Google Analytics
Možnost propojení Google Analytics 4 s Google Search Console umožňuje SEO specialistům včas posoudit přínosy Google Analytics 4 před ukončením podpory pro Universal Analytics.

O možnosti propojení těchto dvou služeb informoval Google v minulých dnech prostřednictvím účtu Google Search Central na Twitteru s tím, že oznámení se týkalo konkrétně služby Google Analytics 4. V rámci Universal Analytics je tato funkce k dispozici již řadu let.

Proč by nás tato funkce měla zajímat?

Propojením služeb Google Analytics 4 a Google Search Console rozšíříte vaši schopnost analýzy návštěvnosti webu z vyhledávání a budete moci přímo porovnávat data z vyhledávání s analytikou stránek, což vám může pomoci získat ještě lepší přehled o cestě uživatele, identifikovat korelace a zlepšit možnost optimalizace pro vyhledávače.

Služba Google Analytics 4 byla spuštěna v říjnu 2020. Marketéři nyní ve většině případů nechávají běžet zároveň obě služby, tedy Google Analytics 4 i Universal Analytics. V červnu roku 2023 však bude ukončena podpora Universal Analytics a marketingoví specialisté budou nuceni přejít pouze na Google Analytics 4.

Zavedení zmíněného propojení v dostatečném předstihu před ukončením podpory Universal Analytics (které v této době SEO odborníci převážně preferují) nám dává dostatek času na podrobné prozkoumání možností, které Google Analytics 4 přináší, což může usnadnit samotný přechod na tuto službu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp