Září přineslo do světa SEO a online marketingu řadu zajímavých novinek a aktualizací, které mohou zásadně ovlivnit strategie firem a marketérů. V tomto článku se podíváme na nejnovější události, které formují digitální prostředí, od aktualizací politik Google a nových nástrojů na platformách jako TikTok a Reddit, po úspěchy tuzemských agentur a klíčové změny v přístupu k optimalizaci vyhledávacích kampaní.
Google aktualizuje dokumentaci k zásadám spamu
Aktualizovaná dokumentace zásad společnosti Google týkající se spamu obsahuje další podrobnosti, jasnější vysvětlení a je srozumitelnější. Společnost Google aktualizovala dokumentaci svých zásad pro spam a jako největší jednotlivou změnu přidala novou definici zneužití pověsti webu, následovanou dalšími informacemi o důsledcích ručního zásahu. Zbývající aktualizace představují obnovení obsahu, jehož cílem je učinit dokumentaci srozumitelnější a stručnější. Pochopení těchto změn může poskytnout nápady, jak efektivně aktualizovat vlastní obsah.
Na slavnostním vyhlášení Agenturní spolupráce roku 2023 nejčastěji bodovaly agentury Wavemaker a Knowlimits
Seznam.cz vyhlásil vítěze třetího ročníku soutěže Agenturní spolupráce roku. Mezi oceněnými byla komunikační agentura Knowlimits, která získala titul Skokan roku, a agenturní skupina Publicis Groupe, jež byla oceněna za inovativní přístup k cookieless cílení v Skliku. Dvě ceny si odnesla také agentura Wavemaker. Soutěž oceňuje agentury za jejich kreativní a efektivní digitální kampaně, které významně přispěly k úspěchům klientů na platformách Seznam.cz.
Studie zjistila, že neexistuje žádná „nejlepší“ strategie nabízení v Google Ads
Nová data ukazují, že úspěch biddingových strategií Google Ads závisí na promyšleném provedení, přesných konverzních datech a průběžném testování. Max Conversion Value trvale přináší lepší ROAS a CPA ve srovnání s ostatními strategiemi Google Ads, zatímco Max Clicks je silnou, ale nedostatečně využívanou možností. To je jen jedno ze zajímavých zjištění nové analýzy provedené platformou pro správu PPC Optmyzr.
Seznam.cz vykázal za rok 2023 tržby v celkové hodnotě 5,939 miliardy korun
Česká internetová jednička, Seznam.cz, dosáhla v roce 2023 nepatrného růstu tržeb o 0,18 % na 5,939 miliardy korun. Zisk před zdaněním vzrostl o 6,06 % na 1,362 miliardy korun. I přes očekávání zpomalení tuzemského online trhu a hospodářské recese společnost překonala výsledky roku 2022. Pavel Zima, člen představenstva Seznam.cz, poděkoval zaměstnancům a uživatelům za jejich přínos k úspěšnému roku a uvedl, že opatrné plánování investic a pozitivnější ekonomický vývoj umožnily překonání tržeb.
WordPress zakazuje tisíce zákazníků WP Engine
Společnost WordPress zakázala WP Engine, spravovaný webhosting WordPressu, a zablokovala tak tisícům webů možnost přidávat nebo aktualizovat zásuvné moduly a témata. Technologický novinář Robert Scoble popsal toto rozhodnutí jako „všeobecně nenáviděné“ a že ze stovek příspěvků na toto téma nebyl téměř žádný v této otázce na straně Matta Mullenwega. Matt Mullenweg, spolutvůrce WordPressu, obvinil WP Engine z porušení svých ochranných známek a požadoval odškodnění ve výši desítek milionů dolarů. Věci vyvrcholily poslední den nedávné konference WordCamp WordPress, kdy dal Mullenweg společnosti WP Engine čas do 16:30 toho dne, aby jeho požadavkům vyhověla. Nepřistoupení na tyto požadavky vedlo k veřejnému zostuzení WP Engine ze strany Mullenwega a následnému zákazu WP Engine.
Společnost Google uznává tvůrce obsahu: Průlom pro E-E-A-T a SEO
Google nyní ve výsledcích vyhledávání vyzdvihuje tvůrce obsahu jako důvěryhodné zdroje. Google stále více rozpoznává tvůrce obsahu jako důležité subjekty ve výsledcích vyhledávání, což je klíčový vývoj pro SEO profesionály. Identifikace lidí jako autoritativních tvůrců obsahu v konkrétních oblastech, jako je medicína nebo cestování, je nyní zřetelná díky znalostním panelům a označením ve výsledcích vyhledávání (SERP). Tento krok ukazuje, že Google klade důraz na kvalitu a odbornost autorů obsahu, což je pro SEO strategie zásadní, zejména při budování důvěry a autority webových stránek.
TikTok vstupuje na trh reklam ve vyhledávání ve Spojených státech
Zjistěte, jak může služba TikTok Search Ads posílit vaši marketingovou strategii tím, že zacílí na spotřebitele s vysokým záměrem pomocí poutavých videoreklam řízených záměrem. TikTok se rychle rozvíjí a nyní už není jen zábavní platformou pro virální videa. S uvedením nové funkce Search Ads dne 24. září se TikTok stal vážným konkurentem ve světě placeného marketingu ve vyhledávání. Tato nová služba v USA dává marketérům možnost oslovit uživatele, kteří na platformě aktivně hledají obsah, produkty nebo služby. Pro značky se otevírá nová příležitost, jak využít TikTok jako nástroj pro dosažení zákazníků právě v klíčovém období roku — v době předvánočních nákupů, kdy spotřebitelská aktivita dosahuje svého vrcholu.
Reddit představuje funkce umělé inteligence a automatizace ve svém správci reklam
Společnost Reddit nedávno oznámila sadu nových nástrojů umělé inteligence a automatizace do své platformy Ads Manager, které pomohou zefektivnit tvorbu reklam a zvýšit jejich výkonnost. Reddit Ads nabízí novou knihovnu, která vám umožní identifikovat nejvýkonnější reklamní texty specifické pro váš obor. Díky tomu můžete snadněji analyzovat úspěšné kampaně a přizpůsobit svou vlastní strategii. Další pomocí pro začínající inzerenty je nový nástroj AI copywriter, který zefektivní tvorbu reklamních textů a ušetří čas. Nástroj pro automatické ořezávání obrázků navíc zjednoduší vytváření kampaní tím, že přizpůsobí vizuály doporučeným poměrům zobrazení, což zajišťuje optimální vzhled reklamy napříč platformami.
Google ukazuje, jak používat Alt Text pro SEO
John Mueller ze společnosti Google nedávno vysvětlil, jak správně používat alt text obrázků pro SEO, a upozornil na nebezpečí využívání umělé inteligence k jeho automatickému vytváření. Alt text slouží nejen ke zlepšení přístupnosti pro uživatele s postižením, ale i jako důležitý prvek pro vyhledávače. Mueller zdůraznil, že alt text by měl přesně popisovat obsah obrázku a přidávat hodnotu pro uživatele. Použití AI pro jeho škálování by mohlo vést k méně relevantnímu či opakujícímu se obsahu, což může SEO strategii spíše uškodit než pomoci.
Antimonopolní soudní řízení se společností Google: Všechno, co potřebujete vědět
Antimonopolní soudní řízení kvůli údajně monopolním praktikám v odvětví digitální reklamy v hodnotě 200 miliard dolarů by mohlo vést k významným změnám. Společnost Google je souzena za údajné zneužívání dominantního postavení v odvětví digitální reklamy v hodnotě 200 miliard dolarů. Americké ministerstvo spravedlnosti tvrdí, že prostřednictvím akvizic a protisoutěžního jednání se společnost Google trvale zmocnila kontroly nad celým souborem reklamních technologií („adtech“): nástroji, které inzerenti a vydavatelé používají k nákupu a prodeji reklamy, a burzou, která je propojuje. Společnost Google v odpovědi tvrzení odmítla s tím, že v tomto prostoru soutěží několik reklamních společností, používá se směs nástrojů, takže nedostává plné poplatky, její poplatky jsou nižší než průměr v odvětví a v případě prohry v tomto sporu budou nejvíce trpět malé podniky.
Výsledek tohoto přelomového případu by mohl přinést významné změny pro společnost Google a vydavatele. Odborníci však tvrdí, že by to mohlo vážně poškodit i inzerenty. Stejně tak je možné, že soudní proces nepřinese žádné změny a Google bude moci nadále fungovat podle svých představ.
Závěr
Zářijové novinky ukazují, jak dynamické a rychle se vyvíjející je prostředí SEO a online marketingu. Ať už jde o nové nástroje a funkce, které umožňují efektivnější cílení a optimalizaci, nebo o změny v dokumentaci a politikách velkých hráčů jako Google a Seznam.cz, je jasné, že odborníci na marketing musí být neustále informováni a adaptabilní, aby mohli využívat příležitostí a čelit výzvám v tomto stále se měnícím světě.