforem. 

Pro TikTok to však zatím neplatí. Částečně je to proto, že jeho popularita je stále relativně novým fenoménem. Dalším důvodem, proč ještě není přesycen, je skutečnost, že způsoby, jakými mohou influenceři vydělávat peníze, jsou na TikToku o něco složitější, než v případě Instagramu nebo YouTube. 

Například na jiných platformách existuje spousta možností, jak někam umístit klikací odkaz, což zjednodušuje proces prodeje a činí monetizaci jednodušší a lépe zvládnutelnou. Naproti tomu většina tvůrců na TikToku se musí spoléhat na to, že budou intenzivně propagovat své partnerské kódy nebo často měnit odkaz ve svém profilu, aby přivedli diváky k produktu nebo službě, kterou propagují. 

Dalším významným trendem, který s tím jde ruku v ruce, je nárůst partnerství se značkami. Nedávné údaje ukazují, že příjmy blogerů TikTok z partnerství se značkami neustále rostou. To poukazuje na skutečnost, že influenceři přicházejí na výhody využití síly jména známé značky v rámci své marketingové strategie.

TikTok se stává prodejním centrem pro influencery a značky

Prodejní čísla TikToku se zvýšila v roce 2023 přibližně o 400 %. Tato bezprecedentní čísla lze přinejmenším částečně přičíst tomu, že influenceři na platformě konečně pochopili, jak plně využít prodejních a reklamních příležitostí. Týká se to zejména placených partnerství a affiliate marketingu.

Dalším zásadním bodem týkajícím se tohoto působivého růstu tržeb je skutečnost, že primární uživatelská základna TikToku zestárla a stala se z ní skupina mladých dospělých, kteří disponují značnou kupní silou. Rozdělení uživatelské základny TikTok ukazuje:

  • Věková skupina 10 až 19 let tvoří 32,5 % uživatelů TikToku.
  • Uživatelé ve věku 20 až 39 let tvoří necelých 46 % aktivních uživatelů. 

To znamená více než jen prostou kupní sílu. Starší uživatelé se také obvykle více zajímají o produkty nebo služby s vyšší vstupní hodnotou a často jsou ochotni utratit více za vnímanou kvalitu nebo luxus.

Posledním faktorem, který k tomu přispívá, je skutečnost, že se malé podniky začaly obracet na TikTok jako na způsob, jak aktivně vytvářet prodejní řetězce a PPC reklamy specificky zaměřené na mladší publikum. Tyto malé podniky si vytvářejí zapamatovatelnou identitu značky na základě toho, co tyto mladší uživatele oslovuje, a využívají toho k rozšíření své zákaznické základny. 

Kupní síla žen je na TikToku významnější než kdy jindy

Z průzkumů vyplývá, že téměř 54 % celosvětové uživatelské základny TikToku tvoří ženy. S více než miliardou uživatelů se jedná o obrovský a z velké části nevyužitý trh, což znamená, že značky a influenceři nechávají na stole značné peníze pokud na TikToku nepropagují své produkty. Údaje totiž poukazují na překvapivou skutečnost, že pouze asi 18 % marketérů plně využívá TikTok jako reklamní kanál.

Když k tomu připočteme skutečnost, že ženy mají značnou kontrolu nebo vliv na téměř 85 % spotřebitelských výdajů, je jasné, že by značky měly věnovat větší pozornost tomu, co mají spotřebitelky TikToku zájem kupovat. 

Naštěstí pro značky existuje velká a stále rostoucí skupina talentovaných influencerů na sociálních sítích, kteří jsou ochotni spolupracovat se značkami ve snaze získat rozsáhlejší základnu sledujících a dosáhnout většího zisku. To znamená, že je nezbytné, aby marketéři začali brát TikTok vážněji jako způsob generování příjmů. 

Kam tedy bude TikTok směřovat v roce 2024? 

Navzdory určitým regulačním rizikům, která rezonují v některých státech, zejména v USA, se nezdá, že by TikTok v dohledné době zmizel. I když je důležité si uvědomit, že TikTok je čínský výtvor (patří čínské společnosti ByteDance), údaje ukazují, že by značky měly brát TikTok vážněji, pokud jde o rozsáhlou kupní sílu jeho uživatelské základny. 

Drtivá většina uživatelů TikToku je ochotna a schopna platit za zboží a služby, které najdou v placených partnerstvích a cílených reklamách, takže značky mohou a měly by využít popularity TikToku, pokud se tak děje s otevřenýma očima a s dostatečnou ochranou.

Platforma stále roste a rozšiřuje se, přidává nové funkce a vydává vylepšené reklamní nástroje. Navíc influenceři rychle získávají znalosti jeho marketingových mechanismů, což podporuje vstup dalších značek do tohoto prostoru. Obliba TikToku bude i nadále působivě stoupat a čekají zde obrovské příležitosti pro generování příjmů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp