Zvyšte počet konverzí díky cílení na kvalitnější návštěvníky
Odfiltrujte nekvalitní návštěvnost ještě před kliknutím na vaši PPC reklamu. Oslovíte ty správné uživatele a zlepšíte míru návratnosti prostředků vložených do reklamy.

Vysoký počet prokliků na vaše reklamy může sice ve statistikách vypadat dobře, ale nezapomínejte, že jsou to teprve konverze, co vám vydělává peníze. Pokud většina uživatelů, kteří kliknou na vaši reklamu, není kvalitní, pak vysoké hodnoty prokliku jsou spíše na škodu. Já osobně bych měl rád menší počet potenciálních zákazníků, o kterých však vím, že pravděpodobně konvertují, než abych plýtval spoustou reklamních výdajů na prokliky uživatelů, kteří o konverzi nemají skutečný zájem.

Měli byste se proto snažit získat návštěvníky, kteří se přemění v zákazníky, a zákazníky, kteří u vás zůstanou déle.

Jak získat kvalitnější návštěvníky?

Vaším cílem by mělo být ujistit se, že návštěvníci, které přilákáte prostřednictvím svých reklam a dalších marketingových prostředků, jsou ti, kteří vám s největší pravděpodobností pomohou k dosažení vašich obchodních cílů. U kvalitnějších návštěvníků vašich webových stránek je pravděpodobnější, že na nich podniknou nějaké kroky, a možná se stanou zákazníky. Pro efektivní PPC reklamu je proto zásadní takzvaná „kvalifikace“ návštěvníků.

Proč je kvalifikace návštěvníků důležitá?

Je zřejmé, že chcete, aby z vašeho marketingového úsilí přicházeli na váš web kvalitní návštěvníci – chcete získat více zákazníků. Ale je tu i finanční stránka věci. Pokud provozujete placené reklamy a máte vysokou míru prokliků, znamená to, že máte atraktivní nabídku a skvělý copywriting. Je ale vaše PPC reklama atraktivní i pro vaše nejpravděpodobnější zákazníky?

Pokud vaše reklama přitahuje spoustu kliknutí, a daří se vám dokonce snižovat cenu za proklik, ale přitom nedosahujete konverzí, k čemu je to dobré? Ve skutečnosti nevyděláváte peníze, ale zbytečně utrácíte za nekvalifikovanou návštěvnost.

Ačkoli jsou tedy míra prokliku a cena za proklik důležité, jádrem návratnosti investic je míra konverze a jádrem konverze je kvalifikace potenciálních zákazníků.

Jak zjistit parametry kvalifikace potenciálních zákazníků?

Znalost vašich ideálních zákazníků a vaší cílové skupiny je zásadní pro to, abyste věděli, jak vypadá kvalifikovaný návštěvník pro vaši firmu. Při přemýšlení, zda cílíte na správné návštěvníky si položte následující otázky:

  • Rozpočet: Může si potenciální zákazník dovolit vaše produkty/služby?
  • Nákupní potenciál: Jaký je nákupní potenciál návštěvníka – zákazníka? Je to osoba, která v konečné fázi rozhoduje o nákupu?
  • Potřeba: Jaká je potřeba, kterou chtějí návštěvníci uspokojit? Shoduje se s potřebami vašich dlouhodobých zákazníků?
  • Naléhavost: Jak naléhavě potřebují zákazníci tuto potřebu uspokojit?

Pokud si na otázky poctivě odpovíte, budete moci lépe pochopit, jaký typ návštěvníka vlastně chcete přilákat, a uzpůsobit tomuto cíli vaši reklamní strategii. Cílem je nemuset platit za kliknutí nevhodných návštěvníků, kteří si u vás stejně nic nekoupí. Následující strategie vám umožní zlepšit kvalitu vašich PPC prokliků ještě předtím, než se uživatel dostane na vaši vstupní stránku.

Buďte ve svém reklamním textu co nejvíce konkrétní

Nejjednodušší způsob, jak lidem říct, že nejsou zákazníky, které hledáte, je říct jim to na rovinu. Používejte proto ve svých reklamách formulace, které upozorní nevhodné uživatele, aby na vaši reklamu neklikali. Sice se tak sníží vaše míra prokliků, ale míra prokliků nic neznamená, pokud se tito návštěvníci nikdy nepromění v zákazníky. Buďte proto ve svých reklamách co nejvíce konkrétní a na rovinu řekněte, pro koho vaše nabídka je a pro koho naopak není.

Díky odfiltrování nevhodných návštěvníků se vaše CTR sníží, ale zvýší se kvalita vašich návštěv. A protože se vaše CTR sníží, klesnou i vaše náklady. Díky nižším nákladům a vyššímu konverznímu poměru se znatelně sníží i vaše cena za konverzi.

Byznys

Používejte cenová rozšíření

Stejné uvažování lze aplikovat i na rozšíření PPC reklamy. Pokud máte dražší produkt, pravděpodobně chcete oslovit pouze uživatele, kteří mají peníze. V rozšířeních reklamy upozorněte na cenu nebo kvalitu vašeho produktu.

Pokud uživatel uvidí vyšší cenu a nemá peníze, na reklamu s největší pravděpodobností neklikne a vy tak ušetříte peníze, které využijete na pozdější oslovení správného uživatele. Ne všechno se však musí týkat ceny. Můžete upravit své reklamní sdělení tak, aby oslovilo správného uživatele. Udělejte reklamu tak, aby cílila spíše na dokonalé publikum, které chcete oslovit; ne na všechny, kteří mohou mít o váš produkt zájem.

Spusťte reklamu cílenou na místní uživatele

Pokud podnikáte v oblasti služeb, cílení na základě geografické polohy je skvělou strategií kvalifikace potenciálních zákazníků. Pokud provozujete kadeřnictví, autoservis či kamenný obchod v Brně, není žádný důvod zobrazovat vaše reklamy v Praze či Ostravě. Jak Google Ads, tak i Facebook a ostatní PPC platformy umožňují zobrazování PPC reklam pouze lidem, kteří se nacházejí v určitém městě či regionu, nebo dokonce v určité vzdálenosti od vaší provozovny.

Získejte více ze svého rozpočtu díky kvalifikaci potenciálních zákazníků

Interní data z vašeho CRM vám vždy pomohou lépe se rozhodnout, jak PPC reklamy optimalizovat a jak se zaměřit na správného uživatele. Ale ať už máte informace z CRM, nebo ne, stále můžete zapracovat na nastavení reklamního textu a pokusit se odfiltrovat nekvalitní návštěvníky ještě předtím, než navštíví váš web. Možná zaznamenáte menší návštěvnost, ale pokud díky tomu dokážete oslovit ty správné uživatele, pravděpodobně uvidíte lepší míru konverze a vyšší návratnost prostředků vložených do reklamy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp