Optimalizace hlasového vyhledávání
Jednou z očekávaných změn v SEO je nástup hlasového vyhledávání. Lidé čím dál více přistupují na internet prostřednictvím mobilních telefonů a hlasové vyhledávání je v tomto případě jednou z nejpohodlnějších možností.

Jednou z očekávaných změn v SEO je nástup hlasového vyhledávání. Lidé čím dál více přistupují na internet prostřednictvím mobilních telefonů a hlasové vyhledávání je v tomto případě jednou z nejpohodlnějších možností. Je to přirozené.

Při psaní na klávesnici dokáže průměrný člověk napsat okolo 35-40 slov za minutu, zatímco při běžné řeči dokážeme během minuty vyslovit 100 až 150 slov. Mluvení je přirozenější, jednodušší a 3,75krát rychlejší než psaní. Nehledě na to, že psaní na mobilním telefonu není nic příjemného. To vše je důvodem, proč hlasové vyhledávání stále získává na popularitě. Pokud jste optimalizaci pro hlasové vyhledávání zatím nezařadili do svého SEO plánu, měli byste to co nejdříve napravit.

Rozdíl mezi klasickým a hlasovým vyhledáváním

Lidé, kteří používají hlasové vyhledávání, volí jiný způsob dotazů než při psaní na klávesnici. Zatímco na klávesnici se používají běžná klíčová slova, při hlasovém vyhledávání mají uživatelé tendenci používat delších vět, jako by konverzovali s jiným člověkem. Běžný vyhledávací dotaz napsaný na klávesnici má většinou 1-3 slova, zatímco při hlasovém vyhledávání kladou lidé obvykle dotazy delší než 7 slov. Mnohem častěji také používají běžnou konverzační řeč. Dotazy rovněž častěji obsahují jednu z následujících otázek: kdo, co, jak, kde, kdy a proč. Zde je několik způsobů, jak optimalizovat stránky pro hlasové vyhledávání.

Optimalizujte svůj web na konverzační fráze

• Vytvořte na svém webu oddíl s nejčastěji kladenými dotazy (FAQ). Komunikujte s uživateli prostřednictvím blogu, vyzvěte je, ať vám zasílají dotazy, a potom na ně pomocí blog postů odpovídejte.
• Na stránky produktů přidejte možnost poradny, kde budou moci zákazníci klást dotazy k danému produktu. Na všechny podrobně odpovídejte.
• Použijte programyQuestion Samurai, Answer the Public nebo Story Base a najděte populární fráze, které lidé používají, když hledají vaše produkty. Bohužel však v tomto případě budete muset použít angličtinu.

Používejte strukturovaná data

Použití strukturovaných dat na vašem webu umožní Google zobrazovat u vaší stránky ve výsledcích vyhledávání takzvané „Vybrané úryvky“ (Featured Snippets). Stránky s těmito rozšířenými výsledky vyhledávání se zobrazují na horních pozicích ve vyhledávání. Navíc tyto vybrané úryvky přečte mobilní asistent nahlas.

Optimalizujte svůj obsah pro mobilní telefony

• Použijte nástroj v Search Console, který vyhodnotí, jak je váš web připraven pro provoz na mobilních zařízeních.
• Zrychlete načítání stránek. Rychlost načítání je důležitým faktorem pro výkon stránky na mobilních zařízeních a ve výsledcích vyhledávání.
• Zjistěte, jak rychle se vaše stránky načítají. Použijte nástroj od Google Page Speed Insights. Je zdarma a zjistíte pomocí něj nejen to, jak rychle se vaše stránka načítá, ale také to, co načítání zpomaluje a jak jej zlepšit.
• Použijte responzivní design. Zajistěte, aby se stránka zobrazovala správně na jakékoli velikosti displeje.

Hlasové vyhledávání je na vzestupu

Optimalizujte pro lokální vyhledávání

Vyhledávání pomocí hlasu se často používá pro dotazy lokálního charakteru. Pokud má váš business lokální provozovnu, vylepšete SEO pro hlasové hledání optimalizací na lokální termíny.

• Zaregistrujte svůj web pomocí sužby „Google My Business“.
• Důkladně vyplňte informace o vaší firmě, včetně jejího umístění.
• Použijte termíny, které popíšou místo, kde se nachází vaše provozovna. Například „blízko náměstí“ a podobně.

Hlasové vyhledávání je na vzestupu

V roce 2018 už nelze přehlížet vliv, jaký vyhledávání pomocí hlasu má. Nemůže být pochyb o tom, že hlasové vyhledávání je na vzestupu a jeho podíl se bude dále zvětšovat. Budoucnost SEO je ve zpracování přirozené řeči. Pokud začnete optimalizovat pro tento nastupující trend již dnes, získáte a udržíte si náskok před konkurencí.

zdroj: seo.com, marketingland.com, searchenginemarketing.com

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp