Víme, že chcete, aby lidé byli nadšeni jídlem, obsluhou a prostředím vaší restaurace. Ale až budou mít příště hlad, vzpomenou si na to, kde měli posledně ten úžasný steak? Restaurací je, obzvláště ve velkých městech, hodně a obstát v této konkurenci není nic snadného. Pokud však nabídnete svým hostům správný věrnostní program, budou se k vám rádi a často vracet.
►Vytvořením věrnostního programu vaší restaurace získáte chytrý nástroj, který pomůže vašim zákazníkům zapamatovat si zážitek, který jste jim poskytli, a motivovat je k opakovaným návštěvám.
Výhody věrnostního programu pro restaurace
Cílem věrnostního programu vaší restaurace je samozřejmě zvýšit vaše tržby. Pochopení toho, jak přesně tento proces funguje, vám však pomůže navrhnout tento program co nejefektivněji. Co by tedy ve vašem věrnostním programu nemělo chybět?
Dejte zákazníkům najevo, že vám na nich záleží
Věrnostní program je jedním z kroků k vytvoření pevného vztahu s lidmi, kteří důvěřují vaší restauraci a spoléhají se na to, že jim váš tým poskytne dokonalý zážitek. Pravděpodobně víte, že své zákazníky musíte hýčkat a poskytovat jim lepší služby než kterýkoli z vašich konkurentů. Věrnostní program je další z možností, jak to udělat.
Poskytněte hostům praktický důvod, proč se vrátit
Lidé mají obvykle hodně starostí, takže snadno zapomenou, proč by měli vaši restauraci opět navštívit. Je proto dobré jim to připomenout a trochu je motivovat. Pokud jim například poskytnete časově omezenou slevu na jídlo, může psychologický efekt FOMO, neboli strach z toho, že něco promeškají, přimět lidi k opětovné návštěvě vaší restaurace.
Věrnostní program nabízí možnost oslovení zákazníků
Pokud máte na menu nový pokrm, rozhodli jste se nabídnout nové speciální nabídky na "šťastnou hodinu" nebo pořádáte nějakou tematickou akci, věrnostní program vaší restaurace vám umožní oslovit lidi, kteří mají s vaším podnikem zkušenosti - je to skvělá alternativa k placení za digitální PPC reklamu.
Posílení identity značky
Na dnešním přeplněném gastronomickém trhu mnoho lidí přemýšlí o restauracích stejně jako o přátelích. Osobnost značky restaurace, počínaje dobře navrženým logem, pomáhá lidem navázat vztah se svými oblíbenými podniky. Přidání věrnostního programu, který jim poskytne slevy či jiné bonusy, tento vztah jen dále posiluje.
Tipy pro úspěšný věrnostní program restaurace
Jistě nechcete věnovat úsilí programu na udržení zákazníků, který nebude fungovat. Zde je několik tipů, jak se ujistit, že poskytujete přesně to, co současní a budoucí zákazníci chtějí.
Přejděte na digitální technologie
Plastové karty současných věrnostních programů jsou již zastaralé. Kdo by také chtěl v peněžence tahat spoustu plastu. Pokud si navíc někdo zapomene vaši kartu doma, může to být důvod, proč vaši restauraci nenavštívit. Dnešní úspěšné věrnostní programy restaurací jsou proto kompletně online. Nepotřebujete žádné plastové karty, stačí vám aplikace v telefonu.
Je tu ještě jeden důvod, proč byste měli přejít na digitalizaci. Tím, že se vaši zákazníci zaregistrují online, můžete zachytit jejich informace způsobem, který s pomocí plastových karet nezvládnete. Získáte například jejich fungující e-mailovou adresu, kterou můžete využít pro vaše e-mailingové kampaně.
Usnadněte lidem používání věrnostního programu
Digitální technologie mohou celý proces usnadnit, ale přesto byste si měli celý proces dobře promyslet, abyste se ujistili, že vše bude fungovat hladce. Vytvořte na svém webu stránku, která co nejvíce usnadní zákazníkovi jeho registraci a přitom od něj získá co nejvíce informací. Personalizace je pro vaše budoucí marketingové úsilí důležitá.
►Vedle snadné registrace se ujistěte, že je také jednoduché věrnostní program používat. V závislosti na vaší restauraci můžete zvážit například vytvoření QR kódu, který se bude načítat u pokladny, popřípadě může obsluha vyhledávat jméno hosta v systému na základě rezervace.
Zeptejte se zákazníků, co by si přáli
Pokud si nejste jisti, jak by si vaši současní zákazníci přáli, aby byl váš věrnostní program strukturován, prostě se jich zeptejte! Průzkumy v restauracích jsou relativně levnou marketingovou technikou, která poskytuje spoustu zajímavých údajů pro zlepšení vašeho podnikání.
Nabídněte zákazníkům krátký dotazník, jehož poslední otázkou bude, zda se chtějí přihlásit do věrnostního programu, aby získali všechny výhody jako první. Budete tak mít náskok v získávání jejich pozornosti, až budete připraveni program spustit.
Nabídněte zákazníkům Wi-Fi připojení
Přimět lidi, aby věnovali pět minut registraci, může být složité. Pokud se však vaši zákazníci zdrží dostatečně dlouho na to, aby si u jídla zkontrolovali mobilní telefony, můžete svůj věrnostní program propojit s procesem přihlašování přes Wi-Fi.
►Nikdy nepodmiňujte přihlášení k Wi-Fi registrací. Namísto toho jim můžete nabídnout slevu jako další motivaci k zapojení do věrnostního programu vaší restaurace.
Průvodce vytvořením věrnostního programu restaurace krok za krokem
Vytvoření struktury
Pravděpodobně jste již přišli na to, že věrnostní program vaší restaurace by měl vypadat lépe než u ostatních vašich konkurentů. Při vytváření struktury programu je proto nejdůležitější zamyslet se nad tím, co vaši cíloví zákazníci chtějí.
Máte spoustu možností, jak odměňovat a podporovat věrnost hostů:
- VIP slevy každý měsíc
- Předkrm, koktejl nebo šálek kávy zdarma
- Přednostní informace o novinkách v menu
- Ochutnávky
- Rozvoz zdarma
- Různé dárky
- Po určitém počtu návštěv oběd zdarma
Zjistěte, co vašim zákazníkům vyhovuje, a při plánování struktury programu na to berte ohled. Snažte se nabídky co nejvíce personalizovat. Pokud je váš zákazník vegetarián, nebude mít vaše nabídka slevy na extra masitý předkrm příliš velký efekt.
Než budete připraveni spustit svůj nový věrnostní program, vytvořte si časový plán a strategii pracovního postupu, jak o něm informovat své hosty. Naplánujte, kdo je zodpovědný za jaké činnosti, abyste byli schopni rozdělit odpovědnost za šíření informací mezi všechny své zaměstnance.
►Při volbě struktury si můžete nechat poradit od zaměstnanců, zákazníků a přátel. Čím více práce si dáte se strukturou programu, tím snazší bude pro vás a vaše zaměstnance, aby se úspěšně ujal.
Pozvěte zákazníky kreativním způsobem
Vaše schopnost šířit informace o vašem programu bude přímo určovat jeho úspěch. Čím kreativnější a cílenější budete, tím lépe. Zvažte tyto metody oslovování potenciálních členů:
- Ústně přímo ve vaší restauraci
- Malý leták či kartička zastrčené v deskách s účtem
- Reklama na stojánku na stole
- Přímá e-mailová pozvánka s odkazem na vstupní stránku
- Odkaz zveřejněný na stránkách na sociálních sítích vaší restaurace
- PPC reklama na sociálních sítích
- Zveřejnění na webové stránce vaší restaurace
- Vyskakovací reklama na vašich webových stránkách
Zkuste ve svém týmu naplánovat soutěž o nejkreativnější a nejefektivnější způsob, jak dát lidem vědět o věrnostním programu vaší restaurace. Nezáleží na tom, jaký typ restaurace provozujete, vaši zákazníci si prostě chtějí užít své jídlo. Nezapomeňte zajistit, aby návštěva vaší restaurace byla zábava a příjemný zážitek.
Sledování výsledků
Každý úspěch se měří čísly. Funguje věrnostní program vaší restaurace? Vytvořte systém, který vám umožní sledovat, kolik hostů vaši restauraci navštěvuje. Porovnejte tato čísla v čase a zjistěte, zda lze zvýšení prodeje spojit s vaším programem.
Protože máte díky věrnostnímu programu k dispozici seznam e-mailových adres hostů, zařaďte průzkumy mezi pravidelné způsoby, jak zjistit, co funguje a co ne. Pravidelně se ptejte na zpětnou vazbu, abyste zjistili, jak jsou vaši zákazníci s věrnostním programem spokojeni a co byste případně měli změnit.
Neustále se zlepšujte
Ačkoli je pro budování loajality ke značce důležitá konzistence, neměli byste se bát věrnostní programy v průběhu času upravovat a vylepšovat. Pokud zjistíte, že něco nefunguje, nevzdávejte to úplně. Najděte řešení, jak program změnit a vylepšit tak, aby dokázal maximálně uspokojit potřeby vašich zákazníků.
Udržujte si zájem svých zákazníků
Bez ohledu na to, jak je věrnostní program vaší restaurace strukturován, měli byste docílit toho, aby si vaši zákazníci vaši značku a zážitky, které nabízíte, zamilovali. Měli byste proto pravidelně oslovovat své VIP zákazníky, abyste si udrželi jejich pozornost a zájem. Neznamená to ovšem, že byste jim měli psát jen proto, abyste jim napsali. Naopak - méně je někdy více. Oslovujte své zákazníky jen tehdy, když jim skutečně můžete nabídnout něco, co se jim bude líbit.
►Nejlepší způsob, jak zajistit, aby si věrnostní program vaší restaurace udržel zájem zákazníků, je začlenit ho do mnohostranného a komplexního marketingového plánu, který můžete využívat po celý rok.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com