YouTube
Zjistěte, jak si můžete na Youtube přivydělat díky rozšíření možností zpeněžení obsahu pro tvůrce i zakoupení členství v kanálu.

Rozšíření možností nakupování, nové efekty a nástroje, možnost zpeněžení obsahu pro tvůrce i zakoupení členství v kanálu – to jsou novinky, s kterými v roce 2022 přichází YouTube. A z nich můžete těžit i vy.

YouTube se rozhodl, že v letošním roce potěší své uživatele. Otevírá proto nové příležitosti pro tvůrce obsahu, které jim nejen umožní budovat hlubší vztahy se svými fanoušky, ale i vydělávat. Jak vzor si tento celosvětově působící videoportál vzal sociální sítě TikTok a Instagram Reels a rozhodl se začít uživatelům zobrazovat reklamu, a to pro multimediální YouTube formát Shorts.

YouTube Shorts

S video formátem Shorts se můžeme na YouTube už nějaký ten pátek setkávat. Dalo by se v podstatě říci, že se jedná o variantu Stories, která známe především z Facebooku či Instagramu. YouTube Shorts jsou tedy krátká, maximálně 60sekundová videa, která mohou uživatelé YouTube na tento kanál nahrát (vytváří se přímo v aplikaci YouTube) a doplnit je krátkými zvukovými úryvky, které jsou ve službě nabízeny v katalogu hudby. Přidat mohou i nejrůznější filtry, upravit barvy atd.

Tato videa se stala velmi oblíbenými, protože díky nim mohou uživatelé oslovit velké množství lidí. Diváci je mohou najít po kliknutí na tlačítko Shorts ve spodní části aplikace YouTube a také na domovské stránce YouTube, v odběrech, oznámeních či doporučeních. Sledovanost těchto Shorts videí na YouTube se pohybuje celosvětově na 30 miliardách zhlédnutí denně, proto je to ideální formát pro začlenění video reklamy a zvýšení zisků.

Novinky v YouTube Shorts

V letošním roce plánuje YouTube začlenit do svých Shorts další funkce – kromě nových efektů a nástrojů pro úpravy se můžeme těšit i na zavedení možnosti odpovídat na jednotlivé komentáře vytvořením dalšího videospotu Short, což je velmi obdobné způsobu fungování na TikToku. A samozřejmě i YouTube chce na tomto formátu vydělávat, proto plánuje otestovat BrandConnect pro tvůrce Shorts, integraci funkce Superchat, ve které si diváci budou moci zakoupit vizuálně odlišné chaty, a také možnost nakupovat přímo ze Shorts.

Lepší možnosti nakupování

Mezi další novinky, které YouTube plánuje kromě Shorts, patří rozšíření možností nakupování prostřednictvím videí, jež bude možné zakoupit, live nákupů a prostřednictvím uživatelského rozhraní aplikace YouTube. Očekává se, že se objeví více míst, kde bude možné nabízet produkty. Tyto reklamy na produkty budou pravděpodobně využívat zdroje dat Google Merchant Center, díky čemuž budou pro inzerenty užitečnější a zároveň posílí ekosystém Googlu.

Vylepšená interakce s uživateli

Pozitiv by se měli dočkat i samotní tvůrci, jelikož YouTube plánuje, že do Studia YouTube budou přidány nové statistiky – zatím však nebylo specifikováno, čeho konkrétně se budou týkat. Má se jednat o analytické funkce i funkce pomocné, které pomohou tvůrcům generovat konkrétní nápady na obsah pro nadcházející videa – zatím však bez bližší specifikace, takže se musíme nechat překvapit, s čím YouTube nakonec přijde.

Kromě toho YouTube také testuje nové pokyny pro kanály, které mohou tvůrcům pomoci ovlivnit tón konverzací na jejich kanálu, a zavede také společné živé vysílání, které tvůrcům umožní na živo se spojit s ostatními tvůrci. Chybět by neměla ani možnost zakoupit si členství v daném kanálu pro ostatní diváky při live streamu.

Shrnutí

Byť vypadají dosavadní změny, že budou změnami k lepšímu, musíme se nechat překvapit, s čím vším nakonec YouTube přijde. Oznámené změny jsou zatím pouze obecného charakteru. Nicméně nové funkce Shorts jsou dobrou cestou, jak konkurovat TikToku a Instagramu a možnost odpovědět prostřednictvím krátkého videa může uživatele udržet na platformě déle. Stejně tak i zpeněžení obsahu tvůrců může otevřít nové marketingové příležitosti pro influencery na YouTube. Změny by tedy měly být přínosné…

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp