Jak získat a udržet pozornost návštěvníků?

Jak získat a udržet pozornost návštěvníků?
Pozornost uživatelů na internetu je krátká, pokud chcete uspět, musíte se naučit, jak si ji dostatečně dlouho udržet, abyste je přesvědčili o výhodách své nabídky.

Na internetu je obrovské množství stránek, firem a e-shopů, které neustále soutěží o pozornost návštěvníků. Konkurence je opravdu tvrdá a nesmlouvavá – vlivem pandemie přesunula své aktivity do online světa spousta firem, které nevynechají jedinou příležitost, jak získat pozornost uživatelů internetu. Pozornost totiž znamená návštěvy a uzavřené prodeje. Získat pozornost uživatelů však není tak těžké – mnohem obtížnější je udržet si ji a získat z ní maximální užitek. Jakmile tedy pozornost publika získáte, je důležité ji správně využít a co nejpromyšleněji o ni pečovat.

Co se získanou pozorností

Majitelé stránek kladou důraz na to, aby návštěvníky zaujali a získali jejich čas, ale pak se zdá, že konverzace ustane. V PPC reklamě, kde za každého návštěvníka musíme zaplatit, si však nemůžeme dovolit s pozorností plýtvat. Musíme po jejím získání vzbudit skutečný zájem, aktivní pozornost, kdy se návštěvník chce dozvědět o naší nabídce více. Jinak z našich stránek odejde a již se nikdy nevrátí.

K dispozici máme spoustu strategií a systémů, jak zacílit na ty správné lidi. Na rozdíl od velmi levného a neefektivního získávání masové pozornosti bychom se měli více zaměřit na hodnotu této pozornosti a jejího moudrého využití. Návštěvník vám totiž již věnoval kousek svého drahocenného času a vy jste za něj zaplatili PPC platformě. Pokud tuto investici nedokážete využít efektivně, je promarněna jak pro vás, tak pro spotřebitele.

Masová nebo kusová výroba

V 21. století nás společnost bohužel vychovala v myšlence masové výroby, jejíž domnělou výhodou je snadnost, pohodlí a hospodárnost, přičemž současně nahrazuje zručnost a kvalitu řemeslné práce. Vezměme si jako příklad oblečení. V čem by se vám chodilo lépe? V ručně na míru šitém obleku od krejčího, nebo masově vyráběné konfekci z Bangladéše?

Dalším příkladem může být rybolov. Při průmyslovém rybolovu se obvykle ve velkém měřítku používají obrovské sítě se závažím, které se táhnou po mořském dně a loví všechny ryby, které jim přijdou do cesty. Výsledkem je sice velké množství ulovených ryb, ale jen jejich velmi malá část je zamýšleným cílem – navíc dochází k masivnímu poškození oceánského prostředí. Na druhou stranu zkušení místní rybáři často používají lov na udici jako metodu pro ulovení konkrétní ryby. Háčky jsou nahozeny na nejvhodnějších místech, ve správný čas a jako nástraha je použita oblíbená potrava cílového druhu. Pak zbývá jen čekat, dokud se na vlasci neobjeví správná ryba. Výsledkem je sice menší množství ulovených ryb na konci dne, ale ulovené ryby jsou přesně takové, jaké byly žádoucí, a to bez větších následků pro životní prostředí.

Online reklama

Zhodnocení pozornosti sníží náklady na PPC reklamu

Za každého návštěvníka, který přijde na vaše stránky přes PPC reklamu, musíte zaplatit poměrně vysokou částku. Ne každý z nich si ovšem něco koupí. Je proto důležité nikoli shánět co největší množství zákazníků, z nichž většina stejně nebude mít o vaše zboží zájem, ale cílit pouze na ty, kteří tento zájem mají. Zajistit se to dá nejen cílením na vhodná publika (například při prodeji dětského zboží cílíme na ženy do 35 let), ale také vhodným použitím klíčových slov, která by v sobě měla skrývat konkrétní nákupní zájem – například místo obecného klíčového slova „dětské dupačky“, použijeme raději „levné dětské dupačky“ jelikož z tohoto výrazu, který zmiňuje cenu, vyplývá, že návštěvník má zájem o koupi. Tím, že PPC reklamou oslovíte pouze relevantní zákazníky, snížíte náklady a reklama se vám bude mnohem lépe vyplácet.

Ušetřete návštěvníkovi práci

Ještě lépe využijete jeho pozornosti, pokud jej z PPC reklamy přivedete přímo na místo, které hledal. Pokud totiž hledá dětské dupačky a vy jej přivedete na titulní stránku vašeho e-shopu, kde by měl listovat a hledat konkrétní produkt, ztratí zájem a odejde navždy. Pokud hledá dupačky, nezajímají jej kojenecké lahve či kočárky. Znamená to ovšem, že budete muset vytvořit větší množství reklamních sad, z nichž každou optimalizujete na jednu úzkou skupinu klíčových slov a budete ji směrovat na konkrétní produkt. Je to sice práce navíc, ale rozhodně se vám vyplatí.

Pozornost uživatelů na internetu je krátká, lidé si stránky nečtou, ale pouze skenují. Pokud je nedokážete zaujmout rychle a jejich pozornost si dostatečně dlouho udržet, vaši konkurenti vás pravděpodobně brzy předstihnou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu