web
Místní návštěvnost je skvělým zdrojem zákazníků. Využijte postupy doporučované v tomto článku a přiveďte zákazníky na váš web.

Podle průzkumů použilo v roce 2022 99 % spotřebitelů internet k vyhledání informací o místním podniku a 78 % spotřebitelů tak činí dokonce více než jednou týdně, což je o 9 % více než v předchozím roce. Pokud tedy provozujete kamenný podnik nebo spoléháte na to, že vaši značku podpoří zákazníci v určitém okruhu, nikdy nebyla lepší doba na to, abyste si zajistili vysoké pozice v lokálním vyhledávání. Pokud chcete těchto trendů využít, zde je několik snadných způsobů, jak zvýšit místní návštěvnost.

1. Optimalizujte své webové stránky pro místní SEO

Při snaze o zvýšení viditelnosti pro místní vyhledávání nestačí obecné SEO postupy. Musíte také optimalizovat obsah svého webu tak, aby se umisťoval ve vyhledávání s místním záměrem. Klíčová slova zaměřená na lokalitu jsou účinným výchozím bodem, ale to je jen začátek toho, co můžete udělat. Zde je několik dalších realizovatelných strategií, které vám pomohou optimalizovat vaše webové stránky pro místní SEO:

  • Zařaďte do obsahu místní klíčová slova: Zapojte místní klíčová slova, jako například "[vaše firma] poskytuje služby v [město]", do nadpisů webu, meta popisů, tagů nadpisů a do textu.
  • Na klíčových místech uveďte své kontaktní informace: Na stránce s kontakty, v záhlaví a/nebo v zápatí uveďte název firmy, adresu a telefonní číslo. Měly by být aktuální a odpovídat informacím v místních výpisech na platformách, jako je Google My Business.
  • Optimalizujte pro vyhledávání na mobilních zařízeních: Vzhledem k tomu, že zhruba polovina veškerého organického internetového provozu pochází z mobilních zařízení, algoritmus Google nyní zohledňuje, jak dobře jsou webové stránky naformátovány pro mobilní vyhledávání. Optimalizujte vizuální vzhled webu, rychlost načítání, navigaci a další prvky uživatelského prostředí pro mobilní zařízení.

2. Získejte pozitivní recenze od zákazníků

98 % spotřebitelů čte online recenze místních podniků. Nemluvě o tom, že 64 procent nákupních rozhodnutí je ovlivněno přímo recenzemi zákazníků. Ve skutečnosti jsou recenze zákazníků natolik nedílnou součástí reputace značky, že je Google používá k vyhodnocení toho, kde by se vaše webové stránky měly umístit.

Podle společnosti Google je místní hodnocení založeno především na relevanci, vzdálenosti a významu. Počet recenzí a skóre recenzí v Google má vliv na určení prominence, což je v podstatě měřítko toho, jak je firma známá.

Naštěstí 67 % spotřebitelů napíše recenzi kvůli pozitivní zkušenosti se značkou. Neváhejte tedy požádat své spokojené zákazníky, aby se podělili o svou pozitivní zpětnou vazbu online.

3. Zvyšte počet místních zpětných odkazů

Autorita domény (DA) webové stránky je skóre od jedné do 100, které udává její důvěryhodnost, a tedy i to, jak úspěšně se umisťuje ve výsledcích vyhledávání. Čím vyšší autoritu domény váš web má, tím lépe si pravděpodobně vede ve vyhledávačích.

Pokud chcete zvýšit svou DA, hraje v tom zásadní roli zajištění zpětných odkazů - odkazů na váš web. Podle studie společnosti Ahrefs získává organickou návštěvnost pouze pět procent webů bez zpětných odkazů. A pokud chcete zvýšit pozice ve vyhledávání pro místní výsledky, mělo by být důležitou součástí vaší odkazové strategie pořízení zpětných odkazů od místních organizací.

  • Vytvářejte vztahy s místními organizacemi: Vytvořte si silnou pozici ve své komunitě tím, že se připojíte k obchodním sítím ve vaší oblasti. Když budete tyto vztahy rozvíjet, pravděpodobně budou vaše webové stránky uvádět na svých stránkách s firemními výpisy.
  • Zapojte se do spolupráce s místními podniky na sociálních sítích: Spojte se s dalšími místními podnikateli na sociálních sítích, abyste získali příležitosti ke křížové propagaci.
  • Vytvářejte obsah, na který budou chtít ostatní místní weby odkazovat: Vytvářejte zajímavý obsah o vaší místní oblasti, který informuje, baví a je relevantní pro místní obyvatele, abyste zvýšili počet sdílení na sociálních sítích a zpětných odkazů na své webové stránky.

sociální média

4. Optimalizujte své místní kampaně v sociálních médiích

V post-pandemickém trhu je nyní množství času stráveného na sociálních médiích na všech platformách vyšší než kdykoli předtím, a to 95 minut denně. A je zřejmé, že digitální marketéři to vzali na vědomí - sociální média v roce 2022 představují 33 % všech výdajů na digitální reklamu a roční výdaje na reklamu v sociálních médiích se oproti loňskému roku zvýšily o 17 %.

Jak tedy zajistit, aby vaše místní kampaně v sociálních médiích v tomto ultra konkurenčním prostředí vynikly? Zde jsou taktiky, na které doporučujeme se zaměřit:

  • Zpřesněte okruh svého působení: přesně zjistěte vzdálenost, kterou jsou zákazníci ochotni do místa vašeho podnikání urazit.
  • Posilte svou nabídku: Na rozdíl od reklamy na Googlu, která je skvělá pro oslovení zákazníků s vysokým zájmem, je cílení v sociálních médiích založeno na chování, zájmech a demografických informacích. Vzhledem k nižšímu záměru uživatelů sociálních sítí je důležité vytvořit neodolatelnou nabídku, která upoutá pozornost vašeho publika. Zkuste nabídnout úvodní službu, která zahrnuje dárek, jako způsob, jak povzbudit lidi, aby začali vaši firmu ihned protežovat. Například firma zabývající se vzduchotechnikou může v rámci úvodní servisní služby nabídnout filtr zdarma.
  • Přemýšlejte nad rámec pouhého shromažďování e-mailů: Nastavte vstupní stránku tak, aby vyžadovala více relevantních informací než standardní formulář. I když je vždy skvělé získat e-mail, proč nezískat také telefonní číslo, abyste mohli efektivněji oslovit a pečovat o zájemce?

5. Optimalizujte svou stránku Google My Business

Jak upozorňuje samotný Google, místní spotřebitelé o 70 % častěji navštíví podnik a o 50 % častěji uvažují o nákupu u podniku s kompletním profilem Google My Business (GMB). A nejen to, firemní stránka v Google My Business může mít také významný vliv na umístění v místním vyhledávání.

Nejdříve se ujistěte, že jste svou firemní stránku zaregistrovali prostřednictvím služby Google.com/business, a zkontrolujte, zda jsou základní informace - název firmy, fyzická adresa, provozní doba, kontaktní informace a nabídka produktů - přesné a v souladu s vašimi webovými stránkami. Nezapomínejte na pravidelnou aktualizaci Google My Business podle potřeby, například pokud se vaše provozní doba sezónně mění.

Obrázky jsou skvělým způsobem, jak dát svému profilu vyniknout. Přidejte aktuální fotografie a videa svých provozů, týmu nebo zboží. Na tomto profilu budou viditelné také recenze vašich zákazníků, o to důležitější je včas a vstřícně reagovat na jejich zpětnou vazbu. Nakonec věnujte čas výběru těch nejrelevantnějších produktů či služeb vaší firmy, abyste zvýšili dopad placených reklamních kampaní.

Posuňte svou místní návštěvnost v roce 2022 na vyšší úroveň

Ať už jste kamenný podnik, nebo digitální značka, která doufá, že přiláká více zákazníků ve své lokalitě, místní návštěvnost je skvělým zdrojem zákazníků. Využijte proto postupy doporučované výše a přiveďte zákazníky na váš web.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp