pronájem e-shopu
Pronájem e-shopu je jednou z nejrozšířenějších forem tvorby internetového obchodu. Co znamená a obnáší pronajmout si e-shop? Jaké jsou výhody, nevýhody, kolik to stojí a na co si dát pozor? Přinášíme přehledné shrnutí všeho, co potřebujete před pronájmem e-shopového řešení vědět.

Jak pronájem e-shopu vlastně funguje?

Pokud chcete začít podnikat a prodávat na internetu, nemusíte budovat vlastní e-shop systém. Máte příležitost pronajmout si e-shop řešení (tzv. krabicové řešení), které je hotové a vyladěné. Díky tomu můžete spustit internetový obchod téměř obratem. Záleží jen na vás, jak rychle se do toho pustíte. Nemusíte ale nic programovat či kódovat. Tím ušetříte velké množství času stráveného vývojem. V neposlední řadě ušetříte také spoustu peněz. Systém, který si pronajímáte, bude udržovaný a pravidelně aktualizovaný o nové funkce. Nemusíte mít obavy, že by po pár letech byl váš internetový obchod zastaralý. Čím lepšího poskytovatele pronajímaného e-shopu najdete, tím větší jistota, že systém bude bezproblémový a bude se držet nejnovějších trendů. Jaké výhody a nevýhody vás v praxi čekají?

Výhody

  • Úspora času
  • Úspora peněz
  • Snadné spuštění
  • Jednoduchá a intuitivní administrace
  • Vyladěný a osvědčený systém
  • Napojení na služby třetích stran
  • Pravidelná údržba a aktualizace
  • Pomoc zákaznické a technické podpory

Výhody pronájmu ocení především lidé, kteří chtějí spustit moderní a funkční e-shop rychle a s minimálními náklady.

pronájem e-shopu

Nevýhody

  • Pevně daná funkčnost
  • Různá míra omezení individuálních úprav
  • Napojení pouze na dané systémy

Nevýhody jsou omezující pro podnikatele, kteří potřebují na e-shopu velmi individuální funkce, případně provozují opravdu velký e-shop s různými odděleními.

Čemu všemu se u pronájmu e-shopu věnovat?

1) Funkce

Každý pronájem e-shopu má mírně odlišné funkce. Je třeba si vybírat s rozvahou a umět funkčnost jednoduše a přehledně srovnat. K tomu vám perfektně poslouží portál vybrat-eshop.cz. V jejich srovnání e-shop řešení pronajímané krabicové systémy snadno vzájemně porovnáte. Funkce e-shopu jsou pro vás při rozhodování zásadní. U krabicových pronájmů jsou navíc pevně dané. Jejich přidání probíhá většinou pouze v rámci pravidelných systémových aktualizací. Musí se navíc jednat o funkci, kterou vyžaduje velké množství klientů. Někdy ale ani v těchto případech dodavatel pronajímaného e-shopu k inovaci nepřistoupí.

2) Cena

Zjistěte si, jestli všechny cenové balíčky pronájmu e-shopu mají stejný počet funkcí a modulů. Na první pohled se celá řada krabicových řešení snaží zaujmout nízkou cenou. Ve finále ale zjistíte, že vybraný balíček vám v něčem nevyhovuje. A pak to začne. Moduly, které vám budou chybět, musíte doplácet nad rámec pronájmu. Cena nakonec nemusí být vůbec tak výhodná, jak se na první pohled zdálo. Pozor si dejte i na další skryté poplatky, které vás u některých provozovatelů pronájmu e-shopu mohou nemile překvapit.

3) Jak se pronájem e-shopu platí a jak funguje vztah s dodavatelem

Pozitivní na pronájmu e-shopu je právě to, že neplatíte jednorázově žádné velké částky. Zejména pro nově začínající online podnikatele je to velká pomoc. Pokud po půl roce zjistíte, že internetový obchod nevydělává, můžete prostě a jednoduše pronájem e-shopu přestat platit. Vyvarujte se proto dodavatelům, kteří vás tlačí k podepisování smluv na dobu určitou a neumožňují pronájem e-shopu ukončit neprodleně.

4) Další specifika pronájmu e-shopu

Jednotliví poskytovatelé se liší nejen cenově. Roli hraje například omezení celkového počtu produktů. Tady opět pozor! Někteří dodavatelé do počtu produktů započítávají zvlášť i každou variantu, což je pro vás pochopitelně špatně.

Důležitý by pro vás měl být počet jazykových mutací, které jednotlivé balíčky nabízejí. Případně za jaký poplatek nebo zda je možné spravovat je v jedné administraci. Dnes na expanzi na nové trhy možná nemáte ani pomyšlení, ale kdo ví, kde budete za rok. Myslete proto dopředu.

Na kolik vás pronájem e-shopu reálně vyjde?

U nejnižších balíčků pronájmu e-shopu jde řádově o částky ve výši několika stovek korun měsíčně. Každý poskytovatel má tarify odstupňované jinak. Jak cenově, tak co se týče počtu funkcí, počtu produktů a dalších důležitých věcí, které jsme si vyjmenovali výše.

Menší e-shopy

U malého e-shopu s pár desítkami produktů orientačně počítejte s cenou za rok přibližně okolo 5 000 Kč. Vždy ale pozor na to, kolik budete platit finálně. Raději preferujte jasnou cenu balíčků s veškerými funkcemi již v hodnotě pronájmu e-shopu.

Střední e-shopy

U středního e-shopu, kde je počet produktů v tisících, už je potřeba počítat s vyššími náklady. Pokud bereme v potaz pouze pronájem e-shopu, bude se rámcově jednat o částku v rozmezí 10 až 20 000 Kč za rok.

Jakmile však budou vaše nároky vyšší (import produktů od dodavatele nebo více jazykových mutací), samozřejmě poroste i konečná cena pronájmu. Takovou variantu perfektně shrnul a porovnal e-shop specialista, Kamil Kopecký. Jeho studii najdete v článku „Velké srovnání TOP e-shopových řešení“ na portále Lupa.cz. Případová studie zde řeší e-shop do pěti tisíc produktů s jedním pravidelným importem, druhou jazykovou mutací a měnou. Cena pak podle výběru poskytovatele může být 30 až 50 000 Kč za rok.

Jak vidíte v porovnání, největší rozdíl v celkové částce pronájmu e-shopu tvoří právě doplňkové poplatky.

Velké e-shopy

Pro velké e-shopy platí, že pokud se počet produktů pohybuje okolo 100 tisíc, pořád můžou bez problému fungovat na pronájmu. U těchto obchodů už je nutné vybírat i podle toho, jaké máte možnosti přizpůsobit si individuálně např. grafiku. Mezi běžnými pronájmy e-shopů nenajdete možnost mít takto obsáhlý obchod. Někteří poskytovatelé ale nabízejí navýšení počtu produktů nad rámec jejich nejvyššího balíčku. Zvýšit pak jde i kapacita místa na disku, abyste měli dostatek prostoru na potřebné množství fotografií apod.

Cena pronájmu dokáže narůst na částku 5 000 Kč měsíčně nebo i vyšší. Vše závisí na tom, o kolik potřebujete zvednout počet produktů a kapacitu disku. Dále také od počtu pravidelných importů (od dodavatelů, či propojení na účetní a jiné systémy) či počtu jazykových mutací na vlastních doménách. Roční cena se pak může pohybovat v rozmezí 60 až 150 000 Kč. Pořád vás to vyjde mnohem levněji než si takový e-shop stavět na zakázku. Tam by cena šplhala až k milionům. A na spuštění byste si museli dost dlouho počkat.

Závěrem

Pronájem e-shopu je pro drtivé množství případů bezpochyby vhodné řešení, a to nejenom na začátku vašeho online podnikání. Platí to však pouze v případě, že si systém dobře vyberete a využijete jeho potenciál. Pokud by do budoucna nesplňoval vaše požadavky, vždy máte možnost přejít. Jak zvládnout převod e-shopu na jiné řešení najdete zde

 Upgates

Článek pro vás připravili specialisté na tvorbu a pronájem e-shopu z UPgates.

 

 

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp