Pro SEO jsou důležité pozitivní i negativní recenze

18.3.2022
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Google aktualizoval svou nápovědu, kde nyní uvádí, že považuje za důvěryhodnější kombinaci pozitivních i negativních recenzí. Co z toho plyne?

Pro SEO jsou důležité pozitivní i negativní recenzeGoogle aktualizoval svou stránku s dokumenty nápovědy ohledně recenzí firemních profilů na Googlu a ve službě Moje firma na Googlu. Zmiňuje zde, že pro pozitivní hodnocení vašeho firemního profilu jsou důležité všechny recenze uživatelů – nejen pozitivní, ale i kritické. Podle Googlu je mnohem  "důvěryhodnější", když se na firemním profilu zobrazí kombinace pozitivních i negativních recenzí.

Google přidal do dokumentu s nápovědou text, který říká, že byste si měli vážit všech recenzí – pozitivních i negativních. Recenze jsou totiž užitečné nejen pro SEO, ale také pro potenciální zákazníky, pokud jsou upřímné a objektivní. Je jasné, že pokud máte všechny recenze kladné, je to trochu podezřelé a zavání to falešnými nebo podplacenými recenzemi. Zákazníci proto považují mix pozitivních a negativních recenzí za důvěryhodnější. Na recenzi můžete vždy reagovat, abyste zákazníkům ukázali, že vám na nich záleží, a poskytli jim další souvislosti. Pokud však recenze neodpovídá pokynům Googlu pro zveřejňování (například je urážlivá a podobně), můžete požádat o její odstranění.

Jaký mají recenze vliv na hodnocení?

Mít mezi recenzemi i některé negativní pravděpodobně nijak neovlivní hodnocení, ale pokud má podnik 99 % všech recenzí pozitivních, může to být pro Google varovné znamení, že si recenze zaslouží ruční přezkoumání, zdali se nejedná o pokus manipulovat s výsledky. Není zkrátka přirozené, aby všichni zákazníci zanechávali na firmu pouze pozitivní recenze.

Pokud tedy čas od času některý zákazník udělí vaší firmě negativní hodnocení a napíše rozčilenou recenzi, nevěšte hlavu. Na recenzi ihned reagujte, snažte se zákazníkovi vše vysvětlit a nabídnout mu kompenzaci. Můžete tak z negativní recenze vytěžit pozitivní efekt. Návštěvníci, kteří si komunikaci přečtou, uvidí, že se k problémům stavíte čelem, což zvýší důvěryhodnost vaší firmy.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články