influencer
Zde se dozvíte, jak optimalizovat svůj influencer marketing, abyste vytvořili autentické zážitky, které přilákají vaše nejcennější publikum.

Když přemýšlíte o tom, kdo je ve vašem oboru vlivný, pravděpodobně vás nejprve napadnou profesionální influenceři. Jsou to konzultanti, řečníci a autoři, zkrátka ti, kteří přednášejí hlavní projevy a mají obrovské množství příznivců na sociálních sítích.

Tito lidé jsou naprosto nezbytnou součástí vašeho mixu influencerů. Jejich dosah, znalosti a profesionalita jsou nesmírně cenné. Pro autentický a užitečný obsah však potřebujete víc než jen tyto lidi. Chcete-li vytvořit takový zážitek, který si získá pozornost kvalifikovaných potenciálních zákazníků, musíte rozšířit svou definici toho, co je to influencer - a jak by měl vypadat jeho obsah.

Zde se dozvíte, jak optimalizovat svůj influencer marketing, abyste vytvořili autentické zážitky, které přilákají vaše nejcennější publikum.

Rozšiřte svou definici vlivu

Kdo je influencer? Nyní, když modelky na Instagramu používají toto slovo jako pracovní název, je důležité nezapomínat na význam tohoto slova. Influencer. Je to ten, kdo má vliv na skupinu lidí. Někdo, jehož názoru se důvěřuje díky jeho zkušenostem a prokázaným úspěchům.

Někteří z nejvlivnějších lidí pro vaše potenciální zákazníky nemají obrovský počet příznivců na sociálních sítích ani výraznou osobnost. Jsou to ti, kteří si v tichosti vybudovali pověst vynikajících odborníků ve vašem oboru. Například generální ředitel společnosti Coca-Cola nemusí mít miliony sledujících. Ale můžete se vsadit, že když promluví, poslouchá ho každý, kdo se pohybuje v nápojovém průmyslu.

Problém je, že mnoho nástrojů pro identifikaci influencerů se zaměřuje spíše na velikost publika než na tento typ praktické aktuální relevance. Nástroje jako Traackr se v tomto ohledu sice zlepšují, ale zatím možná budete muset být kreativní. Podívejte se, koho na síti LinkedIn sledují vedoucí pracovníci vašich nejcennějších účtů a zeptejte se svých kontaktů na zákazníky, koho v oboru obdivují.

Marketéři vidí hodnotu v zahrnutí těchto lidí do svého mixu influencerů. Když jsme se ptali, jaké vlastnosti u influencera hledají, počet sledujících byl na seznamu až na pátém místě. Relevance, důvěryhodnost a odbornost získaly vyšší skóre.

Hledejte vliv ve své organizaci

Při hledání odborníků na danou problematiku možná zjistíte, že nemusíte hledat příliš daleko od kanceláře. Vaši vedoucí pracovníci a zaměstnanci mají praktické zkušenosti, které chtějí slyšet vaši nejcennější potenciální zákazníci.

Poučné může být například slyšet řečníka, který bude hovořit o tom, jak Red Bull vybudoval svou mediální značku. Někdo s vypravěčským talentem by mohl tento příběh oživit a ještě z něj vydolovat hlubší poznatky. Ale někdo, kdo byl v místnosti, kde se tato rozhodnutí přijímala, když Red Bull poprvé budoval své obsahové impérium, by mohl poskytnout praktické informace, které by nikdo jiný neznal.

Vaši vedoucí pracovníci, manažeři a zaměstnanci samozřejmě nemusí být rozenými vypravěči. To nevadí! Můžete s nimi udělat rozhovor, vytáhnout z nich jejich příběhy a postřehy a vypilovat je, aniž byste se vzdali autenticity.

Najděte vlivné (a potenciální) zákazníky

Nechali byste si ujít příležitost pochválit, vyzdvihnout, propagovat a jinak si naklonit své nejcennější zákazníky? Jistěže ne. Zahrnutí zákazníků do obsahu je další výhrou pro všechny: Vy získáte ve svém obsahu více perspektiv, váš zákazník bude oceněn a polichocen a vaše publikum shledá váš obsah ještě hodnotnějším.

Obsah o zákaznících se nemusí omezovat jen na případové studie - ve skutečnosti by neměl. Nechte své zákazníky být hvězdami a mluvit o svém podnikání, o výzvách, kterým čelili, a o úspěších, kterých dosáhli. Představení vašich spokojených zákazníků jako odborníků v oboru, kterými jsou, bude dobře odrážet vaši značku, i když nebudou zrovna vystupovat jako prodejci.

Zapojení potenciálních zákazníků do vašeho influencer marketingu je obrovskou příležitostí, a to zejména proto, že to dělá tak málo lidí. Chovejte se ke svým potenciálním zákazníkům jako k rockovým hvězdám, propagujte jejich myšlenky. A uvidíte sami, jak dobré věci se dále budou dít.

Kolikrát jste slyšeli, že vaše publikum se musí ve vašem obsahu vidět? Možná je na čase vzít tuto radu doslova.

Vytvářejte hodnotný a zapamatovatelný obsah

Nyní, když máte dokonalou kombinaci profesionálních influencerů, odborníků z oboru, svých kolegů, zákazníků a potenciálních zákazníků, je čas vytvořit skvělý obsah.

Na klasických elektronických knihách ve formátu PDF není nic špatného, ale větší pozornost vám s největší pravděpodobností získají jiné formáty. Nejjednodušší by bylo vytvořit webovou stránku s několika animovanými prvky. Interaktivní a animovaná stránka pak nabízí čtenáři dynamičtější zážitek, který ho donutí strávit na ní více času.

A konečně, kromě textu myslete i na multimédia. Podcasty se pro obsah pro influencery přirozeně hodí. Pokud však nejste připraveni na takovou míru nasazení, zvažte video (buď vyrobené krátké video, nebo livestream).

Větší vliv na vaše zákazníky budou mít zasvěcení lidé z oboru

Až budete plánovat další marketingovou kampaň, mějte na paměti, že vaši nejcennější zákazníci hledají rady u lídrů v oboru, odborníků z praxe a kolegů. Váš tým může dodat vše výše uvedené díky správné kombinaci influencerů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp