e-commerce
Pro mnoho firem z oblasti elektronického obchodu tvoří PPC významnou část rozpočtu. Je proto třeba tomuto kanálu věnovat dostatek času, aby byly reklamy co nejefektivnější.

Zejména pro začínající e-shopy je velmi důležité udělat vše pro to, aby náklady vynaložené do PPC byly využity co nejefektivněji. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro optimalizaci vašich prvních PPC kampaní.

Vytvořte co možná nejlepší reklamy

Pro mnoho lidí se vyladění PPC kampaní stalo aritmetickým cvičením. Výsledkem je, že se dívají na různé metriky, aby se rozhodli o přidělení rozpočtu a výběru klíčových slov. Přestože je zde velký prostor pro analytické vyladění taktiky PPC, nezapomínejme, že se jedná o "reklamu", a tedy kreativní jednotku.

Využijte svůj vhled profesionála v oblasti elektronického obchodu a vytvořte reklamu, která se spojí s vaším publikem a vyzve k prokliku pouze ideální kandidáty.

Zmínka o ceně produktu v názvu inzerátu

Mluvíme o elektronickém obchodě, že ano? Pokud se vaše klíčové slovo zaměřuje na konkrétní produkt, máte možnost filtrovat návštěvníky tím, že jim odvážně prozradíte cenu. Pokud se jim cena bude zdát atraktivní a kliknou na ni, budou připraveni na nákup. Pokud jim cena přijde vysoká, není lepší, když zkrátka na vaši reklamu nekliknou?

Odmítněte mnoho, pozvěte jen pár

Rozšiřte myšlenku z předchozího bodu. Stejně jako jsme použili zmínku o ceně, abychom přilákali správný typ zákazníků a ostatní udrželi na uzdě, zakomponujte do kreativy reklamy další filtry.

Zvolte rozumnou kombinaci primárních a tzv. long tail klíčových slov

O výběru klíčových slov a jejich shodě bylo vytvořeno více webových stránek než o jakémkoli jiném tématu souvisejícím s PPC. Primární klíčová slova jsou z definice necílená, nehledě na to, že jsou drahá. Long-tail klíčová slova jsou ve všech ohledech lepší, až na to, že nemusí být schopna přivést podstatnou návštěvnost. Vaše vybraná klíčová slova by tedy měla obsahovat rozumnou kombinaci obou variant.

Nezapomeňte na seznam negativních klíčových slov

Téměř v každém scénáři najdete také negativní klíčová slova. Pokud například prodáváte použité knihy a zaměřujete se na klíčové slovo "použité knihy", neměli byste do negativního seznamu přidat slovo "prodat"? Vyhnete se tak návštěvníkům, kteří se snaží najít místo, kde by mohli prodat použité knihy.

Segmentujte své publikum

Obyvatelé města A mohou mít důvod reagovat na vaši reklamu jinak než obyvatelé města B. Lidé z kanceláří, kteří se k vaší reklamě dostanou během pracovní doby, mohou vykazovat podstatně odlišné charakteristiky ve srovnání s těmi, kteří se k ní dostanou pozdě večer z domova. A pokud tyto rozdíly existují, není nejlepší přizpůsobit kreativy, klíčová slova a rozpočty každému publiku?

Neustále vylepšujte své reklamy

Buďte si jisti, že vaše reklama ještě není tou nejlepší, kterou jste mohli vytvořit. Jakmile získáte více informací a zkušeností, budete moci vymýšlet reklamy, které mají šanci na lepší výkon. Měli byste být na věčné cestě hledání lepších reklamních kreativ.

Google Ads vytvořil dynamické reklamy a responzivní reklamy, které pomáhají automatizovat potřebu variant reklam. Přesto však značky musí neustále testovat nové přidané hodnoty ve svých dynamických nebo responzivních reklam, aby zjistily, zda nějaké nové fráze mají u potenciálních zákazníků odezvu.

Přiveďte zákazníky na správnou cílovou stránku

Platíte za první kliknutí, tedy za okamžik, kdy návštěvník klikne na PPC reklamu a dostane se na vaše stránky. Nejlepší je, když se prodej může uskutečnit hned tehdy, aniž by se očekávalo, že uživatelé budou dále procházet vaše stránky. Existují celé marketingové týmy, které se věnují optimalizaci konverzního poměru vstupních stránek.

Rozdílný přístup pro různé vyhledávače

Demografické charakteristiky uživatelů různých vyhledávačů se liší. Co může fungovat na jednom vyhledávači, nemusí fungovat na jiném. Ujistěte se, že vaše analýza je specifická pro každý vyhledávač, na kterém nakupujete PPC provoz.

Nespoléhejte příliš na nástroje pro správu PPC

Existuje mnoho bezplatných i placených nástrojů, které vám pomohou optimalizovat vaše PPC kampaně. Dbejte na to, abyste se na ně slepě nespoléhali. Jistě, poskytují vám skvělé informace, ale odborný úsudek zkrátka nic nenahradí.

Pro mnoho firem z oblasti elektronického obchodu tvoří PPC významnou část rozpočtu. Je proto třeba tomuto kanálu věnovat dostatek času, testovat a udělat maximum pro to, aby reklamy byly co nejefektivnější.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp