Vnitřní prolinkování webu
Odkazy, včetně těch uvnitř vaší stránky, vyjadřují vztahy mezi jednotlivými částmi obsahu.
Vyhledávače podle nich určují, které části obsahu jsou důležitější a zasluhují vyšší pozornost.

Vnitřní prolinkování také definuje informační strukturu vašich stránek. Pomáhá uživatelům co nejrychleji nalézt obsah, který hledají, a umožňuje vyhledávačům porozumět obsahu stránky. Správná vnitřní struktura urychluje indexaci a pomáhá k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání.

Uživatelé, kteří najdou to, co hledají, mnohem častěji provedou konverzi. Než se vrhneme na to, jak správným vnitřním prolinkováním zlepšit umístění ve vyhledávačích, pojďme si zopakovat některé základní principy.

Vnitřní prolinkování je důležitá část on-page SEO. Čím více odkazů na stránku směřuje, tím více důležitosti jí vyhledávače připisují. Stejně jako externí odkazy pomáhají vyhledávačům určit důležitost stránky v porovnání s ostatními weby na internetu, vnitřní prolinkování pomáhá vyhledávačům rozeznat, jak důležitá je konkrétní stránka v kontextu vašeho webu.

Vnitřní prolinkování je natolik důležité, že dokáže protlačit do výsledků vyhledávání i relativně nedůležité stránky, jako je „o nás“ nebo „kontakty“, pokud na ně směřuje dostatek odkazů zevnitř webu.

Vyzbrojeni těmito znalostmi se nyní můžeme vrhnout na zlepšení SEO pomocí vnitřní odkazové struktury.


Zlepšete SEO pomocí snížení hloubky zanoření stránky

Důležitou roli v optimalizaci stránek hraje také „hloubka zanoření“ jednotlivých stránek webu. Můžeme si pod tím představit počet kliknutí, která jsou potřeba k přístupu na cílovou stránku z homepage. Stránky, které jsou ve vnitřní struktuře blíže k homepage, získávají větší pozornost Googlu.

"Pokud zmenšíte hloubku zanoření podstránek, prospějete tak nejen SEO, ale také uživatelské přívětivosti. Pro vaše návštěvníky bude jednodušší se na webu orientovat a nalézt kýžený obsah. A co je dobré pro návštěvníky, pozitivně to hodnotí i vyhledávače."

Jak snížit hloubku zanoření stránky?

Zvýšením počtu odkazů na doporučené nebo důležité stránky z různých stránek webu (například ze stránek produktů). Tímto způsobem zvednete počet odkazů v rámci jedné kategorie a přiblížíte některé hluboké stránky webu blíže k homepage.

Zvyšte počet hlavních kategorií. Pokud vytvoříte více kategorií dostupných z homepage, více stránek v těchto kategoriích se bude moci posunout výše v hierarchii.

Zmenšete počet stránek v jednotlivých kategoriích. Toho můžete dosáhnout jednoduše zvýšením počtu položek na jednotlivých stránkách. To můžete propojit se zvýšením počtu hlavních kategorií.

Pokud se vám podaří zvýšit počet kategorií a zvýšíte také počet položek v jednotlivých kategoriích, mohou se vám jednotlivé předměty vejít i na jednu stránku, a být tak dostupné na 2 kliknutí z homepage.

Díky těmto krokům je možné podstatně snížit hloubku zanoření stránky i u velmi rozsáhlých webů. Výzkumy ukazují, že snížení hloubky zanoření u e-commerce stránek s velkým počtem položek dokáže podstatným způsobem zrychlit indexaci celého webu. Díky tomu vyhledávače mnohem rychleji naleznou všechny nově přidané stránky a produkty a pomůžou vám zvednout efektivitu prodeje a zvýšit zisky.

Používejte „Content huby“

Pokud používáte k propagaci vašich stránek obsahový marketing a zvyšování autority příspěvků v rámci určitého tématu, vnitřní prolinkování vám pomůže k lepšímu výkonu. Posílením klíčových nadpisů a seskupením podobných témat kolem hlavního článku zvýšíte autoritu všech článků v daném tématu a získáte lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Co je to Content hub

Content hub se skládá z více stránek s blízce příbuzným obsahem, které se nacházejí na jednom webu.

Content hub (neboli rozcestník obsahu) je uspořádán okolo jedné nejdůležitější stránky s vysokou autoritou, takzvané „pillar page“. Tato stránka obsahuje nejdůležitější informace v rámci daného tématu a odkazuje na další stránky webu, které téma rozvíjejí nebo doplňují.

Odkazy posilují vztahy mezi jednotlivými stránkami Content hubu. Jejich anchor texty mohou obsahovat klíčová slova vztahující se k tématu Content hubu.

Seskupování důležitých informací do Content hubu zlepší hodnocení stránky vyhledávači, zvýší autoritu webu, zrychlí indexaci nově přidaného obsahu a pomůže zvýšit organickou návštěvnost z vyhledávačů.

Vaše „pillar page“ má většinou díky expertnímu a vyčerpávajícímu obsahu dobré umístění ve výsledcích vyhledávání. Struktura vnitřního prolinkování distribuuje získanou autoritu mezi související podstránky a tím zvyšuje autoritu celého hubu.

Čím více tematicky souvisejících stránek ve skupině na sebe navzájem linkuje, tím lépe se celá skupina umisťuje ve výsledcích vyhledávání.

SEO


Propagace stránek vztahujících se k určité události

Optimalizace stránek, které se vztahují k určitým událostem, datům nebo ročním obdobím, ukazuje, že vnitřní prolinkování dokáže podpořit stránky, které jsou extrémně profitabilní pouze po určitou omezenou dobu, například před Vánoci, Velikonocemi nebo před Halloweenem.

  • Vytvořte landing page, optimalizovanou na vyhledávací dotazy vztahující se k dotyčné události. Stránka by měla mít dostatek textu, aby se zobrazovala ve výsledcích vyhledávání na daná klíčová slova, a měla by být úzce zaměřena na konkrétní událost.
  • Umístěte na stránku datum konání události a odpočet času, který může zvýšit frekvenci indexace stránky.
  • Vytvořte kolem této stránky Content hub s obsahem, který úzce souvisí s tématem události. Může jít o články na vašem webu, které popisují dotyčnou událost, stránky souvisejících produktů a podobně.
  • Stránku optimalizujte. Použijte správné meta tagy title a description, strukturujte text pomocí nadpisů H1 a H2.
  • Použijte vnitřní prolinkování mezi stránkami k propagaci landing page. Odkazujte na ni z homepage webu pomocí vhodného anchor textu a umístěte odkaz co nejvýše v menu, tak aby byl přístupný z co největšího počtu stránek vašeho webu.
  • Nezapomeňte odstranit linky na landing page, poté co již nebude aktuální.

„Vnitřní prolinkování webu může zvýšit jeho autoritu na dané téma, zvýšit návštěvnost a umístění stránky ve výsledcích vyhledávání.“

Interní odkazy mohou být využity k získání lepšího hodnocení vyhledávači, častější frekvenci indexování a vyššího počtu návštěv z organického vyhledávání. Používání vnitřního prolinkování pro snížení hloubky zanoření stránek, vytváření Content hubů a propagace konkrétních skupin stránek přes jiné stránky vám poskytnou příležitost zlepšit SEO vašeho webu a předstihnout konkurenci.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp