Jak si poradit se snížením rozpočtu
Pokud pracujete jako PPC konzultant nebo máte ve firmě na starosti PPC reklamu, jistě jste již zažili, že vám vedení firmy zkrátilo rozpočet na reklamu. Vedení má občas pocit, že firma za reklamu utrácí příliš mnoho, a prostě vám dá na reklamu méně peněz. Jak snížit náklady PPC kampaně, aniž byste ohrozili její výkon?

Občas se stane, že se klient rozhodne utlumit své reklamní aktivity, a dá vám na propagaci nižší rozpočet, než s jakým jste počítali. Naštěstí i s nižším rozpočtem se dají splnit cíle, které vaše PPC kampaň má. Níže najdete několik způsobů, jak utratit za PPC kampaně méně peněz, ale přitom příliš neohrozit jejich výkon v klíčových ukazatelích.

Důvody pro snížení rozpočtu

Příčin, proč byl váš rozpočet na PPC reklamu snížen, může být mnoho. V některých firmách kolísá příliv zákazníků v závislosti na ročních obdobích, což je důvod, aby v období, kdy o zboží není tak velký zájem, náklady na reklamu klesly. Na vině mohou být také personální změny, změna firemní politiky a mnoho dalších důvodů, proč firma potřebovala utratit peníze za něco jiného a na reklamu už nezbylo tolik jako předtím.

Tím, že si uvědomíte důvody, které ke snížení vedly, a tím, že ve spolupráci s klientem budete pracovat na snižování výdajů při zachování stávající kvality, můžete časem najít řešení pro opětovné zvýšení rozpočtu na původní hodnoty, nebo dokonce na ještě větší.

Ujasněte si priority reklamní kampaně

Pokud chcete snížit výdaje na PPC reklamu, prví věc, na kterou byste se měli zaměřit, jsou cíle a priority vašeho klienta. Je jeho cílem spíše propagace značky, nebo chce dosáhnout určitých KPI? Může si klást za cíl například snížení ceny za proklik, snížení nákladů na získání zákazníka nebo zvýšení hodnoty konverze. Pokud je cílem klienta pouze snížení nákladů na reklamu, zjistěte, jaké jsou jeho další priority. Jakmile budete mít jasno, na čem klientovi záleží nejvíce, budete moci snížit náklady na reklamu, při zachování výkonu v této klíčové oblasti.

Pochopitelně při snížení celkového rozpočtu a zachování výkonu například v ceně za získání zákazníka nebudete možná moci splnit sekundární cíle, jako je cena za proklik, hodnota konverze nebo návratnost investice. Proberte tyto cíle s klientem dopředu, aby posléze nedošlo ke zbytečnému nedorozumění.

Nastavení PPC reklamy v Google


Jak snížit výdaje na reklamu

Níže najdete několik způsobů, které můžete použít, pokud chcete snížit výdaje bez snížení výkonu v klíčových ukazatelích (KPI). Tyto způsoby mohou zvýšit také celkovou efektivitu PPC kampaně, takže je můžete použít i v případě, že vaším cílem není snížení rozpočtu, ale zvýšení efektivity.

Zlepšete skóre kvality

Skóre kvality je hodnota, která v Google Ads rozhoduje mimo jiné také o ceně za proklik. To znamená, čím větší skóre kvality, tím menší cena za proklik vám bude stačit k umístění vaší reklamy na horních pozicích. Skóre kvality zlepšíte tím, že vytvoříte reklamy, které budou relevantní pro konkrétní publikum, použijete správná klíčová slova a upravíte landing page tak, aby byla co nejrelevantnější k textu PPC reklamy.

Statistiky Sklik

Přesnější cílení

Pokud provozujete reklamní kampaň na Facebooku, soustřeďte se na vytvoření co nejúžeji zaměřených publik. Vytvořte reklamy ušité na míru jednotlivým publikům a oslovujte je způsobem, kterému budou rozumět.

Soustřeďte se na „značková“ slova a výrazy ze spodní části funnelu

Pokud je snížení vašeho rozpočtu pouze dočasné a předpokládáte, že po čase dojde k opětovnému navýšení, utraťte většinu rozpočtu za „značková“ klíčová slova a slova z dolní části reklamního funnelu. Značková slova, která jednoznačně identifikují firmu (například „prodej obuvi Novák“), mají obvykle nižší cenu za proklik, zatímco klíčová slova ze spodní části funnelu jsou sice dražší, ale mají mnohem lepší konverzní poměr.

Tento způsob samozřejmě nelze používat dlouhodobě, jelikož po čase se nedostatečné cílení na klíčová slova z horní části funnelu začne projevovat snížením návštěvnosti.

Důkladnější plánování provozu reklam

Ze statistik reklamní kampaně zjistěte, jak se mění výkon kampaně v průběhu dne a týdne. Pokud zjistíte, že existuje během dne nějaké časové období, ve kterém máte vyšší konverze nebo jakoukoli jinou metriku, ujistěte se, že vaše kampaně budou v provozu právě v této době.

V čase, kdy reklama tolik nekonvertuje, můžete snížit cenu za proklik, takže se reklamy budou zobrazovat minimálně.

Omezte zeměpisné cílení

Zvažte, jak rozsáhlé okolí klient skutečně dokáže obsloužit. Pokud provozuje autoservis v Liberci, je zcela zbytečné zobrazovat reklamu klientům z Českých Budějovic. V takovém případě nastavte zobrazení reklam pouze do určité vzdálenosti od provozovny, kde to má smysl.

"U PPC reklamy na Facebooku můžete navíc nastavit zobrazování reklamy pouze lidem, kteří v dané lokalitě skutečně žijí a nejsou zde například pouze na dovolené."

Pozastavení některých klíčových slov

Analyzujte statistiky výkonu PPC kampaně a pozastavte slova, která konvertují málo nebo vůbec, popřípadě taková, která nedosahují dostatečného ROI.
Aplikováním těchto taktik dosáhnete mnohem větší efektivity PPC kampaní, díky čemuž můžete snížit rozpočet na reklamu při zachování stávajícího výkonu kampaně. Později, pokud bude váš rozpočet opět navýšen, můžete této efektivity využít k ještě větším ziskům.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp