SEO tipy pro rok 2018
Základem úspěšného SEO je kvalitní obsah a relevatní odkazy. Existují ale také méně známé techniky, které jsou neméně důležité.

V neustále se zvyšující konkurenci se musí majitelé stránek čím dál tím více ohánět, aby uhájili svě své místo na výsluní předních pozic ve vyhledávání. Jak všichni víme, základem úspěšného SEO je kvalitní obsah a relevantní zpětné odkazy. Mimo těchto základních pilířů optimalizace pro vyhledávače, existuje však spoustu méně známých technik, které vám mohou pomoci k získání konkurenční výhody a posunutí vašeho webu na vyšší pozice.

Jde sice občas o záležitosti spíše technického charakteru, které nejsou na stránce na první pohled vidět, které všakale které dokážou postrčit vaši stránku ve výsledcích stejně účinně, jako kvalitní odkazový profil a zajímavý obsah.

Nezanedbávejte technické aspekty webu

Kupodivu však mnoho webmasterů technické aspekty svého webu zanedbává, dokud nedojde k vážnějším problémům. Pokud se vám podaří vyladit váš web po technické stránce, vyhnete se mnoha problémům v budoucnosti. Zlepšíte také uživatelskou zkušenost svých návštěvníků, a navíc získáte cenné SEO body, které posunou vaši stránku na vyšší pozice a umožní vám získat více relevantních návštěvníků.

Tag  metadescription

Správně nastavené tagy metadescription mají velký dopad na kvalitu SEO. A to zejména díky tomu, že Google používá informace z metadescription pro popisek stránky ve výsledcích vyhledávání. Měli byste tedy udržovat své description tagy aktuální a relevantní ke skutečnému obsahu stránky. Bohužel, mnoho stránek na optimalizaci meta tagů nebere zřetel a má je na všech stránkách webu stejné, popřípadě je nemá vyplněné vůbec. I v případě že máte metatagy řádně vyplněné, je důležité si dát pozor, aby byly relevantní k obsahu stránky v případě, že jste se na stránce rozhodli něco změnit.

Mnoho webmasterů také nezaregistrovalo příležitost, kdy na konci roku 2017 Google zvýšil počet znaků v popisu stránky ve výsledcích vyhledávání ze 160 na 320. Delší popisek umožní vaší stránce mnohem lépe vyniknout mezi ostatními, má mnohem větší šanci přesvědčit lidi k návštěvě vaší stránky a může vám přinést mnohem více cílené návštěvnosti. Nenechte si uniknout tuto možnost zvýšit CTR a řádně revidujte tagy meta description na všech vašich stránkách. Cílem by měly být popisky o déle 320 znaků, které věrně popisují obsah cílové stránky, obsahují klíčová slova a dokážou návštěvníka přimět ke kliknutí.

Nefunkční odkazy snižují hodnocení vašeho webu

Internet je stále se měnící prostředí, ve kterém denně tisíce stránek přestává existovat a tisíce jiných vzniká. Mnoho odkazů, které máte na svém webu, tak vede na stránky, které již dávno neexistují. Robot vyhledávače, který prohledává a indexuje váš web, se tak dostane v lepším případě na stránku 404 nebo na stránku s úplně jiným obsahem. V očích vyhledávačů tak ztrácíte cenné body, protože mohou považovat vaši stránku za neaktualizovanou. V tom horším případě, kdy je expirovaná doména registrována někým jiným a použita k nelegálním blackhat taktikám, popřípadě šíření malware nebo warez, vás může odkaz na tyto stránky velmi poškodit. Odkaz na tyto špatné stránky zhorší vaše pozice v organickém vyhledávání, a v krajním případě může vést i k penalizaci stránky a vyřazení z výsledků vyhledávání.

Zkontrolujte všechny odchozí odkazy na vašem webu

Zkontrolujte proto všechny odchozí odkazy na vašem webu. Pro jejich evidenci a zjištění odkazů na již neexistující stránky použijte programy Xenu nebo ScreamingFrog. Poté funkční odkazy zkontrolujte ručně, zdali vedou na relevantní stránky.

Vnitřní prolinkování

Stejně tak jako odchozí odkazy, i linky mířící dovnitř vašeho webu je nutno kontrolovat a udržovat aktuální. Obsah webů se v průběhu času mění, a někdy se stane, že odkaz míří na obsah, který již neexistuje nebo není aktuální.

Odkazy, které končí na stránce s chybou 404 nebo se zbožím, které již nemáte v nabídce, mohou zhoršit dojem z vaší stránky na uživatele, a tím pádem i na vyhledávače. Vyhledávače se totiž snaží vidět stránku tak, jak ji vnímají uživatelé, a každé zhoršení uživatelského komfortu vnímají negativně. Pro kontrolu a opravu můžete požít stejný postup jako u externích odkazů. Použijte ScreamingFrog či Xenu a zjistěte, jestli všechny odkazy ukazují tam, kam mají.

Bez responzivního designu se dnes neobejdete

V dnešní době, kdy více než polovina uživatelů přistupuje na stránky z nejrůznějších mobilních telefonů a tabletů, je extrémně důležité, aby se vaše stránky zobrazovaly správně a čitelně na všech velikostech displejů. Situace, kdy návštěvník, rozhodnutý si koupit si váš produkt, nevidí odkaz na vložení do košíku, protože se nachází mimo obrazovku, je noční můrou každého provozovatele e-shopu.

Stejná situace nastává, pokud je text webu díky nestandartnímu nestandardnímu zobrazení příliš malý nebo nečitelný. Uživatelská příjemnost, čitelnost a snadné ovládání patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují konverzní poměr, a tím i zisk a návratnost investic.

Pokud si myslíte, že responzivní design nepotřebujete, protože mále máte málo přístupů z mobilních zařízení, pravděpodobně zaměňujete příčinu a následek. Nepřítomnost nebo špatná kvalita responzivního zobrazení na mobilních zařízeních je důvodem, proč Google vaši stránku nezařadí do vyhledávání pro mobilní zařízení, popřípadě ji nebude zobrazovat tak vysoko, jak by si zasloužila.

Optimalizace pro vyhledávače

Jednou z  cest, jak zjistit, je je-li vaše stránka zobrazována na mobilních zařízeních správně, je testovací stránka Google, která vás upozorní na možné problémy. Na internetu je dostupná také spousta online aplikací, které dokážou simulovat zobrazení stránky na jednotlivých typech mobilních telefonů a tabletů.

Další možností je použití Google Analytics. Pokud ve statistikách zjistíte, že návštěvníci z mobilních zařízení mají vyšší bouncerate, než je obvyklé u jiných zdrojů návštěvnosti, značí to problémy s mobilním zobrazením, které byste měli řešit.

Rychlost načítání stránky je velmi důležitá

Přestože by se mohlo zdát, že rychlost načítání stránky není příliš důležitá, opak je pravdou, a to z několika důvodů. Návštěvníci nejsou zvyklí čekat. Pokud se stránka nenačte během zlomku sekundy a návštěvník nenajde to, co hledá, v drtivé většině stránku opouští, aby se už nikdy nevrátil. Vy tak přicházíte o potenciálního zákazníka, kterého získá vaše konkurence. Dalším důvodem je fakt, že vyhledávače vnímají rychlost načítání stránky jako pozitivní signál pro vaše SEO.

Bohužel se však mnoho stránek načítá velmi pomalu, obvykle díky velkému počtu skriptů. Tento problém je obzvláště markantní u stránek na Wordpressu, které jsou často vybaveny neoptimalizovanými šablonami a jsou přeplněné mnoha leckdy zastaralými pluginy.

Pro zjištění, jak je na tom vaše stránka s rychlostí načítání, existuje skvělá služba od Google, zvaná Page Speed Insights. Umožní vám nejen změřit rychlost načítání vaší stránky, ale ukáže vám, které části vaší stránky zpomalují načítání nejvíce, a navrhne vám řešení. Mezi účinné strategie ke zrychlení vašeho webu patří optimalizace obrázků, komprimace a minifikace javascriptů a jejich přesunutí na konec stránky tak, aby se důležitý obsah načítal co nejdříve.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp