Kavamonro.cz - případová studie

Pod naší správou se tržby e-shopu kavamonro.cz meziročně zvedly o impozantních 41 %. Jak se nám  to podařilo? Pro tohoto klienta, který se zabývá pražením a prodejem kávy jsme začali pracovat v polovině roku 2020 a naše spolupráce trvá dodnes. Cílem bylo nejen zvednout počet návštěvníků z organického vyhledávání, ale také zefektivnit PPC kampaně na Google Ads, Facebook Ads a Sklik.

Online obchod Kavamonro.cz se již od roku 2004 věnuje pražení a prodeji výhradně jednodruhových,100% výběrových Arabik z plantáží Afriky, Jižní a Střední Ameriky, Austrálie, Indonésie a dalších kávových destinací. Kávy praží tradičním způsobem ve vlastních pražírnách.

Káva Monro logo
Káva Monro

 

Průběh naší spolupráce s firmou Kavamonro.cz 

V rámci PPC reklamy na Facebooku jsme se snažili zlepšit cílení na uživatele této sociální sítě. Od samého začátku jsme se zaměřili na definici jejich cílového publika s pomocí důkladné analýzy produktů, kterými jsou v případě této firmy prémiové, ručně pražené kávy z celého světa. Podle demografických vlastností a zájmů jsme lidi roztřídili do několika publik, pro které jsme vytvořili speciální kreativy. 

Jako zdroj placené návštěvnosti jsme využili také PPC reklamu Google Ads a Sklik. Na začátku jsme provedli celkový audit dosavadní PPC reklamy, zrevidovali jsme používaná klíčová slova a doplnili je nově nalezenými klíčovými slovy s nízkou konkurenčností a vysokým komerčním potenciálem. Auditem jsme odhalili také výrazy s nízkou výkonností, která jsme zařadili jako negativní klíčová slova. Správným nastavením PPC kampaní se nám nejen podařilo zvednout počet konverzí o 17 %, ale také o 38 % snížit podíl nákladů na obratu (PNO). 

V rámci SEO jsme se zezačátku soustředili na revizi technického stavu webu, nalezení a odstranění všech překážek které vyhledávačům brání v jeho indexaci. Následně jsme se pustili do důkladné analýzy klíčových slov, kdy jsme se zaměřili především na nalezení delších klíčových slov s nižší konkurenčností, ale vyšším komerčním potenciálem. Poté jsme nalezli vhodné vstupní stránky na webu klienta a provedli jejich důkladnou on-page optimalizaci, která spočívala v úpravách meta tagů a textů, které byly doplněny o správná klíčová slova a texty. Další, průběžnou fází SEO bylo získávání kvalitních zpětných odkazů. Vytvořili jsme spoustu kvalitních článků s relevantními informacemi o podnikání klienta, do kterých jsme umístili odkazy na klientův web a zveřejnili jsme je na relevantních, navštěvovaných stránkách s vysokou doménovou autoritou. 

Káva Monro tržby
Káva Monro náklady

Jakých výsledků se nám podařilo dosáhnout?

Díky zefektivnění PPC kampaní v Google, Seznamu a Facebooku se nám podařilo meziročně snížit PNO o velmi solidních 38 % a snížit útratu o 12 %. Naše práce přinesla hmatatelné výsledky také v oblasti SEO, kde měla vliv na zlepšení pozic ve vyhledávání na důležitá klíčová slova. Díky synergii jednotlivých marketingových kanálů jsme dosáhli meziročního nárůstu tržeb o již výše zmíněných 41 %.

Jaké jsou plány pro nejbližší budoucnost?

SEO i PPC reklama je běh na dlouhou trať. Nadále máme v plánu zlepšovat pozice webu kavamonro.cz ve výsledcích vyhledávání pomocí on-page a off-page SEO, stejně jako dále zvyšovat efektivitu PPC reklamy pomocí přesnějšího zacílení publik a hledání nových zdrojů zákazníků.

Co o nás říká náš klient?

  • Jste spokojeni s dosavadním průběhem naší spolupráce? Jsem s průběhem naší spolupráce velmi spokojen. Dobrá komunikace, kvalitní služby za odpovídající ceny. Zkoušel jsem na začátku několik (cca. 6) společností i vlastní tvorbu kampaní PPC a se SEO Consult nejlepší zkušenost. Přiznám se, že na začátku spolupráce, po velmi negativních zkušenostech s jinými společnostmi jsem ověřoval a kontroloval, zda vše, co jsme si domluvili se tak skutečně odehrává. Vždy vše bylo  o.k.  a to byla první garance toho, že jsem vybral správně.  Vlastní tvorba kampaní je dnes naprosto nereálná. Technické podmínky online marketingu se vyvíjí tak překotně, že není reálné vše sledovat a na každou činnost je potřeba specialista.

  • Jaký největší přínos vidíte v naší spolupráci? Dobře nastavené počáteční podmínky. Kvalitní, individuální, komplexní, kontinuální péče. Velmi oceňuji dobrou komunikaci a poradenství.  Naslouchat potřebám, domluvit se, vyjasnit si pojmy, odladit marketingovou kreativitu, poradit, to jsou přednosti, které SEO Consult má. Dnešní online trh i jeho podmínky jsou nestabilní, turbulentní a vyžadují neustálou odbornou, flexibilní a kontinuální péči. Na začátku spolupráce přinesla výrazné snížení nákladů na kampaně, snížení ceny za konverzi a celkově vyšší efektivitu. Postupně i navýšení obratů. Organické vyhledávání je běh na dlouhou trať i PPC vyžaduje čas na rozběh a učení. V dlouhodobějším horizontu a s přihlédnutím k výkyvům trhu stabilně rosteme.

  • Doporučili byste naše služby i dalším lidem? Určitě doporučil. Občas se někdo ozývá, ptá na zkušenosti a reference. Rád se o své zkušenosti podělím.

Milan Záběhlík
Milan Záběhlík

Zobrazit všechny studie

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
Brno
Praha

Pojďme probrat váš byznys

Napište nám a my se vám obratem ozveme.

PPF
Dr. Oetker
VUT
Adidas
Nestlé
TÜV SÜD
SUEZ
Skrivanek
UNIS
Roche