3 klíčové metriky pro zlepšení výkonu PPC reklamy na Facebooku

Facebook PPC
Zjistěte, jak vylepšit výkon vaší PPC reklamy na Facebooku – stačí vám k tomu tyto tři metriky.

PPC reklamy jsou dnes stále více ovládány strojovým učením. Napříč všemi digitálními kanály, jako je Facebook mají inzerenti k dispozici stále méně ovládacích prvků k optimalizaci. To znamená, že kreativní návrh se stává důležitějším než kdykoli předtím. Ve skutečnosti to může být brzy jedna z mála optimalizačních pák, které nám jako digitálním marketérům zbývají.

Tři klíčové metriky Facebooku pro pochopení výkonnosti reklamy

Reporty Facebooku zatím poskytují všechny potřebné metriky, dokonce jsou nyní propracovanější  než kdykoli předtím. Za všechny jmenujme alespoň tři klíčové metriky Facebooku, které vám pomohou pochopit výkonnost vaší PPC reklamy. Souhrnně se označují jako Diagnostika relevance reklamy.

  • Hodnocení kvality - Facebook chce, aby jeho uživatelé měli na jeho platformě kvalitní zážitek, aby se na ni opakovaně vraceli a co nejdéle se na ní zdrželi. To platí i pro reklamy. Hodnocení kvality je měřítkem vnímané kvality vaší reklamy ve srovnání s ostatními reklamami, které slouží stejnému publiku na Facebooku. Jinými slovy, pokud vaše reklamy neposkytují uživatelům Facebooku kvalitní zážitek, počet zobrazení vaší reklamy klesne (nebo se možná vůbec nezobrazí).
  • Hodnocení míry zapojení - Hodnocení míry zapojení v podstatě udává, jakou míru zapojení Facebook očekává od vaší reklamy, včetně kliknutí, reakcí, komentářů a sdílení. Pokud se Facebook domnívá, že vaše reklama bude mít nižší zapojení ve srovnání s reklamami, které oslovují stejné publikum, bude méně ochotný vaši reklamu zobrazit, což povede k menšímu počtu zobrazení a horším výsledkům.
  • Hodnocení míry konverze - Hodnocení míry konverze je předpovědí toho, s jakou pravděpodobností někdo po kliknutí na vaši reklamu dokončí požadovaný cíl konverze ve srovnání s ostatními reklamami soutěžícími o stejné publikum. Pokud je vaše cílová stránka pomalá, irelevantní nebo jinak špatná a váš historický konverzní poměr je velmi nízký, pak se pravděpodobně zobrazí nižší hodnocení Conversion Rate Ranking. Facebook vnímá konverzi jako známku toho, že zákazník měl po kliknutí na vaši reklamu pozitivní a užitečnou zkušenost. Proto Facebook odmění inzerenty, kteří dosáhnou vysokého hodnocení Conversion Rate Ranking, tím, že jejich reklamu bude preferovat a zobrazí ji častěji.

V aplikaci Facebook Ads Manager můžete všechny tyto tři ukazatele stáhnout přímo do panelu výkonnosti na úrovni reklamy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp