SEO e-shop
Následujte se svým e-shopem nejnovější trendy v elektronickém obchodování, které vás udrží na vrcholu zájmu zákazníků. Jak na to?

Elektronické obchodování je na vzestupu a pandemie Covid 19  tomuto trendu jen přidala na intenzitě. E-shopy tu s námi zůstanou i v budoucnosti a firmy, které se chtějí udržet nad vodou, budou muset držet krok s trendy a technologiemi elektronického obchodování. Jaké jsou tedy dnešní nejžhavější trendy, které hýbou světem e-shopů? Přečtěte si, kterým trendům byste měli váš e-shop přizpůsobit.

Žhavé trendy elektronického obchodování

Vzhledem ke stále se zvyšující konkurenci by pro firmy, které chtějí zvýšit objem online prodeje, měl být prioritou špičkový a vyladěný e-shop. Podívejme se na několik strategií a funkcí moderních e-shopů, které jsou momentálně nejvíce trendy.

1. Nakupte nyní a zaplaťte později

Spolu s nastupující krizí a inflací roste obliba možnosti nákupu na splátky. Možnost užívat si koupený produkt ihned a zaplatit jej až později je pro mnoho zákazníků neodolatelná. Podle průzkumů je tento typ prodeje oblíben zejména u mladších zákazníků.

2. Optimalizace konverzního poměru

Jedná se o jeden ze stále oblíbenějších trendů. Pro mnoho webů není získání většího počtu zákazníků o tom, že získají větší návštěvnost, ale o tom, že více návštěvníků promění v zákazníky. Právě o tom je optimalizace konverzního poměru (CRO) a s tím, jak se technologie UX stávají stále dostupnějšími, mění se i očekávání zákazníků na našich stránkách.

Ačkoli je SEO pro elektronické obchody stále důležité, některé e-shopy mohou přerozdělit část rozpočtu, který by byl použit na získání návštěvnosti, a věnovat jej na úsilí o lepší konverzi této návštěvnosti, například přidáním výzev k akci na více míst, A/B testováním akčních prvků a zlepšením rychlosti stránek. Rychlost stránek také zlepší vaše Core Web Vitals – aktuální trend SEO, který využijí všechny podniky a odvětví.

3. Bez serverová architektura

S růstem obliby elektronického obchodování budou weby i nadále hledat způsoby, jak se vyrovnat s prudkými nárůsty požadavků. Díky architektuře bez serverů poskytovatel cloudu dynamicky přiděluje zdroje, takže můžete pružně škálovat, aniž byste museli zajišťovat nebo spravovat nějaké servery.
Tato technologie se osvědčila v jiných odvětvích, takže je přirozené, že e-shopy tuto flexibilní možnost také využijí. Výhody jsou zřejmé: mimo jiné žádné prostoje kvůli problémům se škálováním, výrazně nižší náklady (není třeba pořizovat další servery), snadné ladění ze strany vývojáře bez jediného vstupního bodu.

4. Headless CMS

Technologie Headless eliminuje šablony stránek, backendový kód a další těžkopádné komponenty, které mohou zpomalovat web. Vzhledem k tomu, že očekávání spotřebitelů neustále rostou, umožňuje Headless přístup firmám rychle zvýšit výkonnost jejich platformy, aby mohly lépe zvládat nárůsty návštěvnosti nebo zvýšení objemu prodeje, aniž by přitom musely vytvářet nové stránky nebo jinak využívat cenné zdroje pro poskytování optimalizovaného zážitku.

5. Konverzační obchodování

Chatboti pomáhají zvýšit angažovanost zákazníků, poskytují personalizované zkušenosti a nabízejí rychlejší podporu. Můžete je používat k zodpovídání běžných otázek, navrhování produktů, směrování poptávek nebo oznamování. Využití chatbotů pro přímý prodej je také na vzestupu: Ve světě přibližně 60 % mileniálů nakupuje základní zboží, jako jsou potraviny a oblečení, prostřednictvím konverzačního softwaru a tento trend se blíží i k nám.

6. Nakupujte online, vyzvedněte si v obchodě

Tento trend, známý také jako click and collect, vzrostl během vrcholu pandemie o 208 % - ale i přesto že je pandemie již pravděpodobně za námi, tento pohodlný způsob nakupování bude i nadále důležitý.

  • 75 % nakupujících, kteří během pandemie tento způsob nakupování využili, jej využívají i nadále.
  • 85 % spotřebitelů, kteří tento způsob nakupování využili, uvádí, že při vyzvednutí objednávky zadané online uskutečnili další neplánované nákupy v obchodě.

    e-commerce

7. Virtuální platební metody

Kryptoměny zaznamenaly v loňském roce obrovský nárůst popularity a očekáváme, že tento trend bude pokračovat - samozřejmě až po překonání některých překážek.
Tyto měny (například Bitcoin a Ethereum) zatím nemají tak velké renomé, které je nezbytné pro jejich široké přijetí, ale budou se rozšiřovat, až lidé uvidí, jak kryptoměny fungují. Kryptoměny sice nedávají smysl pro každý e-shop, ale těm, kteří je přijmou, by mohly poskytnout výhodu oproti konkurenci díky nižším poplatkům a rychlejšímu zpracování plateb.
Další oblastí, která zaznamenala obrovský růst, jsou mobilní platby: Podle průzkumů vzrostl počet globálních uživatelů iPhonů, kteří si aktivovali Apple Pay, přičemž počet lidí využívajících Android Pay rovněž roste. Mobilní platby nyní představují třetinu digitálních nákupů a očekává se, že tento podíl poroste s tím, jak se budou dále prosazovat alternativní platební metody.


8. Elektronický obchod B2B

Hranice mezi B2C a B2B marketingem se stále více stírají a očekává se, že globální B2B trh elektronického obchodování dosáhne do roku 2028 hodnoty 256 bilionů dolarů. To lze přičíst nejen technologickému pokroku a odpovídajícímu snižování nákladů, ale také tomu, že tyto společnosti pociťují tlak, aby držely krok s konkurencí  - a zvyšování obratu online je stále oblíbenější možností.
S tím, jak se nástroje elektronického obchodování pro malé a lokální firmy stávají stále dostupnějšími, budeme svědky toho, jak stále více velkých i malých B2B podniků přechází na online obchodování nebo si vytváří zdroj příjmů z elektronického obchodování.

9. Rozšířená realita

Rozšířené realitě (AR) a virtuální realitě (VR) se věští velká budoucnost, a to nejen ve světě elektronického obchodování. Rozšířená realita je pro elektronické obchodování skvělá, protože dokáže vytvořit interaktivní a poutavý zážitek pro zákazníky. Mohou si například vyzkoušet oblečení nebo doplňky, aniž by museli jít do fyzického obchodu, nebo si před nákupem prohlédnout, jak by vypadal nábytek v jejich domácnosti. To je důležitý trend, který je třeba využít.

10. Vícekanálová zkušenost

Vícekanálová zkušenost se v současnosti ukazuje jako velký trend. Zákazníci chtějí mít možnost při nakupování plynule přecházet mezi různými zařízeními a platformami. Pokud začnou nakupovat na telefonu, měli by být schopni dokončit nákup na notebooku a společnosti, které tomu nebudou stačit, přijdou o zákazníky.

Zákazníci stále častěji říkají, že je pro ně důležité mít možnost používat při nakupování více než jeden kanál. To dává dokonalý smysl, když uvážíme, jak lidé v současné době používají technologie: často přecházíme mezi zařízeními několikrát denně, takže je přirozené, že chceme, aby to odráželo i naše nakupování.

Navíc podle jedné studie zákazníci, kteří využívali více než 4 kanály, strávili v obchodě v průměru o 9 % více ve srovnání s těmi, kteří využívali pouze jeden kanál.

Přizpůsobte se žhavým marketingovým trendům v elektronickém obchodě

Na internetu utrácíme více peněz než kdykoli předtím, a proto je pro e-shopy naprosto zásadní  optimalizovat výkon svých webů a pro tradiční podniky začlenit e-commerce do své strategie. Využijte tyto trendy v oblasti e-shopů a marketingu elektronického obchodování jako vodítko pro rozvoj svého podnikání nejen v letošním roce, ale i v budoucnu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp