Podnikáte v cestovním ruchu? Poradíme vám, jak získat více zákazníků

SEO v cestovním ruchu
Cestovní ruch utrpěl v posledních dvou letech velké ztráty. Zjistěte, jak propagovat své služby v tomto oboru online a využijte osvědčené SEO postupy, které vám přivedou nové zákazníky.

V posledním desetiletí se majitelé hotelů, penzionů, restaurací a nejrůznějších jiných zařízení zaměřených na oblast cestovního ruchu potýkali s velkou konkurencí. Přilákat zákazníky právě do svých podniků vyžadovalo značné úsilí a mnoho podnikatelů se pohybovalo nad pomyslnou propastí, zda svůj byznys vůbec udrží. V roce 2020 přišla velká rána, a to v podobě pandemie Covid-19, která tuto propast ještě prohloubila. Zavřené provozy, velké ztráty a také změna chování uživatelů výrazně zamíchaly kartami a majitelé těchto zařízení ještě stále pociťují těžké následky. Jak se s touto situací vyrovnat a získat zákazníky zpět?

Zaměřte se na SEO taktiky

Život po pandemii se zase dostává relativně do normálu. Lidé začínají znovu cestovat a jednotlivé státy opět otevírají brány turismu. I přesto, že některé podniky kvůli covidu zkrachovaly, zůstává v oblasti cestovního ruchu stále velká konkurence, a proto je třeba vynakládat neustálé úsilí na to, abyste nalákali návštěvníky právě do svých podniků. Jak vyniknout nad konkurencí a dosáhnout více rezervací, větší návštěvnosti a větších zisků? Propagujte svůj byznys v online prostředí a využijte k tomu osvědčené SEO postupy, které vám pomohou dosáhnout vašeho cíle.

Co je to SEO?

Než si představíme jednotlivé SEO taktiky, které vám pomohou dostat se na přední příčky ve výsledcích vyhledávání, pojďme si jen v rychlosti připomenout, co to SEO vlastně je. SEO je zkratka anglického spojení Search Engine Optimization a v překladu znamená optimalizaci pro vyhledávače. Jsou to tedy taktiky, postupy a kroky, díky kterým můžete upravit své webové stránky tak, aby byly snadno srozumitelné a jednoduše dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů – nejčastěji vyhledávačů, jako je Google, Seznam či Bing. K tomu musíte vytvářet relevantní obsahy obsahující vhodná klíčová slova, udržovat web aktualizovaný, mít dobré hodnocení relevance stránek atd.

Správně nastavené SEO vám zajistí, že váš web bude viditelný pro vyhledávače, které jej následně budou předkládat uživatelům na základě jejich vyhledávacích dotazů, a vy tak budete mít šanci, že se o vás lidé dozvědí.

Reagujte na to, co lidé chtějí

Abyste byli schopni nastavit své SEO správně, je potřeba mimo jiné vědět, po čem vaši potenciální zákazníci touží. Co hledají? Co je třeba jim nabídnout, aby vybrali právě vás? Čím je můžete zaujmout? Najít odpovědi na tyto otázky není snadné – však jak máte vědět, co se honí v hlavách cestujících a kam vlastně chtějí jet, co chtějí navštívit a co tam chtějí zažít. Abyste však odpovědi na tyto otázky mohli najít, podává vám pomocnou ruku samotná společnost Google, která nabízí stránku Destination Insights, jež by se dala volně přeložit jako Cestovní postřehy a je určena pro všechny osoby podnikající a pohybující se v cestovním ruchu.

K čemu je Destination Insights dobrý?

Stránka Destination Insights obsahuje spoustu bezplatných nástrojů, díky kterým je možné zjistit, jaké reálné poptávky cestovatelé mají, odkud tyto poptávky proudí a kam směřují – tyto poptávky jsou navíc rozděleny na domácí i zahraniční, jsou založeny na digitálních datech v reálném čase, takže přinášejí jedinečné informace, které můžete začlenit do své SEO strategie.

Pomůže i Hotel Insights

Jedním z nástrojů z této kolekce je pak Hotel Insights, který je určen zejména pro provozovatele ubytovacích zařízení. Díky němu jsou hoteliéři schopni provést analýzu trendů v oblasti ubytování a na základě ní přizpůsobit svou nabídku, která bude cílit na konkrétní požadavky. Navíc přináší i tipy, jak vaši firmu odlišit od konkurence.

  • Využijte tyto nástroje, proveďte analýzy a vygenerujte data, díky kterým zjistíte aktuální trendy. Zaměřte se na to, abyste byli pro dané destinace skvěle viditelní.
  • Projděte si svůj stávající obsah, přidejte vhodná klíčová slova, tagy, nezapomeňte uvést přesnou geografickou polohu a veškeré kontaktní údaje.
  • Doplňte také další informace, například možnosti stravování, nadstandardní služby vašeho ubytování, bezpečnostní opatření související s koronavirem, návrhy na zajímavosti v okolí a další doplňující informace, které by mohly potenciální zákazníky zaujmout.
  • Díky tomu, že víte, zda poptávky pocházejí od tuzemských či zahraničních zákazníků, máte skvělou šanci vytvořit obsahovou strategii a PPC kampaně tak, abyste cílili opravdu do černého.

cestování

Vytvořte strategii concierge

Pojem concierge je znám spíše z luxusnějších hotelů, ale rozhodně to není důvod k tomu, abyste ho nezačlenili i do hotýlku či penzionu rodinného typu. O co se jedná? Concierge jsou hotelové služby, díky kterým si může zákazník naplánovat svou návštěvu v dostatečném předstihu, a to do posledního detailu. Zahrnuje například dopravu z letiště do hotelu, zajištění vstupenek na různá divadelní představení, tipy na výlety včetně jejich rezervací, průvodce s nejrůznějšími památkami atd. Prostě vše, co by mohl návštěvník chtít využít.

Prokažte důvěryhodnost

Na vašem webu byste proto měli vytvořit takový obsah, který splňuje záměry cestovatele a projevit mu svou odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost (E-A-T) tím, že přesně víte, po čem touží, a že jste schopni mu to zajistit.

Než si potenciální host zarezervuje hotelový pokoj, zvažuje spoustu faktorů, jako je to, zda ho daná destinace vůbec něčím láká, co tam bude moct dělat, co může navštívit v okolí, jak se bude moci stravovat, zda se v blízkosti nacházejí restaurace splňující jeho dietní omezení (vegetariánské, veganské atd.), zda se bude moci kulturně vyžívat a tak dále. To vše si hosté zjišťují dopředu, před tím, než se pro dané místo rozhodnou, a 91 % z nich k tomu využívá vyhledávače, přičemž 81 % uživatelů preferuje vyhledávač Google.  

Jak strategii concierge vytvořit?

Než se pustíte do vytváření strategie concierge, měli byste důkladně přehodnotit své webové stránky. Tento typ strategie vyžaduje pochopení vyhledávání, souvislostí mezi tématy a záměrných fází dotazů, které jsou zadávány před samotnou plánovanou cestou. Musíte se zaměřit na holistickou obsahovou strategii a hluboké porozumění profilům hostů. Zaměřte se na jednotlivé generační skupiny, jako jsou například mileniálové, i zájmově orientované skupiny, kam spadají dobrodruzi či gurmáni. Každá z těchto skupin vyžaduje svůj specifický obsah, který mluví jejich řečí. Proto je třeba pro každou kategorii vytvořit vlastní obsah přizpůsobený požadavkům.

Ukažte, že jste stále „naživu“

Aby se o vás potenciální návštěvníci vůbec dozvěděli, je potřeba dát jim jasně najevo, že jste dobu covidovou přestáli a stále fungujete. Nezapomeňte proto optimalizovat své zápisy ve službě Moje firma na Googlu, díky kterým bude vaše firma uvedena v běžných organických záznamech na stránce pro geograficky upravená klíčová slova, ale zároveň se můžete zobrazovat i v Map Packu, což může zvýšit příjmy, rezervace a organickou návštěvnost.

Plně optimalizované zápisy pomáhají upřednostňovat vaši firmu, takže se vaše nabídka ubytování bude zobrazovat na předních místech v lokálním vyhledávání, a bude tak zajištěn konzistentní zákaznický zážitek, který zvýší počet rezervací.

Jak vytvořit optimalizovaný zápis?

Možností, jak optimalizovat zápisy, je celá řada. Zde je několik tipů:

  • Optimalizujte své záznamy v klíčových adresářích vyhledávačů – vytvářejte Google příspěvky a přidávejte fotografie vašeho ubytování, aby si mohli potenciální návštěvníci prohlédnout vaše zařízení zvenku i zevnitř. Kromě samotných pokojů nezapomeňte i na prostor recepce, restaurace či sociálního zázemí.
  • Spravujte recenze a odpovídejte na ně. Lokální recenze jsou považovány za nejužitečnější obsah, který potenciální hosté využívají při rozhodování. Odpovídáním na recenze prokážete, že si vážíte svých zákazníků a zpětné vazby, kterou o vaší firmě zanechají. To je zásadní, protože Google odměňuje firmy, které reagují na recenze, vyššími hodnoceními.
  • Odpovídejte na dotazy a vytvořte na svém webu sekci častých dotazů. Časté dotazy by měly být označeny daty, aby se mohly zobrazovat ve výsledcích vyhledávání a maximalizovaly potenciál organického vyhledávání.
  • Ujistěte se, že je špendlík v Mapách Google skutečně na správném místě, aby uživatelé bez problémů našli váš hotel.
  • Odlište své ubytovací zařízení a poskytněte potenciálním hostům další podrobnosti o zdravotních a bezpečnostních opatřeních, dostupnosti Wi-Fi a dalším doplňkovém vybavení, jako je například sauna, bazén, fitness atd.
  • Vždy spravujte otevírací dobu hotelu, restaurace, lázní a dalších zařízení tak, aby byla aktuální – hosti tak přesně budou vědět, kdy je otevřeno a kdy zavřeno, a kdy tedy budou moci využívat daných služeb.

Využívejte sílu sociálních médií

Dnes využívá některé ze sociálních médií téměř každý. Proto si vytvořte profil na některém z nich, ať už je to Facebook, Instagram či jiná sociální síť, a sdílejte obsah o nejoblíbenějších destinacích, tipy na výlety, akční nabídky vašeho ubytovacího zařízení, kulturní události a zajímavosti v okolí. Díky těmto příspěvkům budete maximalizovat svou viditelnost, vybudujete si větší povědomí o značce a vygenerujete více odkazů, což může mít pozitivní dopad na vaši viditelnost, návštěvnost a příjmy.

západ slunce na Bali

Optimalizujte Core Web Vitals

V konkurenčním odvětví, jako je cestování a cestovní ruch, je důležité optimalizovat svůj web pro Core Web Vitals. Co se pod tím ukrývá? Jedná se o tři kombinované metriky, které se používají k měření webu v rámci řady klíčových ukazatelů výkonu a sledování dobrého uživatelského zážitku. Jedná se o:

  • LCP (Largest Contentful Paint) – Jak dlouho trvá načtení hlavní části webové stránky?
  • FID (First Input Delay) – Jak dlouhá je prodleva prvního vstupu? Tedy to, jak rychle může uživatel začít na stránce provádět různé činnosti.
  • CLS (Cumulative Layout Shift) – Jak moc je rozvržení webové stránky vizuálně stabilní během vykreslování?

Abyste dosáhli vysokého hodnocení Core Web Vitals, měli byste používat čisté kódy, používat CDN, externalizovat JS a CSS, mít web přizpůsobený pro zobrazení na mobilech, zabezpečený atd.

Za neoptimalizaci Core Web Vitals vám sice nehrozí žádná penalizace, ale budete-li jej mít optimalizovaný, může to být faktor, který vás posune před vaše skalní konkurenty.

Optimalizujte web pro hlasové vyhledávání

Další skvělou SEO taktikou, jak dostat váš web do popředí, je jeho přizpůsobení pro hlasové vyhledávání. Stále více uživatelů totiž využívá tento způsob hledání (obzvláště na mobilních telefonech), takže se může jednat o důležitý faktor, který ovlivní, zda se uživatel rozhodne pro rezervaci ve vašem hotelu.

Sledujte konkurenci

I když byste o své konkurenci možná radši ani nevěděli, je její sledování velmi důležité. Měli byste se zaměřit především na následující faktory:

  • Jaký obsah vytvářejí?
  • Jaké nové SEO strategie zkouší?
  • Jak získávají odkazy?
  • Jak rychle se jejich stránky načítají?
  • Na jakých sociálních sítích fungují?
  • Jak interagují s uživateli?
  • Co nového nabízejí?

Tyto údaje totiž můžete využít ve svůj prospěch a budovat a propagovat na základě nich obsah, díky němuž si udržíte s konkurencí krok, nebo ji dokonce překonáte.

Shrnutí

Výše uvedené tipy jsou skvělým průvodcem k tomu, abyste se stali flexibilnějšími. Díky tomu, že budete vědět, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, co chtějí a jak je zaujmout obsahem, který uspokojí jejich informační potřeby, můžete získat více rezervací, větší návštěvnost a navýšit příjmy. Zkoušejte nové nápady a vytvářejte nový obsah, začleňujte nové SEO strategie a sledujte konkurenci, díky níž se můžete dostat o krok dál.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp