Jak spolehlivě zničit účet Google Ads do 10 dnů? Tady je návod

Jak spolehlivě zničit účet Google Ads do 10 dnů?
Návodů na vylepšení účtu Google Ads pomocí prověřených PPC taktik je plný internet. Přečtěte si také, jak účet za krátký čas odrovnat a připravit se o peníze.

Že není možné dovést marketingový účet služby Google Ads během 10 dnů k totální katastrofě? Přesvědčte se, že to jde, díky následujícím znamenitým doporučením. Když se podle nich budete důkladně řídit, bezpečně proděláte i poslední investovanou korunu a jedenáctý den můžete účet zavřít. Text chápejte jako nadsázku a trošku ironie upozorňující na časté nástrahy kampaní v placeném vyhledávání. (Snad se nám tyto matoucí informace neobjeví v úryvku Google.)

1. den: Postarejte se, aby vaši nabídku nikdo nechtěl

Jednou z nejsnadnějších cest ke zničení výkonu účtu Google Ads je mít takové nabídky, které nevedou a nikdy nepovedou ke konverzím. Zajistěte co nejmenší přitažlivost a co nejhorší srozumitelnost svých reklam a můžete si mnout ruce, jak z nich budou vaši potenciální zákazníci otrávení.

Tři kroky zaručené vedoucí k frustraci uživatelů:

  • Přitáhněte špatné publikum: Používejte pobídky a lákadla absolutně nesouvisející s vašimi cílovými relevantními uživateli. Získáte mraky potenciálních zákazníků, kteří vás vůbec neznají, a vaše produkty či služby je ani v nejmenším nezajímají. Těšte se, jak roste hodnota CPL.
  • Nechte uživatele tápat: Udržujte své vstupní stránky nejasné, nezdržujte se informacemi o prodejních výhodách, jedinečných funkcích ani o možnostech dopravy. Ve formulářích neupřesňujte, k čemu dojde po jejich vyplnění. Jestli má někdo zájem, ať si na to přijde sám.
  • Nepřizpůsobujte se cílovému trhu: Postupujte v duchu hesla ”Když to vybudujete, oni přijdou.” Neřešte, jaký je váš cílový trh, vypouštějte jednu reklamu za druhou, utrácejte za ně velké peníze a radujte se z nulových prodejů.

2. den: Vítěz nebere nic

Další zaručenou taktikou, jak s jistotou poškozovat účet, je zavrhnutí placeného vyhledávání. Hodí se zejména pro vedoucí pracovníky, kteří svému týmu nařídí dodržování základní poučky, a to že ”placené vyhledávání nikdy nefunguje”.

Rozčilujte se nad přehledy placeného vyhledávání s tím, že ”to bychom přece mohli získat organicky”. Sypejte peníze do kampaní na začátku cesty a chtějte okamžité výsledky na jejím konci. Když to nebude fungovat, může za selhání špatná platforma.

Zaměřte se na cenu za proklik. Povyšte CPC na jediný a nejdůležitější klíčový ukazatel výkonu a neustále si opakujte, že kliknutí by vždy mělo stát méně.

Na začátku si vytyčte takové cíle pro růst, kterých nikdy nemůžete dosáhnout, protože neodpovídají poptávce spotřebitelů, neladí s daty o výkonu účtu z předchozích období a nesouhlasí ani s vašimi výdaji na reklamu. Nazvěte to třeba ”nastavování cílů” a dělejte nespokojeného, když jich není dosaženo. Vy jste přece nejlepší a zákazníci to od vás vyžadují.

V každém případě buďte odmítaví, podezíravý a nechtějte slyšet nic nového. Ani sebelepší tým pro placené vyhledávání nemůže mít úspěch, když mu to vedoucí nedovolí.

3. den: Zbavte se měření konverzí

Konverze? Co to je? To nikdo nezná. Zůstaňte v chaosu a sledujte metriky, které chcete, bez jakékoliv standardizace.

Několik fungujících metod ke zmaření dat:

  • Čím více, tím lépe: Duplicitní obsah? Žádný problém. Zdvojte zdroje a zdvojte štítky ať mají uživatelé dvakrát tolik zábavy.
  • Nebuďte soudní: Informace typu ”Posunutí o 50 % za 30 vteřin” berte stejně jako ”Dokončení nákupu”. Nastavte pro všechny akce stejnou hodnotu a status primární konverze a sledujte jen souhrnné přehledy.
  • Nekonkretizujte: Pro přehledy uplatňujte označení jako Událost 1, Testovací konverze a podobné, aby nikdo pořádně netušil, co se vlastně sleduje.
  • Zbytečné ověřování: Data generovaná reklamní platformou jsou tou jedinou a správnou pravdou. Neověřujte je a nezdržujte se jejich porovnáváním s nastavením CRM nebo s reálnými výsledky prodejů.
  • Co se děje offline, zůstává napořád offline.

Díky těmto opatřením nezjistíte, co v účtu funguje a co ne, a nebudou to tušit ani vyhledávací roboti. Optimalizace pro ještě horší výkon je v plném proudu.

Přestane-li běžet sledování konverzí, neohlížejte se dozadu a zapomeňte na funkci vyloučení dat. Zpátky ni krok!

4. den: Otevřete náruč všem doporučením od Googlu

Pokud jste až doteď byli opatrní, důkladně analyzovali a pečlivě si rozmýšleli každý další krok, je na čase to změnit. Přestaňte přemýšlet a bez váhání aplikujte všechna doporučení vydaná Googlem.

  • Navyšování rozpočtu? Hned, a do jaké mohu výše?
  • Klíčová slova ve volné shodě? No jasně!
  • Automaticky generované nabídky? Ano Google, ty máš vždycky pravdu!

Získat co nejnižší skóre optimalizace a výkonu reklamy je vaším hlavním cílem. I cesta přece může být cíl, tak se jí držte.

5. den: Využijte strojové učení a AI k vyvolání chaosu

Pomocí umělé inteligence sice můžete získávat údaje o potenciálních zákaznících, zpracovávat velké balíky dat nebo vytvářet reporty. Jenže to vyžaduje určité úsilí a vám přece jde jen o plošné nasazení ”módní” generativní AI bez dalšího zdržujícího ladění strategií.

Díky algoritmům řízeným strojovým učením dokážete kvalitně zkomplikovat strukturu účtu, zajistíte automatické rozhodování bez jakéhokoliv kontextu a úkoly, které nutně vyžadují dohled člověka, necháte dělat roboty. Tím ušetříte drahou pracovní sílu a máte velkou šanci na vítězství v soutěži o nejvíc zaneřáděný účet Google Ads.

Vaše jízda k jeho zničení tak úspěšně pokračuje. Když přijde někdo zbytečně aktivní a bude vám říkat, že vlastní strategie by mohla být lepší než automatizace bez dozoru, jednoduše mu objasněte, kolik už vás ty nástroje stály peněz. A dotyčný určitě ztichne, nejspíš úžasem.

Není větší vizionář než ten, který vidí tak daleko do budoucnosti, že jeho účet ”zemře”, ještě než se tam dostane.

6. den: Odstraňte strukturu účtu

Máte-li ve službě Google Ads několik různých kampaní, segmentů, nabídkových strategií, sítí a kdo ví, čeho všeho ještě, musí to být pro vás příšerně komplikované a obtížné.

Bouchněte do stolu a všechno to nasázejte do jedné velikánské, všeobjímající kampaně. A tu pojmenujte Kampaň 1, ať je v tom jasno.

Proč mít reklamní i vyhledávací síť? Slučte je dohromady! Otravné pitvání nákupní cesty, kroků konkurence nebo podmínek značky? Dejte všechno do jedné reklamní sestavy, ať si to Google přebere.

Výtečnou taktikou vedoucí ke kolapsu účtu je také smíchání klíčových slov s vysokým záměrem a vysokou konverzí s klíčovými slovy na vysoký objem a nízké konverze. A to nejlépe v kampani s ”omezeným rozpočtem”.

Optimalizace rozpočtu se v tuto chvíli stává neproveditelnou a zprávy o výkonu vyvedené v červených číslech vás budí ze snů. Díky naprosté anarchii ve struktuře nikdo nerozezná, co u uživatelů funguje a co ne. To už není nepořádek, to je masakr!

7. den: Udělejte z cesty ke konverzi bludiště

Získávání konverzí z placeného vyhledávání není ve své podstatě nic složitého:

  • Klíčové slovo souvisí se záměrem uživatele, který touží po uspokojení své potřeby nebo vyřešení problému.
  • Reklama propojí prostřednictvím klíčového slova dotaz s řešením.
  • Vstupní stránka nabízí řešení, vyzývá k akci a zprostředkuje konverzi.

Moc jednoduché, že? Zařiďte potenciálním zákazníkům raději zábavnější putování za splněním jejich požadavků. Nevšímejte si jich a každou akci jim co nejvíc zkomplikujte, aby museli bloudit a ke konverzím se dostali až po pořádném dobrodružství.

Jak na to:

Ignorování uživatelů

Neobtěžujte se přemýšlením o lidech, jejichž vyhledávání souvisí s vašimi nabídkami.

Naházejte všechna klíčová slova a nesouvisející reklamy na jednu hromadu a spolehněte se na Google, který dozajista doručí tu nejlepší reklamu těm správným zákazníkům.

A zase máte o starost míň.

Přílišná složitost

Pro využití tohoto přístupu je nutné vyvinout nějakou činnost, ale špatné výsledky jsou zaručené. Budete potřebovat především zásobu odborných a ”trendy” slov:

“Dřív to bylo jednodušší, stačilo ukázat reklamu a konzumenti kupovali. Jenomže dnes mají online spotřebitelé  mnohem sofistikovanější chování, a abyste je přivedli k nákupu, musíte jim nachystat až 50 kontaktních bodů. A na takovou nákupní cestu potřebujete mít tým expertů.“

Chcete-li, aby vaše publikum bylo stejně zklamané jako vy, nasaďte na ně místo obyčejného porozumění jeho potřebám známé modely marketingového mixu. Těm pak ještě pomozte složitými atribučními nástroji.

Takže, ať už jste zcela nezúčastnění a vyhledávající uživatele ignorujete, nebo jim naopak zničíte zážitek moc velkou složitostí, nikdy se nedozvíte, odkud a proč k vám přišli.

  • Zabralo klíčové slovo?
  • Přesvědčila vstupní stránka?
  • Uchvátil text reklamy?
  • Nebo byl měsíc v úplňku?

Odpovědi na tyto otázky naštěstí nemusíte hledat, protože potenciální zákazníci jsou dávno pryč.

8. den: Nesmysly a slátaniny - vaše úžasné copy

Jak přimět potenciální zákazníky, aby měli raději vaše konkurenty než vás? Pomocí chaotického slovního galimatyáše vytvoříte nesmyslné copy, které se zcela nenápadně ztratí v temných hlubinách vyhledávání.

  • Všechny titulky stránek pište podle stejné šablony, nešetřete superlativy ani vychvalováním, a když už chcete použít nějakou tu výzvu k akci (není nutné), tak jenom hodně vlažnou, aby se snad uživatel opravdu nerozpohyboval. Jestli to je pro vás moc práce, s klidným svědomím přenechte tyto úkoly funkcím Google Ads, nebo nástrojům umělé inteligence, které si s tvorbou titulků poradí sami.
  • Nepřipínejte titulky k reklamám. Roboti by vás mohli ve vyhledávací džungli lépe odhalit, ale vy chcete  zůstat skrytí.
  • Nejlepší podobu nadpisů pro kliknutí v SERP vám opět zajistí služba Google Ads. Ta potřebuje především vydělat, takže bude zobrazovat reklamy přinášející největší počet kliknutí, bez ohledu na to, jestli jsou relevantní či přínosné. A to se vyplatí!
  • Pokud opravdu potřebujete nutně koukat na nějaké metriky, vyberte si ty, které narůstají. Líbit se vám bude počet kliknutí a míra prokliku CTR, které vás potěší krásně stoupající křivkou grafu. Co na tom, že počet konverzí strmě klesá.

Při využití tohoto postupu si udržíte utahané nicneříkající copy a reklamy generující nepotřebná kliknutí. Čímž se podstatně zvyšuje naděje na přečerpání rozpočtu.

9. den: Změna je život

Víte, co je umění chaosu? Měňte všechno a měňte to pořád, abyste se zdokonalili v technice, která motá lidem hlavy a vyhledávacím robotům obvody. Postupujte takto:

  • Zapojte do SEO nějakou novinku.
  • Očekávejte okamžité výsledky, a když se nedostaví, začněte panikařit.
  • Novinku vyhoďte a nahraďte ji novou novinkou.
  • Jestli ani toto hned nezabere, všechno zrušte a nasaďte úplně jinou taktiku.
  • Pořád nic? Výborně, můžete zrušit celou kampaň.

Strategie tak nepodlehnou takzvanému období učení, které potřebují vyhledávací roboti k načtení a důkladnému pochopení vašeho záměru. Neustálé změny je přivedou do nejistoty a díky tomu, že jim nebudou rozumět, můžete se těšit na náhodná umístění, riskantní počínání i astronomické částky za proklik ve vyúčtování.

Jedete jako na extrémní horské dráze, kde za každým obloukem čeká největší zoufalství a s ním balík peněz vyhozený do vzduchu. Na konci je pak vyždímaná PPC kampaň, které už není pomoci. Jenže to je přece to pravé vzrušení z objevování něčeho nového včetně nepředvídatelných výsledků vyhledávání.

10. den: Oslovte celý svět

Relevantní publikum, přesné cílení a přímá komunikace se zákazníky, to jsou základní stavební kameny úspěšného používání služby Google Ads. Jenže vám jde o pravý opak, proto neváhejte a rozkročte se pěkně ze široka.

Podřiďte vše dosažení co největšího počtu kliknutí bez ohledu na to, kdo, kde a kdy jej provedl. Když se vaše reklama zobrazí každému uživateli na světě, stačí vám, aby jen 0,01 % z nich provedlo nákup, a vyděláte jmění.

  • Buďte velkopanští a nenechte se omezovat geografickou lokalitou, ve které podnikáte, nebo z ní máte nejlepší výsledky. V Google Ads proto neváhejte použít možnost Přítomnost nebo zájem, abyste mohli platit i za kliknutí z oblastí, které vás vůbec nezajímají.
  • Kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem. Proč byste měli zužovat nastavení jazyků pro reklamy a nabídky pouze na ten, kterým mluvíte vy i vaše publikum?
  • Nechejte zobrazovat své reklamy i ve zcela nesouvisejících aplikacích a neokrádejte o ně ani nezletilé uživatele sledující videa na YouTube.
  • Dopřejte potěšení z reklamy členům všech segmentů potenciálního publika, i těm, u kterých je nulová pravděpodobnost konverze. Co kdyby někdy?

Můžete samozřejmě objevit i spoustu dalších metod, díky kterým si se svým účtem Google Ads krásně pohrajete. Výše uvedených 10 přístupů je jistotou, že skončíte v SEO pekle. Šťastný sešup!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp