Základy SEO pro růst vašeho lékařského webu

SEO pro zdravotnictví
SEO vašeho zdravotnického webu vyžaduje, abyste mysleli jako pacient a zároveň brali v úvahu přísná pravidla Googlu týkající se zdravotnického obsahu. Zde se dozvíte jak na to!

Na jedné straně se práce na SEO pro web vaší zdravotnické praxe nijak neliší od optimalizace jakéhokoli jiného druhu webu. Provádíte průzkum klíčových slov a konkurence, píšete metadata a vytváříte kvalitní obsah, který přiláká klienty v každé fázi prodejního trychtýře.

Tato pravidla zde tedy stále platí, ale jeden háček se týká specificky webových stránek týkajících se zdraví (a financí): Pravidla YMYL, nazývaná také Your Money or Your Life (Vaše peníze nebo váš život). O tom si povíme více níže, ale stačí říci, že Google si na obsah týkající se peněz a zdravotnictví dává mnohem větší pozor, takže tvůrci obsahu pro zdravotnické stránky musí být obzvláště svědomití.

Pokud hledáte návod na optimalizaci webu vaší lékařské praxe pro organické vyhledávání, podívejte se na níže uvedené nejlepší SEO tipy!

Kontrola kvality

Mnoho lékařů si myslí, že reklamy typu pay-per-click neboli PPC jim stačí k tomu, aby získali návštěvníky, které hledají.

Jako lékařská nebo zdravotnická firma však musíte do svého digitálního marketingu začlenit také SEO, abyste na své webové stránky přivedli potenciální pacienty. SEO (optimalizaci pro vyhledávače) je nutné provozovat důsledně a dlouhodobě.

Pokud vaše webové stránky a jejich obsah nebudou v očích Googlu považovány za kvalitní, vaše přítomnost ve vyhledávání utrpí.

Co se týče kvality, dva nesmírně důležité pojmy pro zdravotnictví jsou E-A-T a YMYL.

E-A-T znamená odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost. Tento pojem byl vytvořen, aby pomohl hodnotitelům třetích stran hodnotit výsledky vyhledávání Google.

Ačkoli E-A-T není přímým faktorem hodnocení, prozrazuje mnohé o tom, co Google považuje za důležité - v podstatě jaké typy webových stránek chce Google odměnit větší viditelností ve vyhledávání. E-A-T má také velký význam pro všechny webové stránky obsahující lékařské informace.

Informace a statistiky o medicíně a zdraví, které poskytujete, mohou totiž mít přímý vliv na potenciální pacienty, kteří je čtou.

Lidé navštěvují a čtou vaše webové stránky, protože chtějí mít důvod svěřit své zdraví vaší ordinaci. Vaše informace proto musí být špičkové, plné odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti. Jen tak máte šanci na dobré umístění v oboru zdravotnictví.

To nás přivádí přímo ke konceptu YMYL, což je zkratka pro Your Money or Your Life (Vaše peníze nebo váš život). YMYL jako koncept v podstatě znamená jakýkoli obsah, který může přímo ovlivnit zdraví, finance nebo bezpečnost čtenáře. Proto Google opravdu, ale opravdu chce, aby takový obsah psali odborníci a zkušení profesionálové.

Je zřejmé, že tento koncept je důležité pochopit v konkurenčním prostředí zdravotnictví. Pokud váš obsah tyto standardy nesplňuje (např. obsahuje nepřesnosti nebo je chudý na informace), bude mít mnohem těžší se umístit ve výsledcích vyhledávání. Stránky YMYL prostě MUSÍ mít vysoký E-A-T.

Nejdůležitější SEO strategie pro zdravotnické weby

Zavedením správného druhu SEO, který dostane vaši lékařskou praxi před oči správných uživatelů, zajistíte svému webu lepší pozici, aby předstihl konkurenci. Zaměřením se na více delších klíčových slov a obsah založený na vaší lokalitě je možné dosáhnout skvělých výsledků.

Následujících šest strategií je nejdůležitějších, pokud jde o SEO pro zdravotnický web.

1. Používejte vhodná lékařská klíčová slova

Při optimalizaci obsahu se chcete zaměřit na správná klíčová slova pro váš obor.

Výchozím bodem by měly být lékařské služby, které nabízíte, protože to je to, co bude většina pacientů hledat. Nástroje, jako je plánovač klíčových slov Google, vám pomohou najít nejlepší klíčová slova pro váš obor a porovnat, co se hledá a co ne.

Stejně jako ve všech případech se vyvarujte "nacpání" klíčových slov do obsahu. Google tuto spamovou taktiku rychle odhalí a vaše webové stránky penalizuje. Místo toho do obsahu umisťujte konkrétní, dlouhá klíčová slova relevantním, čitelným a přirozeným způsobem. Váš web tak začne přitahovat pacienty, které chcete - ty, kteří žijí ve vašem okolí a hledají specializované odborné znalosti, které nabízíte.

2. Přidejte co nejvíc obsahových stránek

Vaše obsahové stránky by měly být plné kvalitních informací, které jsou optimalizovány pomocí klíčových slov. V případě lékařského oboru chcete, aby váš obsah pomohl zlepšit nebo usnadnit život vašemu publiku. Ať už se jedná o podrobný popis vašich služeb nebo příspěvky na blogu zaměřené na jejich konkrétní vyhledávací dotaz, kvalitní obsah je pro zdravotnictví naprosto stěžejní.

Google klade na lékařské webové stránky mnohem vyšší nároky než v jiných odvětvích. Je to proto, že tyto stránky mohou ovlivnit budoucí zdraví nebo život návštěvníků. Nekvalitní obsah těchto stránek by mohl mít nebezpečné nebo nezamýšlené zdravotní následky.

Při tvorbě obsahu pro své webové stránky proto vždy myslete na vaši cílovou skupinu.

  • Co hledají?
  • Jaké informace jim při tomto hledání nejvíce pomohou?

Pokud budete psát kvalitní a dlouhý vzdělávací obsah, Google vás uzná jako autoritu v oboru, a tím zvýší vaši pozici.

3. Optimalizujte vizuální prvky

Video je jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak lidé konzumují obsah. Webové stránky s videi mohou získat větší organickou návštěvnost. A lidé na těchto stránkách tráví více času, protože se dívají na video. Tím se prodlužuje čas strávený uživatelem na stránce a vyhledávačům to naznačuje, že na stránce je pro uživatele něco hodnotného.

Při optimalizaci svých webových stránek pro SEO nezapomeňte vedle obsahu také zařadit relevantní a kvalitní videa, kde to jde. Ať už se jedná o virtuální prohlídku zařízení nebo informativní video o zdravotním stavu, mnoho uživatelů přiláká tento obsah více než 1000 slov prostého textu.

Na svých webových stránkách byste měli také uvádět různé obrázky a infografiky. Čím interaktivnější a poutavější vaše stránky budou, tím více návštěvníků se vám podaří přilákat.

Ujistěte se, že všechny obrázky na vašem webu obsahují také odpovídající alt text. Alt text obrázků pomáhá zrakově postiženým uživatelům a vyhledávačům Google lépe pochopit, co se na stránce zobrazuje. To může být vynikající příležitost k začlenění některých klíčových slov. (Ale stejně jako u všeho v SEO to nepřehánějte!)

4. Optimalizace pro rychlost, bezpečnost a používání webu v mobilních zařízeních

Rychlost vašich stránek, bezpečnost a přívětivost pro mobilní zařízení jsou velice důležité faktory hodnocení.

Pacienti nebývalí trpěliví. Pokud se váš web načítá déle než tři sekundy, mnoho lidí může odejít ke konkurenci, která poskytuje rychlejší prostředí. Když už jsme to řekli, je důležité zmínit, že pomalé weby se mohou na určité dotazy umístit vysoko. Google nepenalizuje jinak dokonalý web jen proto, že je o něco pomalejší. Optimalizace rychlosti však rozhodně nemůže uškodit celkovému uživatelskému zážitku.

Načítání webu by mělo trvat maximálně dvě sekundy, ale ideálně byste se měli snažit o méně než půl sekundy. Skvělým místem pro kontrolu aktuální rychlosti webu je nástroj PageSpeed Insights společnosti Google. Poskytuje také přehled o možných opravách, které vám pomohou zlepšit skóre rychlosti.

Dalším důležitým faktorem SEO je zabezpečení vašich webových stránek. Certifikát SSL pomáhá šifrovat vaše webové stránky a zajišťuje, že jejich data a data vašich návštěvníků jsou chráněna před hackery.

Pokud stránky vaší zdravotnické firmy nevyužívají zabezpečení SSL, Google vaše hodnocení penalizuje. Tento certifikát je při přijímání citlivých informací o pacientech nutností, takže neexistuje žádná omluva pro to, aby jej webové stránky neměly zavedený.

A co je nejdůležitější, vaše webové stránky by měly být vhodné pro mobilní zařízení.

Většina vyhledávání se nyní provádí na mobilních zařízeních, a pokud pro ně vaše webové stránky nejsou optimalizovány, uživatelé si místo nich vyberou webové stránky vaší konkurence.

Nejlepším způsobem, jak zajistit, aby byl váš web optimalizován pro mobilní zařízení, je responzivní design. To znamená, že se váš web automaticky mění podle toho, na jaké obrazovce je zobrazován, čímž se snižuje riziko špatného uživatelského zážitku z jednotlivých zařízení.

5. Off page faktory

Off page faktory (např. odkazy na váš web a návštěvnost sociálních médií) jsou oblasti, které mohou pomoci ovlivnit vaše pozice ve vyhledávání.

Sociální média sice nejsou přímým faktorem hodnocení, ale měla by být jednou z vašich hlavních priorit, pokud jde o off page SEO. Obsah nalezený na stránce sociálních médií může významně ovlivnit výběr nemocnice nebo léčebného centra ze strany pacienta.

Mnoho uživatelů také bere v úvahu recenze na sociálních sítích, než si naplánují schůzku. Měli byste proto zajistit, aby byl váš profil na sociálních sítích aktuální a relevantní pro vaši firmu, aby vás uživatelé mohli najít a komunikovat s vámi různými způsoby.

Pokud jde o odkazy, měli byste se také ujistit, že spamové odkazy potenciálně nepoškozují vaši výkonnost SEO.

Použijte svůj oblíbený nástroj pro tvorbu odkazů, zkontrolujte svůj stávající odkazový profil odkazů a analyzujte odkazy, které se objevují.

Pocházejí všechny z kvalitních a relevantních zdrojů? Nebo se mnoho z nich jeví jako spam? Zbavte se všech nežádoucích odkazů, abyste vyčistili svůj odkazový profil a zlepšili své hodnocení.

6. Místní SEO

Musíte také udržovat svůj firemní profil na Googlu optimalizovaný a aktualizovaný. Pacienti chtějí místní služby, a aby vás našli, musí se vaše firma zobrazovat v místním vyhledávání Google. Toto seskupení čtyř až pěti podniků se zobrazuje nad výsledky organického vyhledávání. V mobilních zařízeních je to jediná věc, kterou lidé vidí, než začnou rolovat.

Informace obsažené v těchto výpisech pocházejí především z vašeho firemního profilu Google, proto byste měli zajistit, aby následující informace byly přesné a dostupné:

  • Obchodní kategorie.
  • Vaše hlavní telefonní číslo.
  • Popis podniku.
  • Provozní doba (a případná sezónní provozní doba).
  • Vaše adresa nebo oblast služeb.
  • Recenze vašeho podniku ve službě Google.

Dalším rozhodujícím faktorem pro místní SEO jsou místní citace. Jedná se o online zmínky o vaší firmě, které zobrazují vaše základní informace, jako jsou název, adresa a telefon. Místní citace mohou pocházet z firemních katalogů, sociálních profilů, příspěvků na blogu, novinových webů a dalších zdrojů. Všechny tyto údaje pomáhají vašemu SEO úsilí.

Závěr

Jak jsem uvedl na začátku, optimalizace webových stránek vaší lékařské praxe se příliš neliší od optimalizace jakéhokoli jiného typu stránek. Ale to, aby vám vaši potenciální pacienti důvěřovali více než někomu jinému, bude záviset na autoritě a důvěryhodnosti vašich webových stránek, takže právě zde přichází na řadu E-A-T kolem vašeho YMYL obsahu. Pokud budete mít výše uvedené tipy při práci na paměti, budete na správné cestě. SEO není snadné, ale bez něj se v současné době neobejdete.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp