Profil Google
Základní tipy pro maximalizaci přínosu firemního profilu na Googlu pro hotelový marketing. Zjistěte jak přilákat hosty!

Žádná firma se neobejde bez marketingu a pro hotely a další ubytovací zařízení to platí dvojnásob. Bez marketingu nejsou hosté, bez hostů nejsou tržby. Jednou z možností, jak zviditelnit hotel a obstát ve vysoce konkurenčním prostředí, je maximální využití firemního profilu na Googlu.

Google sem, Google tam

Pravdou je, že Google nabízí promptní odpověď na otázky a problémy většiny lidí. Ať už jde o rodinu, která hledá ubytování na dovolenou, obchodníka, který si chce vybrat hotel na přespání během služební cesty, nebo výletníka, kterého na procházkách městem přepadne hlad a chce najít poblíž restauraci, která by mu nabídla odpovídající kulinářský zážitek. Vyhledávač Google den co den nabízí svým uživatelům odpovědi na miliardy dotazů. A nenabízí jen odpovědi v podobě hotelů a restaurací. Nabízí i recenze.

Google je pro spoustu lidí první volbou při hledání ubytovacích nebo pohostinských služeb. Firemní profil na Googlu je jednou z funkcí, která může i menším hotelům pomoci zviditelnit se pro potenciální zákazníky, ačkoliv jejich šance na dobré umístění prostřednictvím SEO nejsou nijak významné.

Nestačí však jen založit pro hotel firemní profil na Googlu a domnívat se, že tím je vše vyřešeno. Chcete-li maximálně využít potenciálu, který profil na Googlu nabízí, musíte dodržovat osvědčené postupy.

Proč má firemní profil na Googlu smysl?

Firemní profil na Googlu je bezplatná služba, která zákazníkům umožňuje snáze vyhledat vaši firmu. Vaše firma se dostane blíže k cílovému publiku, protože je přesně tam, kde ji zákazníci hledají.

Firemní profil na Googlu vyrovnává podmínky pro různé hotely a poskytuje všem stejnou šanci uspět. S kvalitně vyplněným profilem máte dvojnásobnou šanci, že vás potenciální zákazníci ohodnotí jako důvěryhodnou firmu. V rámci firemního profilu můžete sdílet údaje o službách poskytovaných hotelem, informace o provozní době, ceny za ubytování, kontaktní informace a celou řadu dalších zajímavých dat.

Profil výborně funguje na lokální úrovni. Je totiž speciálně navržen k propagaci místních značek a v případě, že je vhodně použit, může zvýšit viditelnost hotelu online a nasměrovat organickou návštěvnost na jeho webové stránky. Pozitivním dopadem je také potenciální zvýšení počtu rezervací a příjmů. Není to však jediná výhoda. Velká řada zákazníků důvěřuje recenzím. Prostřednictvím působivého systému recenzí a hodnocení tedy můžete získat důvěru nových zákazníků, o které svádíte lítý boj s dalšími ubytovacími zařízeními. A v neposlední řadě zvýšíte i svou viditelnost v Mapách Google. Pro lokální SEO je profil na Google nezbytností.

Optimalizace hotelového firemního profilu na Googlu

Pouhé založení firemního profilu na Googlu nestačí. Chcete-li dosáhnout dobrých výsledků, je potřeba záznam optimalizovat. To zahrnuje hned několik faktorů:

  1. Přesné a důvěryhodné informace.
  2. Skvěle zpracované charakteristiky hotelu.
  3. Sběr recenzí a hodnocení.
  4. Rozsáhlá obrazová a video dokumentace.
  5. Řádné reagování v sekci častých dotazů.
  6. Analýza výkonnosti a následná optimalizace
  7. Používání příspěvků na firemním profilu.

Pojďme se nyní na jednotlivé faktory, které mohou přispět k lepším výsledkům vašeho firemního profilu na Googlu, podívat blíže.

  1. Přesné a důvěryhodné informace

Snad nejdůležitějším faktorem je přesnost údajů. Stačí jedno zklamání kvůli chybné nebo zavádějící informaci a zákazník se k vám možná už nikdy nevrátí. Kromě přesnosti musíte také zajistit, aby váš záznam byl kompletní a obsahoval všechny informace, které může potenciální návštěvník potřebovat ke svému rozhodnutí o ubytování nebo jiných službách. Ve světě neustále se zvyšující konkurence v pohostinství si prostě nemůžete dovolit ztratit důvěru zákazníků nebo přispět k jejich frustraci v důsledku nepřesných či mylných informací.

Nejdůležitější informace, které je nutno pravidelně aktualizovat a zajistit jejich absolutní přesnost, zahrnují:

  • kontaktní údaje,
  • adresu hotelu,
  • adresu URL webových stránek
  • data týkající se obsazenosti.

Umíte si představit, jak se asi cítí zákazník, který si rezervoval pokoj na základě volných termínů uvedených na vašem firemním profilu a následně zjistí, že termíny byly chybné? Šanci objednat si ubytování někde jinde již kvůli tomu možná propásl a nyní doslova zuří při hledání jiné alternativy. Takový zákazník vám určitě na profilu nezanechá pozitivní hodnocení.

Proto je potřeba mít neustále na mysli, že přesnost informací je naprostým základem, bez něhož nebude fungovat ani váš firemní profil na Googlu, ani vaše webové stránky. Respektive, výsledkem může být přesně opačný účinek.

  1. Skvěle zpracované charakteristiky hotelu

Na firemním profilu na Googlu můžete podrobně specifikovat vybavení a charakteristiky hotelu a můžete potenciální hosty informovat o nejrůznějších nabídkách hotelu. Od věci není ani nabídka možnosti rezervace ubytování. Celá řada hostů se totiž při zvažování rezervace ubytování rozhoduje na základě vybavení a služeb uvedených právě v této sekci. To může zahrnovat například zdravotní atributy, bezpečnostní charakteristiky, služby v oblasti úklidu a čištění prádla, existenci a provozní dobu hotelové recepce, možnost domácích mazlíčků a spousta dalších charakteristik.

dovolená

Inspirujte se profily jiných hotelů, kde můžete najít cenné nápady, jak svou nabídku lépe specifikovat či doplnit. Nezapomeňte však, že základním předpokladem je pravdivost informací. Jako důvěryhodný hotel budete působit pouze tehdy, jestliže váš hotel vybavení a služby uvedené na firemním profilu skutečně nabízí. Jinak opět riskujete nepříznivou recenzi. Představte si rozruch, který nadělá například host, který dorazí v doprovodu své dogy, a teprve na místě zjistí, že psi jsou sice povoleni, ale toto povolení je omezeno pouze na malá plemena, ačkoliv o takovém omezení nebyla na firemním profilu na Googlu ani zmínka. A jeho rozčarování nejspíš nenapraví ani výjimka udělená na místě ředitelem hotelu.

  1. Sběr recenzí a hodnocení

Recenze mohou vašemu hotelu nesmírně pomoci, ale také jej mohou zničit. Dnes už je naprostou samozřejmostí, že potenciální hosté si důkladně prostudují všechny recenze, nejčastěji právě na Googlu. A právě tyto recenze obvykle bývají tím závažím na misce vah, které rozhodne o případné rezervaci ubytování.

Nezapomeňte také, že lidé mají spíše tendenci zanechat negativní recenzi (jako reakci na špatnou zkušenost). Když jsou spokojeni, často nenapíšou hodnocení žádné, neboť kvalitní službu vnímají jako samozřejmost. To znamená, že musíte aktivně usilovat o pozitivní recenze. Nestačí nechat tomu volný průchod.

  1. Rozsáhlá obrazová a video dokumentace

Online rezervace jsou v dnešní době naprostou samozřejmostí. To však neznamená, že nejsou riskantní. A právě proto je potřeba ubezpečit potenciální hosty, že hotel splní jejich očekávání, a získat si jejich důvěru.

Pouhé textové údaje však na tento velký úkol zdaleka nestačí. Je potřeba doplnit prezentaci o kvalitní videa a fotografie, které dodají prezentaci význam a vizuální přitažlivost a přimějí potenciální hosty stisknout tlačítko pro rezervaci ubytování. V ideálním případě byste měli mít na profilu realistické (ovšem nikoli příliš realistické) fotografie ve vysoké kvalitě, které zabírají nejen hotel, ale i jednotlivé pokoje, sociální zařízení a vybavení hotelu ze všech možných úhlů. Běžným doplňkem prezentací dnes bývá i panoramatické video.

  1. Řádné reagování v sekci častých dotazů

Sekce častých dotazů na firemním profilu na Googlu nabízí prostor, kde se mohou hosté podělit o své dotazy ohledně hotelu, a jiní hosté zde mohou najít odpovědi na své dotazy. Využijte tento prostor k tomu, abyste pochopili, co chtějí vaši hosté vědět, a na všechny dotazy podrobně a pravdivě odpovězte. V rámci odpovědí dodržujte několik pravidel:

  • Poskytujte v rámci odpovědi pravdivé informace.
  • Odpověď by měla být výstižná, avšak stručná. Nesepisujte žádné romány.
  • Reagujte zdvořile.
  • Rychlá reakce má cenu zlata – kontrolujte sekci otázek a odpovědí pravidelně a na dotazy odpovídejte okamžitě.

Na tyto otázky může odpovědět kdokoli. Pokud na dotazy neodpovíte vy sami, odpoví vám někdo jiný, třeba místní průvodce. Může však poskytnout nepřesné informace, což by vás mohlo poškodit. Proto je potřeba často kontrolovat tuto sekci na firemním profilu na Googlu a pohotově odpovídat na nové dotazy.

  1. Analýza výkonnosti a následná optimalizace

Firemní profil na Googlu nabízí přehled o výkonnosti vaší prezentace. Prostřednictvím analýzy statistik získáte například přehled o počtu zobrazení vašeho profilu, o tom, které vyhledávací dotazy přinesly nejvíce zobrazení, a také o tom, odkud pochází vaše publikum. Díky tomu můžete zjistit, jak si vedete, a můžete následně svou prezentaci optimalizovat.

  1. Používání příspěvků na firemním profilu

Další cennou funkcí jsou příspěvky na firemním profilu, které umožňují oslovit aktuální i potenciální zákazníky. A přímá interakce s potenciálními hosty může mít cenu zlata. Prostřednictvím příspěvků můžete sdílet aktuální informace o svém hotelu, vytvářet nejrůznější oznámení, informovat o nabídkách a slevách a přímo komunikovat s potenciálními zákazníky. Sekce příspěvků může zaujmout vaše publikum, zvýšit organickou návštěvnost vašich webových stránek a získat pro vaši firmu několik dobrých potenciálních zákazníků. Ovšem pouze v případě, že se používá správně. I zde je potřeba dodržovat základní pravidla, mezi něž patří:

  • kvalita textu,
  • zdvořilost a respekt,
  • zveřejňování pouze důvěryhodných odkazů,
  • pozor na zboží a služby podléhající zvláštním předpisům,
  • vhodnost příspěvků pro celou rodinu, tj. i pro děti.

Souhrn výhod firemního profilu na Googlu 

Firemní profil na Googlu přináší hotelům skvělou příležitost, jak komunikovat s potenciálními hosty a zaujmout je svými službami ještě před samotnou rezervací ubytovacích kapacit. Jednou z jeho největších výhod je, že je bezplatný a perfektně funguje na lokální úrovni. Navíc nabízí jedinečné funkce pečlivě navržené ve prospěch majitelů menším firem, které obvykle nedisponují obrovským rozpočtem na marketing. Konečný obchodní úspěch je samozřejmě závislý na kvalitě vašich služeb – ta se následně promítá do firemního profilu na Googlu ve formě hodnocení a recenzí. Proto je potřeba zaměřit se při optimalizaci firemního profilu na Googlu na všechny oblasti, které je potřeba v hotelu zlepšit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Lucie Formanová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp