SEO
Google odhaluje nové informace o tom, jak funguje systém Topic Authority a jakým způsobem vybírá články, které se zobrazují ve vyhledávání na prvním místě.

Co je Google Topic Authority a jak funguje?

Topic Authority od společnosti Google je systémem, který má za cíl zobrazovat v Google vyhledávači a v Google Zprávách relevantní a odborné informace dle vyhledávaného hesla. V minulosti se často  při vyhledávání stávalo, že se po zadání vyhledávaného dotazu zobrazovaly na prvních místech články a komentáře od autorů a ze zdrojů, které nejsou odbornými zdroji. To mohlo při složitějších vyhledávacích dotazech zastínit odborné zdroje, jako jsou vědecké práce a publikace poskytující specifické odborné znalosti.

Google se díky svému systému Topic Authority rozhodl proti zmíněnému bojovat. Mimo to se soustředí na zobrazování místních a regionálních publikací, což poskytuje uživatelům relevantnější informace. Jak to funguje v praxi? Google nejprve zjistí, kdo je uživatelem, který dotaz vyhledává a kde se nachází. Následně po zadání vyhledávacího dotazu zobrazí navrchu ve vyhledávání relevantní publikaci pro daného jedince.

Na základě jakých informací systém vybírá zobrazované zdroje?

Google Topic Authority používá pro posouzení odbornosti a relevantnosti vyhledávaných zdrojů více informací. Společnost odhalila algoritmus, na kterém systém funguje.

  1. Relevantnost zdroje pro vyhledávaná témata: Systém dokáže zhodnotit, zda jsou nabízené výsledky relevantní pro daná témata. Pokud se zdroj tématem zabývá pravidelněji, je větší pravděpodobnost jeho zobrazení. Zároveň se s tímto bodem pojí i reputace zdroje, tedy to, zda se jedná o odborné zdroje či nikoliv.
     
  2. Upřednostňování místních a regionálních publikací: Místní a regionální publikace pro konkrétního uživatele se zobrazí pravděpodobněji než výsledky, které nejsou místně relevantní.
     
  3. Návštěvnost zdroje pro daná témata či lokalitu: Pokud lidé ze stejné lokality nebo vyhledávající podobný dotaz navštěvují zdroj častěji, je větší pravděpodobnost jeho zobrazení.
     
  4. Originalita zdroje: Vysoce citované zdroje jsou zdroji důvěryhodnějšími, pravděpodobnost jejich zobrazení je tedy vyšší.

Jak s těmito informacemi naložit?

Pokud usilujete o to, aby se článek na Vašem webu zobrazoval jako první, je zapotřebí úsilí podpořit několika kroky.

  1. Buďte odborníky na dané téma: Chcete-li se zobrazovat jako první pod konkrétními vyhledávacími dotazy, staňte se odborníky na tato témata a věnujte se jim na svém webu co nejvíce.
  2. Publikujte články odborníků v daném oboru: Publikování článků od důvěryhodných odborníků Vám zajistí vyšší pravděpodobnost zobrazení na první pozici.
  3. Váš web musí být důvěryhodný a propagovat kvalitní obsah.

Klíčem k úspěchu tedy je vytvářet autoritativní obsah na kvalitních webových portálech obsahující odborné znalosti. Pokud se chcete dozvědět více podrobností, podívejte se na článek o tomto tématu publikovaný na oficiálním blogu společnosti Google. Cesta za prvním místem ve vyhledávání je během na dlouhou trať, který Vám však přinese požadované ohlasy. Potřebujete pomoci s vytvářením kvalitního obsahu, který bude ideální z hlediska SEO? Nebojte se na nás obrátit. Naši odborníci jsou tu pro Vás.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp