Firemní profil
Máte méně než 100 poboček? Svůj firemní profil Google můžete spravovat ve vyhledávání Google. Jak na to, se dozvíte zde.

Nárokování a optimalizace firemního profilu na Google je jednou z nejlepších věcí, které můžete udělat, pokud chcete, aby se vaše firma umístila na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání Google. Pokud se na svém firemním webu snažíte o optimalizaci pro vyhledávače (SEO) neměli byste opomenout ani optimalizaci firemního profilu na Google.

V minulém roce bylo v programu místních nabídek Google provedeno několik změn, včetně vylepšené funkce správy firemního profilu Google, která je nyní možná přímo z vyhledávače Google. Lidé mohou sami spravovat firemní profil z vyhledávání Google od roku 2017. V posledních měsících se však funkce a vlastnosti správy a úprav Firemního profilu ve vyhledávání o mnoho zlepšily. Přesto mnoho majitelů firem neví, že tato funkce správy je vůbec možná. Nebo jsou zmateni, jak se v tomto novém způsobu správy svého profilu orientovat. To je problém. Zejména proto, že Google chce, aby obchodníci přijali vyhledávání Google jako hlavní způsob správy většiny firemních profilů Google.

Vzhledem k tomu, že většina podniků s firemními profily na Google má pouze jednu pobočku, doporučuje jim Google spravovat ji přímo z vyhledávání Google a nikoli ze Správce firemních profilů.

Pokud jste v poslední době byli ve Správci firemního profilu, pravděpodobně jste si všimli modré výzvy, která vás vyzývá, abyste zkusili spravovat svůj firemní profil přímo z vyhledávání. Správa profilu z vyhledávání funguje do 100 poboček na jednom účtu. Pokud máte v jednom účtu více než 100 poboček, nebudete moci tyto firemní profily Google spravovat prostřednictvím vyhledávání. Budete je muset spravovat postaru - prostřednictvím Správce firemních profilů.

Jakmile bude váš podnikatelský profil ověřen, můžete jej spravovat přímo z vyhledávání Google - může však trvat až 14 dní, než se vám tato možnost zpřístupní. (Doufáme, že Google tento problém odstraní, aby podniky s jednou provozovnou mohly začít spravovat svůj profil ihned po ověření z vyhledávače Google). V tuto chvíli však můžete ke správě svého profilu používat Správce firemního profilu, dokud nebude možné profil spravovat přímo ve vyhledávání Google.

Google

Jak začít spravovat svůj firemní profil ve vyhledávání Google

Správa firemních profilů v rozhraní Správce firemních profilů je snadná a intuitivní. Společnost Google se však snaží přimět obchodníky s jednou provozovnou, aby ke správě profilů používali vyhledávání Google namísto Správce profilů. Jak na to? Chcete-li začít, ujistěte se, že jste přihlášeni k účtu Google, který používáte ke správě svého firemního profilu.

  • Poté přejděte na Google a vyhledejte přesný název své firmy (možná bude nutné přidat město), případně můžete také vyhledat "moje firma".
  • Pokud máte více než jeden profil a potřebujete spravovat konkrétní Business Profile, klikněte na možnost View Profile (Zobrazit profil).
  • Na pravé straně by se měl zobrazit panel znalostí vaší společnosti a na levé straně část pro správu Business Profile.

Nabídka umožňuje provádět hlavní funkce správy firemního profilu Google. Zde můžete provádět většinu úprav svého profilu, přidávat aktualizace, zařazovat produkty a služby atd.

Naleznete zde také veškeré aktualizace a změny, které může Google ve vašem profilu provést na základě informací nalezených na internetu - nebo na základě úprav navržených uživateli.

Zde jsou stručné popisy jednotlivých částí nabídky:

Upravit profil

Co můžete udělat:

  • Upravit informace o podniku - pracovní dobu, kontaktní informace, URL adresu webových stránek a další podrobnosti.
  • Přidávat a odstraňovat produkty a služby.
  • Nahrávat fotografie a videa.

Propagovat

Zde můžete zkontrolovat své poznatky na firemním profilu Google, přidat fotografie, získat zkrácenou URL adresu a požádat zákazníky o recenze, vytvářet příspěvky a další.

Zákazníci

Zde můžete zobrazit recenze a reagovat na ně, zobrazit informace o příchozích hovorech, zobrazit a odpovídat na zprávy/chat a odpovídat na otázky, které lidé kladou v otázkách a odpovědích.

Žetony

V sekci správy firemních profilů uvidíte také různé "žetony". Žetony vám umožňují provádět řadu dalších věcí, které vám pomohou vylepšit a optimalizovat váš profil.

Vaše žetony mohou vypadat jinak než žetony jiného obchodníka. Podívejte se na různé žetony, které máte k dispozici, a zjistěte, co vám umožňují.

Pokud například kliknete na čip "Přidat fotografii exteriéru", budete moci snadno nahrát fotografii exteriéru výlohy svého obchodu nebo kancelářské budovy.

Pomocí těchto žetonů můžete svůj firemní profil Google optimalizovat a maximalizovat jeho výkon.

Co když Google změní informace na vašem firemním profilu Google?

Google shromažďuje informace z různých zdrojů:

  • Zdroje třetích stran, se kterými uzavřel smlouvu.
  • Úpravy navržené uživateli.
  • Umělá inteligence.
  • Další online zdroje (např. vládní databáze, online adresáře/citační weby, webové stránky podniku, informace získané od lidí, kteří odpovídají na otázky "znáte toto místo").

Google často křížově kontroluje informace na vašem firemním profilu a porovnává je s informacemi, které najde online. Pokud zjistí nesrovnalosti, může rozhodnout, že vaše informace jsou nesprávné, a informace na vašem firemním profilu Google změní.

Pokud Google změní informace ve vašem firemním profilu, obdržíte e-mail s upozorněním, že informace byly změněny.

Poté budete muset přejít do vyhledávání Google a podívat se na různé oblasti v části nabídky vašeho profilu a vyhledat modře zvýrazněnou oblast. Tam uvidíte, jaké změny Google ve vašem profilu provedl. Pokud jsou změněné informace správné, můžete jednoduše kliknout na odkaz Přijmout.

Pokazil Google něco? Pokud jsou změny chybné, klikněte na část, kterou chcete upravit (nebo opravit), a zobrazí se ikona tužky. Poté můžete informace upravit. Nezapomeňte kliknout na tlačítko Uložit.

Je důležité, abyste svůj firemní profil často kontrolovali a ujistili se, že v něm nebyly provedeny nesprávné změny.

Správa vašeho profilu z vyhledávání je správná cesta

Ano, je to trochu jiné a musíte si zvyknout na odlišnosti v ovládání. Jakmile si však na toto nové rozhraní zvyknete, pravděpodobně si jeho snadné používání a funkčnost oblíbíte.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp