Google aktualizace z března 2024: Vše, co potřebujete vědět

Google algoritmus
Znáte Google Search Console (GSC) je a používáte je pro analýzu svého podnikání? Zde jsou důvody proč to dělat.

Google Search Console (GSC) vám poskytuje spoustu zajímavých informací včetně podrobných přehledů, díky kterým můžete zjistit, proč došlo k poklesu návštěvnosti na vašem webu. Znáte je a používáte je pro analýzu svého podnikání?

Google kompletně deindexuje webové stránky

Možná i váš web v březnu zasáhla změna, kdy web z ničeho nic zmizel z výsledků vyhledávání, či se hluboko propadl. Google se totiž rozhodl stáhnout z výsledků vyhledávání neužitečný, irelevantní a neoriginální obsah.

Díky této novince by mělo zmizet z vyhledávání až 40 % nekvalitních webových stránek se zbytečnými informacemi a nepříznivým uživatelským prostředím. Stránky, které porušují pokyny Google, by měly být navíc nejen penalizovány, ale plně odstraněny z výsledků vyhledávání.

Penalizace navíc probíhá velmi rychle a Google vás o ní nebude informovat. Ověřte si, zda se vás také netýká. Vyhledejte svůj web na Googlu zadáním „site:website.cz“ a zjistěte, zda se zobrazujete ve výsledcích vyhledávání. 

Přežili jste předchozí aktualizace? Ještě nemáte vyhráno

I přesto, že podle předchozích aktualizací neporušujete podmínky Google a váš web odpovídá aktuálním požadavkům, nemusíte mít vyhráno. Dokonce i úzce specializované weby mají problémy s odstraněním ze stránky s výsledky vyhledávání (SERP). Zásadní roli v těchto případech často hrají faktory EEAT. Přečtěte si o nich více a implementuje tuto strategii i pro váš web.

Zranitelné jsou taktéž stránky plné chyb. Pokud web není aktualizovaný, obsahuje chyby, a navíc byl jeho obsah tvořen za pomoci umělé inteligence (AI), pravděpodobně se brzy dočká penalizace. 

AI webový obsah v hledáčku Google

Google získal lepší schopnost detekovat web vytvořený za pomoci umělé inteligence, a tak se i malé weby, které AI pro obsahovou tvorbu používají, dostaly pod drobnohled. Takovéto weby nyní mohou získat nepříjemné znevýhodnění ve výsledcích vyhledávání.

Účelem, i když se tak na první pohled může zdát, není sledovat AI obsah. Googlu jde o to odstranit ze svých výsledků vyhledávání obsah, který je zbytečný, opakující se napříč několika různými weby, a nezáleží na tom, zda je napsaný umělou inteligencí, či reálnými lidmi. Jde o jeho formu. Avšak, webový obsah vytvořený za pomoci AI bude snáz odhalen a diskvalifikován.

Řešení existuje. Zachraňte svůj web provedením komplexního webového SEO auditu a zapracujte co nejrychleji na odhalených problémech.

Kvalita je důležitější než kvantita

Weby, které se potýkají s problémy, v nejčastějších případech obsahují nekvalitní obsah bez originality, hloubky a hodnoty pro čtenáře i webové vyhledávače. Vylepšete proto již zmíněné faktory EEAT a ukažte, že jste autoritou, které stojí za to věnovat pozornost.

Vaše stránky by navíc měly také dobře vypadat po designové stránce a návštěvníkům by se s nimi mělo snadno a jednoduše zacházet. Musí jim být jasné, kde co naleznou, kam kliknout, a co dělá které tlačítko. 

Důležitá je také technická kondice webu. Kromě rychlosti načítání webových stránek se zaměřte také na přívětivost pro mobilní zařízení, přehlednou a věcně správnou webovou strukturu či velikost obrázků.

Pamatujte na to, že nejde jen o vyhledávače. Především přetváříte svůj web pro své návštěvníky, kteří tak získají lepší uživatelskou zkušenost.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp