Rozšířené textové reklamy ve vyhledávání Google
Rozšířené textové reklamy budou v budoucnu ještě větší a poskytnou inzerentům plnou kontrolu nad tím, jak se jejich reklamy budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.

Rozšířené textové reklamy, které Google představil v roce 2016, potěšily mnoho inzerentů. Větší a lákavější reklamy umožnily přitáhnout větší pozornost a získat mnohem více návštěvníků. Během posledních dvou let se ale mnohé změnilo. Průměrný displej mobilního telefonu je mnohem větší než dříve a lidé také mnohem více používají k přístupu na internet mobilních zařízení. Lidé vyhledávají častěji a požadují více informací. To nakonec vedlo Google k rozhodnutí rozšířit reklamní formáty ještě více. Rozšířené textové reklamy tedy budou od nynějška ještě větší. Co to znamená pro svět internetové reklamy?

Jak se změní PPC reklamy v Google Ads

Další rozšíření textových PPC reklam nabízí mnohem více příležitostí a prostoru pro vaše reklamní sdělení. Umožní vám odlišit vaši reklamu od inzerátů konkurenčních firem a přitáhnout pozornost zákazníků.

K tomuto účelu máte k dispozici 3 nadpisy, každý o délce 30 znaků, oproti původním 2 nadpisům.

Google navíc přidal další řádek v popisu, nyní tedy každý z popisů může mít 90 znaků, což oproti původnímu jednomu popisu v délce 80 znaků znamená, že váš inzerát může mít až 300 znaků celkem.

Může tak být až dvakrát větší než dříve.

Projevily se nové možnosti na funkčnosti starých reklam?

Naštěstí nikoli. Dřívější PPC reklamy jsou stále funkční. Google zatím v dohledné budoucnosti neplánuje rušit starší reklamní formáty, takže se nemusíte strachovat, že by vaše kampaně přestaly náhle fungovat.

Přesto byste však měli zvážit co nejrychlejší přechod na nový, rozšířený formát. Vaši konkurenti zcela jistě nespí a nového formátu reklam již ve svých kampaních využívají. Větší reklamy na sebe strhávají mnohem více pozornosti a mají mnohem větší CTR než méně nápadné starší formáty. Mohou tak na váš úkor získat mnohem vyšší návštěvnost.

Pokud tedy ještě nové reklamní formáty nevyužíváte, měli byste s tím co nejrychleji začít.

rozšířené textové reklamy

Jak se při použití nového rozšířeného formátu zvýší výkon reklamy?

Podle Google dosahují tyto zvětšené reklamy až o 15 procent více kliků než ostatní reklamní formáty. Je to pochopitelné, protože máte možnost předložit návštěvníkovi více argumentů, proč by měl navštívit váš web. A kromě toho, nápadná reklama přitahuje mnohem více pozornosti.

Přestože je však nový formát rozšířené PPC reklamy velice úspěšný, mnoho inzerentů hlásí problémy při přechodu na tento nový systém. Některé reklamy údajně mají v novém formátu horší výkon než původní rozšířené reklamy. Pravděpodobně je to způsobeno faktem, že nové titulky a popisky nejsou pro uživatele natolik zajímavé jako dřívější reklamy vyladěné A/B testováním k dokonalosti. Při přechodu na nový reklamní formát tedy staré reklamy ihned nevypínejte.

"Namísto toho testujte nové reklamy souběžně se starými, a teprve když uvidíte, že si reklama v novém formátu vede lépe než dřívější verze, nahraďte ji."

Jak se zobrazují nové rozšířené reklamy

Možná se ptáte, jestli se v novém formátu rozšířených reklam budou vždy zobrazovat všechny tři nadpisy a dva popisky. Odpověď je jednoduchá. Nebudou. Pokud se reklama zobrazí na příliš malém displeji, kde není dostatek místa pro popis čítající 300 znaků, může se vaše reklama zobrazit bez třetího nadpisu či druhého popisku kvůli zachování čitelnosti.

Vaše první dva nadpisy a popisek se však zobrazí vždycky, stejně jako u předchozí verze rozšířené reklamy.

Mějte proto na paměti, že byste měli koncipovat vaše reklamy tak, aby dávaly smysl i ve zkrácené verzi se dvěma nadpisy a jedním popisem. Snažte se proto používat třetí nadpis a druhý popisek k rozšíření a posílení vašeho reklamního sdělení, obsaženého v první části reklamy, ale nevkládejte tam informace, které jsou pro uživatele zásadní, jelikož se může stát, že se na některých typech zařízení nezobrazí.

zobrazení rozšířené textové reklamy

Jaký je rozdíl mezi novými rozšířenými reklamami a responzivními reklamami ve vyhledávání?

Mezi jinými zprávami Google nedávno oznámil, že Responzivní reklamy ve vyhledávání, které jsou zatím ve zkušebním provozu, budou brzo dostupné pro veřejnost.

Responzivní reklamy pro vyhledávání by stejně jako nové rozšířené PPC reklamy měly mít 3 nadpisy a 2 popisky, dohromady 300 znaků. Jaký je tedy mezi nimi vlastně rozdíl?

Nové rozšířené PPC reklamy poskytují inzerentům plnou kontrolu nad tím, jak se jejich reklamy budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Oproti tomu, responzivní reklamy ve vyhledávání budou kombinovat až 15 rozdílných nadpisů a až 4 popisky.

Záležet bude pouze na umělé inteligenci Google, kterou ze 43 680 kombinací uživateli ukáže.

Přestože to zní velice slibně, pro mnoho inzerentů a webmasterů to je důvod ke starostem, jelikož nebudou mít žádnou kontrolu nad tím, co se zobrazuje potenciálním zákazníkům.

"Nové rozšířené reklamy oproti tomu nabízejí stejný prostor pro vyjádření reklamního sdělení, ale ponechávají inzerentům kontrolu nad tím, co přesně se ve výsledcích vyhledávání objeví."

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp