Tyto tipy se týkají jednoduchého způsobu provádění hromadných úprav PPC reklam na Facebooku a několika snadných způsobů, jak spravovat UTM parametry tamtéž. V PPC reklamě je totiž velmi důležité sledování a vyhodnocování výkonu jednotlivých reklam. Jedině tak totiž můžeme nalézt optimální variantu, která bude podávat nejlepší výkon. Proto je třeba PPC reklamy čas od času upravovat a přehledně zaznamenávat jejich výkony, k čemuž nám pomohou právě UTM parametry.
Hromadné úpravy
Pokud potřebujete najednou provést změny ve skupině reklam, můžete využít užitečnou funkci "Najít a nahradit", která udělá většinu práce za vás. Jak na to? Nejprve vyberte všechny reklamy, které chcete změnit, a poté klikněte na rozbalovací nabídku u tlačítka "Upravit".
Zobrazí se další nabídka, která vám poskytne několik možností změn. Může změnit název reklamy, URL adresu, nadpis a hlavní text, který se nachází nad obrázkem. Najdete zde také možnost "Najít a nahradit"
►Tato velice užitečná funkce vám dokáže ušetřit spoustu času. V případě že například máte několik podobných reklam, které mají některé slovo společné, můžete toto slovo pomocí výše zmíněné funkce snadno změnit.
Pokud například máte reklamy s názvy:
• Penziony a hotely Krkonoše
• Levné ubytování Krkonoše
• Krkonoše - dovolená 2020
Můžete pomocí funkce "Najít a nahradit" snadno změnit slovo Krkonoše za jinou destinaci. Pokud máte reklamních sestav málo, není problém to změnit ručně, ale pokud jich máte třeba sto a víc, ušetří vám funkce "Najít a nahradit" obrovské množství času.
UTM parametry
Věděli jste, že existuje mnohem lepší způsob, jak umístit UTM parametry do vašich reklam na Facebooku, než je pouze připojit na konec URL adresy vašeho webu v průběhu jeho zadávání? Pokud ve fázi vytváření reklamy přejdete zcela dolů do dolní části okna, najdete sekci nazvanou "Sledování". Zde můžete do URL adresy přidat UTM parametry mnohem jednodušším způsobem.
Pokud kliknete na "Vytvořit parametr URL", Facebook otevře vyskakovací okno, které vám umožní nastavení pomocí čtyřech formulářových políček do kterých můžete vyplnit různé UTM parametry.
Pokud kliknete do některého z těchto políček, objeví se několik možností nastavení. Pokud například chcete v Google Analytics snadno zjistit, zda vaši návštěvníci přicházejí ze sítě Instagramu, Facebooku, Audience Network či Messengeru, použijte {{site_source_name}}. Tím do URL přidáte parametr označující jednotlivé sítě, takže filtrování v Analytics bude mnohem jednodušší.
Správa PPC kampaní na Facebooku není jednoduchá, a obzvláště pokud máte víc reklamních sestav, může jakákoli změna znamenat hodně práce a spoustu času, pokud na to nejdete chytře. Tyto dvě funkce Facebooku vám ušetří spoustu času, který můžete věnovat dalším důležitým věcem.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com