
Společnost Google vydala aktuální pokyny objasňující pravidla zneužívání dobré reputace webu. Jaké jsou zásady pro používání obsahu třetích stran, a jak penalizované stránky obnovit?
Jak obsah třetích stran porušuje pravidla?
Google v nově aktualizovaných pokynech objasňuje, že používání obsahu třetích stran jako takové problémem není. K porušení pravidel dochází až v případě, kdy je tento obsah využíván pro zlepšení stávajícího hodnocení webu.
To znamená, že k penalizaci stránek může dojít, pokud je cizí obsah publikován za účelem zneužití hodnocení ve vyhledávání využíváním signálů hodnocení hostitelského webu.
Zpozornět by tak měli provozovatelé stránek používající:
- tvůrce na volné noze,
- cloudové řešení white label,
- externí spisovatele,
- obsah vytvářený uživateli.
Google jako obsah třetích stran bere obsah vytvořený samostatnou entitou mimo hostitelský web, včetně nezávislých dodavatelů, samotných uživatelů stránek, služeb white label nebo obsahu od osob, které nejsou zaměstnanci webu.
Co dělat po zásahu Google
Když zjistíte, že Google penalizuje váš web prostřednictvím ručních zásahů, máte nyní jasně dané, jak v takovém případě postupovat.
Především se vyhněte těmto krokům:
- přesouvání obsahu do subdomén nebo podadresářů,
- přesměrování penalizovaných URL adres,
- přesouvání obsahu bez řádné dokumentace.
Jak Google uvádí, přesuny obsahu do podadresářů nebo subdomén v rámci stejného názvu domény jednoho webu mohou být posuzované jako pokus o obejití zásad týkajících se spamu. Což v konečném důsledku může ve vyhledávání vést i k dalším trestným opatřením proti webu.
Pokud však problematický obsah třetích stran přesunete pod novou doménu, neměly by vzniknout žádné problémy. Důležité je, aby web ještě neměl zavedenou pověst, a zároveň musíte také dodržovat zásady o spamu.
Postupujte tedy podle těchto pokynů:
- přesouvat obsah pod nové domény bez vybudované pověsti,
- používat značky NOINDEX,
- řádně žádat o přehodnocení,
- používat atribut NOFOLLOW pro nezbytná křížová propojení.
Obsah z affiliate programů není zakázaný
Příznivou zprávou je, že aktualizované zásady pro obsah třetích stran nepostihují obsah dodaný partnery v rámci affiliate spolupráce. Přidružený obsah není při označení předepsaným způsobem hodnocený jako zneužití reputace webu.
Vydavatelé webu využívající affiliate marketing tak mohou při dodržování nových pravidel dál bez problémů zvyšovat své zisky pomocí legitimních strategií, stačí pouze všechny přidružené odkazy řádně označit.
Bez přehodnocení webu to nepůjde
Aby váš web ve vyhledávání opět získal ztracenou důvěru, nezapomeňte na několik důležitých požadavků:
- Pouhé použití značky NOINDEX neznamená automatické odstranění trestu.
- Žádosti o přehodnocení webu je nutné podávat prostřednictvím Google Search Console.
- Pečlivě zdokumentujte všechny akce provedené k odstranění potíží.
Společnost Google důrazně doporučuje odpovědět na penalizaci webu ve službě Search Console a vysvětlit problémy s obsahem dříve, než dojde k ručnímu zásahu proti webu.
Budete-li ze starých stránek odkazovat na nové pod novými doménami, použijte na původním webu pro tyto odkazy atribut NOFOLLOW.
Komunikace se lepší
Vydání aktuálních pokynů pro pravidla zneužívání dobré reputace stránek naznačuje, že Google je ochotný zlepšit způsob, jakým komunikuje o změnách a úpravách zásad s vydavateli webů. Ti se právě teď snaží sladit své marketingové strategie s nově se vyvíjejícími standardy společnosti Google, aby se jim podařilo udržet své podnikání v globální konkurenci.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com