Získejte nové klienty pro vaši advokátní kancelář
Získat nové klienty pro vaši advokátní kancelář není v současné konkurenci nic jednoduchého. Pojďte si přečíst, jaké marketingové strategie vám pomohou.

Ať už právě zakládáte novou právní kancelář či soukromou advokátní praxi, nebo se snažíte rozšířit svou klientskou základnu, budete muset efektivně oslovit potenciální klienty pomocí osvědčených marketingových strategií. Pokud vše uděláte správně, podaří se vám s minimálními náklady oslovit ty správné lidi, u kterých je největší šance, že se stanou vašimi klienty. V tomto článku se dozvíte klíčové informace, které vám pomohou s marketingem vaší advokátní kanceláře. Ukážeme si několik důležitých strategií, kterým byste se měli při svém marketingovém úsilí věnovat.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Pokud pro podporu vašeho podnikání plánujete využít vašeho webu a dalších online kanálů, mělo by cílem vaší snahy být dosažení co nejvyšších pozic ve výsledcích vyhledávání na správná klíčová slova. K tomuto účelu slouží SEO neboli optimalizace pro vyhledávače, jako je Google či Seznam.

Co je to SEO?

Cílem optimalizace webu je zvýšení jeho hodnocení ve vyhledávačích, zlepšení kvality návštěvnosti a zvýšení jejího objemu. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) se provádí prostřednictvím různých metod, jejichž cílem je posunout váš web výše na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP). Použití SEO v zásadě dává vašemu webu - nebo jakékoli jiné webové stránce - větší důvěryhodnost v očích vyhledávače.

Cílem Google je poskytovat návštěvníkům co nejlepší a nejsmysluplnější odpovědi na jejich dotazy. Snaží se porozumět tomu, co návštěvník svým dotazem zamýšlí, co ve skutečnosti chce nalézt, a poté mu tento obsah předložit. Během posledních několika let Google a další vyhledávače vytvořily algoritmy, které dokážou odlišit skutečně užitečné webové stránky od těch, které jsou pouze plné klíčových slov a zpětných odkazů.

Když algoritmy Google třídí stránky, přesouvají weby, které mají určitou úroveň kvality, blíže k horní části stránky. Co má většina webů na prvních místech vyhledávání společného?

• Správně umístěná klíčová slova a fráze
• Vysoce kvalitní obsah, včetně textu na webových stránkách a v blogových příspěvcích
• Weby jsou pravidelně aktualizovány
• Responzivní zobrazení, které zlepšuje čitelnost na mobilních telefonech
• Vysokou rychlost načítání
• Zabezpečení před hackerskými útoky a zneužitím dat
• Kvalitní zdrojový kód
• Relevantní, autoritativní informace

Jaký obsah lze považovat za vysoce kvalitní?

Vysoce kvalitní obsah poskytuje čtenáři přidanou hodnotu. Vyhledávače jsou velmi sofistikované, pokud jde o odhalování obsahu, který neobsahuje žádné podstatné informace. Dobrým pravidlem je vytvářet obsah, který čtenáře naučí něčemu hodnotnému. Představte si sami sebe na místě svých čtenářů. Pokud váš obsah není takový, jaký byste si sami rádi přečetli, možná budete muset na jeho kvalitě ještě zapracovat.

U webu advokátní kanceláře může vysoce kvalitní obsah zahrnovat různé články, které nastiňují zákony týkající se oboru, kterému se věnujete. Může jít například o skutečné případy, které jste řešili, rady lidem, co dělat v případech různých problémů, jak jim předcházet, kdy se obrátit na právníka, a jak jim jako advokát dokážete pomoci.

Klíčová slova jsou nezbytná, ale jsou pouze jednou částí rovnice. Věnujte čas zkoumání, která klíčová slova s největší pravděpodobností návštěvníci vašich webových stránek použijí k jejich vyhledání, a přirozeně je začleňte do vašeho obsahu.

Nezapomeňte klíčová slova zahrnout i do některých nadpisů a titulků.

PPC reklama Google Ads a Sklik

PPC reklama Google Ads a Sklik

PPC reklama by měla být podstatnou součástí vašeho celkového marketingového plánu. Existuje více možností, jak na internet umístit placené reklamy, ale modely s platbou za kliknutí (PPC) jsou v současnosti nejběžnější a poskytují velmi dobrou návratnost vaší investice. Nejpoužívanějšími platformami pro správu PPC reklamních kampaní jsou Google Ads, Seznam Sklik a Facebook.

Co je to Google Ads?

Google Ads je online inzertní platforma. Můžete si zde koupit PPC reklamu, která se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google, na partnerských webech třetích stran, v mobilních aplikacích i videích.

Na rozdíl od tradiční reklamy však nemusíte platit za to, že se vaše reklama někde zobrazuje. Zaplatíte až za to, že váš web prostřednictvím této reklamy skutečně někdo navštíví. Jelikož zájemců o zobrazení reklamy na konkrétní klíčové slovo je víc, budete soutěžit v aukci s ostatními inzerenty, kteří používají stejná a podobná klíčová slova k oslovení publika.

Jak funguje aukce v Google Ads?

Google při určování, které reklamy se zobrazí a v jakém pořadí, bere v úvahu tři hlavní faktory:

• Vaše nabídka nebo maximální částka, kterou zaplatíte za jedno kliknutí na vaši reklamu
• Kvalita a relevance vaší reklamy
• Očekávaný dopad rozšíření reklam a dalších formátů reklamy

Google Ads kontroluje kvalitu vašich reklam, web, na který odkazují, a rozhoduje, jak užitečné jsou pro návštěvníky. Výsledné skóre kvality můžete zkontrolovat ve svém účtu Google Ads.

Když Google vypočítá očekávaný dopad vaší reklamy, vezme v úvahu funkce rozšíření reklamy, jako je například telefonní číslo nebo odkazy na konkrétní stránky vašeho webu. Provedení úprav vám může pomoci vyhrát aukce, i když nejste účastníkem s nejvyšší nabídkou, protože Google bude upřednostňovat reklamy s vysoce relevantními klíčovými slovy a rozšířeními.

Stejný princip jako PPC reklamy v Google Ads mají i reklamy v Seznam Sklik, na Facebook Ads a v dalších PPC platformách.

 

Přítomnost na sociálních sítích

Marketing právních služeb, které nabízíte, by měl zahrnovat také aktivitu na sociálních sítích. Většina vašich potenciálních klientů používá sociální sítě, kde také hledá informace v případě legálních problémů, jejichž řešení nabízíte. Sociální sítě proto nabízejí jedinečnou příležitost, jak bez velkého úsilí seznámit s vaší nabídkou velkou spoustu lidí.

Kromě velkého počtu uživatelů vám sociální sítě mohou pomoci dosáhnout několika důležitých marketingových cílů, například:

• Umožní vám komunikovat přímo s vaším cílovým publikem
• Pomohou zlepšit vaši aktivitu v oblasti SEO
• Zlepší povědomí o vaší značce

Jak propagovat své služby pomocí sociálních sítí?

Než se pustíte do propagace vaší firmy na sociálních sítích, udělejte si čas na vypracování strategie. Je důležité ujasnit si, které sítě jsou pro vaši firmu nejvhodnější, a které vás spojí s vašimi ideálními klienty.

Zde je několik rad, kterými byste se měli řídit během vaší aktivity na sociálních sítích:

• Vytvářejte působivý obsah. Přemýšlejte o svých příspěvcích na sociálních sítích jako o součásti konverzace, nikoli jako o druhu inzerce.
• Začleňte poutavé vizuální prvky (obrázky, videa). Nezapomeňte, že soutěžíte o pozornost svého publika s mnoha dalšími účty.
• Komunikujte - sledujte a reagujte na příspěvky a zprávy uživatelů. Vaše práce na sociálních sítích bude mnohem efektivnější, pokud budete s vaším publikem aktivně komunikovat.
• Pravidelně zveřejňujte nové příspěvky. Neaktivní účet na sociálních sítích nevyvolává u potenciálních klientů příliš velkou důvěru.

Co byste měli zveřejňovat?

Vaše příspěvky na sociálních sítích by se měly lišit podle platformy. Každá síť má specifické návštěvníky, do jejichž vkusu byste se měli trefit. Obsah na LinkedIn by měl být proto zcela jiný než obsah na Twitteru nebo Instagramu. Všechny sociální sítě však nabízejí příležitost sdílet jedinečný obsah týkající se vaší advokátní praxe.
Můžete vytvářet a zveřejňovat užitečný obsah, jako například:

• Infografiky zaměřené na různá právní témata
• Informační videa
• Novinky v oboru práva

Efektivní e-mailový marketing

Možná vás překvapí, když se dozvíte, že i když je e-mailing jedním z nejstarších způsobů marketingu prostřednictvím internetu, jde stále o neuvěřitelně účinný způsob získávání nových klientů.

Co je to e-mailový marketing?

Jak už z jeho názvu vyplývá, e-mailový marketing spočívá v používání e-mailu k propagaci produktů nebo služeb. Kromě prodejních e-mailů však můžete e-mailový marketing využít k posílení vztahů s klienty. Je to cenově dostupný a jednoduchý způsob doručování marketingových zpráv.
Proč byste měli používat e-mailový marketing k propagaci svého podnikání?

Jedním z nejpřesvědčivějších důvodů, proč s e-mail marketingem začít, je jeho neuvěřitelný dosah. E-mail totiž mají v současnosti snad naprosto všichni v ČR i v EU. Svou e-mailovou schránku navíc většina lidí kontroluje každý den a maily, které jim zašlete, otevře 16–17 % adresátů.

Personalizované e-maily jsou pro adresáty ještě atraktivnější. Pokud budete lidem z vašeho e-mailového seznamu posílat zprávy, které je například budou oslovovat jménem, dočkáte se o 50 % vyšší míry otevření oproti průměru.

Zaměřte se na důvěryhodnost a autoritu

Jako člen právnické komunity nepochybně víte, jak důležitá je důvěryhodnost a autorita pro potenciální klienty. Proč záleží na důvěryhodnosti?
Klienti se v právu neorientují. Potřebují vás, abyste je pomocí svých odborných znalostí provedli džunglí paragrafů, a pomohli jim dosáhnout jejich cíle. Seznamte proto své potenciální klienty s důvody, proč by vám měli důvěřovat. Jak na to?

• Sdílejte své úspěchy prostřednictvím e-mailového newsletteru a sociálních sítí
• Prezentujte své znalosti a zkušenosti na vašem webu
• Požádejte spokojené klienty, aby vytvořili recenze, které poté můžete různými způsoby sdílet

Proč záleží na důvěře?

Klienti s vámi často sdílejí osobní nebo bolestivé informace a musí mít pocit, že vám mohou věřit, že jejich soukromí ochráníte.

Právní služby mohou být pro lidi drahé. Pokud tedy klienti investují své peníze a čas do schůzky s vámi, musí mít pocit, že uzavírají partnerství s právníkem, který zná zákon naprosto dokonale, a který za nimi bude vždy stát.

Proč záleží na vaší autoritě?

Podobně jako u důvěryhodnosti, musíte klientům ukázat, že dokážete nejen prosadit jejich zájmy, ale že jste pro tuto práci nejlepší volbou. Pamatujte, že klienti mají mnoho možností právního zastoupení. Je pravděpodobnější, že si vyberou firmu, která se zdá být větší autoritou.

Vybudování autority znamená stát se prominentním odborníkem v oblasti práva. Klient chce mít pocit, že v rámci svých finančních možností si najal toho nejlepšího odborníka.

Recenze klientů

Recenze klientů vám mohou zkrátit dlouhou cestu k dosažení vašich marketingových cílů. Potenciální klienti budou mít mnohem větší důvěru v právníka, kterého jim doporučil některý z jejich známých.

Nejjednodušší a nejúčinnější způsob, jak získat pozitivní zpětnou vazbu, kterou můžete použít ve svém marketingu, je jednoduše o ni požádat. Oslovte klienty, kterým jste pomohli vyhrát jejich při, a požádejte je, aby napsali pár slov o tom, jak byli s vašimi službami spokojeni. Recenze a pozitivní komentáře můžete získat také na sociálních sítích. Pravidelně kontrolujte internet, zdali se někdo pochvalně nezmínil o vaší firmě, a pokud ano, sdílejte tuto pozitivní zpětnou vazbu se svými potenciálními klienty.
Online marketing vám přivede nové klienty

Zmíněné strategie jsou pouze některými z mnoha možných přístupů k rozvoji marketingové strategie vaší advokátní kanceláře. Možná nevyužijete všechny, ostatně každá advokátní kancelář má jiné potřeby, pokud jde o marketing, ale rozhodně je vyzkoušejte! Získáte tak mnoho nových klientů, kteří v případě spokojenosti budou vaše služby dále doporučovat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp