SEO
Prověřili jsme pro vás těchto 7 mýtů, kterým lidé věří při budování SEO. Které z nich jsou pravdivé?

Někdy si možná připadáte jako ve špatném snu. Jste specialista v oblasti SEO. Zazvoní vám telefon nebo přijde e-mail od zákazníka. A znovu a znovu přichází ty samé otázky. I ve světě SEO existuje celá řada mýtů, a ač se to zdá neuvěřitelné, dokonce i konspiračních teorií! Proč se vás tedy klienti, šéf, kolegové nebo kamarádi neustále ptají na ty samé SEO mýty? Nebo se snad váš klient dozvěděl o nějaké nedávno odhalené tajné taktice, která zaručeně funguje, takže ví vlastně víc než vy?! Součástí vaší práce je porozumět a vzdělávat o tom, jak vyhledávání funguje a proč EAT není hodnotícím faktorem, proč není doménová autorita metrikou, kterou Google používá nebo co jsou LSI klíčová. Čtěte dále a dozvíte se, proč lidé věří mýtům o SEO, a jak se s nimi někteří odborníci vypořádají.

1. Opakování

Obor SEO je skvělý pro šíření dezinformací. Sdílí se v konferenčních prezentacích, příspěvcích na blogu, podcastech, na sociálních sítí a kdo ví, kde ještě. Než se nadějete, nový mýtus je na světě. Jednou z nejlepších věcí, které mohou SEO konzultanti udělat, je být co nejaktivnější při vzdělávání zákazníků a vedení, aby zabránili šíření mýtů o SEO. 

2. Mýty jsou obvykle „snadná odpověď“

Všimli jste si, že většina klientů vnímá SEO jako „bezplatný provoz“? Někde je SEO až příliš zjednodušené. Ale jen do té doby, než klienti zjistí, že vše, co musíte udělat, je optimalizovat a pak sedět a čekat na všechna ta hodnocení, návštěvnost, konverze, příjmy. A čas plyne a klienti jsou nedočkavější a nedočkavější. Každý optimalizuje meta tagy, vytváří weby s responzivním designem pro přenosná zařízení, snaží se vytvářet poutavý obsah, loví klíčová slova. Někde, což je ještě horší, mohou být tyto „snadné odpovědi“ ve skutečnosti taktikami, které mohou poškodit vaše klienty. A to je něco, co určitě nechcete ignorovat. Implementace nesprávných věcí by klienta stála velké částky a následné opravy by také zvýšily náklady. Navíc, nemáte záruky, že opravy přinesou výsledky?"

„Jediný způsob, jak bojovat se špatnými informacemi, jsou lepší informace,“ řekl Keith Goode, hlavní produktový manažer SEO ve společnosti Cox Automotive.

Vývojáři, a dokonce i někteří SEO konzultanti, někdy objeví špatnou radu v blogu z doby před 11 lety (např. PageRank sculpting) a nebudou se obtěžovat s dalším výzkumem, aby našli obsah, který ji zpochybňuje nebo ji vyvrací,“ řekl Goode. „V důsledku toho zavedou na svých stránkách změnu, která vyvolá nežádoucí efekty. 

Způsob, jakým bojovat proti tomuto druhu dezinformací, je poskytovat novější příspěvky, které vyvracejí špatné rady.  Ještě lépe, ukázat klientům článek, který přímo cituje zaměstnance společnosti Google. 

3. Informační přetížení 

O SEO můžete najít nejrůznější informace. Existuje nekonečné množství dokumentů nápovědy, studie, články, průvodce, aktualizace sociálních médií, kurzy, e-knihy, podcasty, videa a další a další. Dalo by se říci, že se jedná o přetížení informacemi!

Ale věděli jste, co ještě snadno najdete? SEO dezinformace. Dave Davies, vedoucí SEO ve společnosti Weights & Biases, poukázal na to, že většina mýtů o SEO má pravdivé jádro. Řekl, že zjistil, že identifikace tohoto jádra a diskuse o tom, proč nyní nefunguje, je užitečná. 

„Některé taktiky dříve fungovaly, ale nyní již ne, a poskytnutí tohoto kontextu dělá zázraky," řekl Davies. Dříve například fungovalo spamování na fórech nebo přeplňování klíčovými slovy, ale tato doba je více jak 15 let minulostí.

Komunikace je nejlepší způsob, jak se vypořádat s dezinformacemi. 

4. Na Googlu se informace umísťuje dobře, takže to musí být pravda

Mezi lidmi panuje velmi rozšířený a velmi oblíbený názor, že to, co je na Googlu umístěné dobře, je přesné a důvěryhodné. V průběhu let toho z praxe vidíme opravdu hodně. Když například lidé citují statistiku, často zadají klíčové slovo + statistiky. Podívají se na výsledek číslo jedna, najdou si k němu statistiku, citují tento souhrnný příspěvek a zvolí publikaci.

To je sice všechno na první pohled hezké, ale na ten druhý už zjistíte, že někdo v určitém okamžiku vytrhl prohlášení nebo statistiku z kontextu a tím ji změnil se v něco, čím nikdy nebyla. Google bohužel ne vždy hodnotí správné nebo nejlepší odpovědi. Algoritmy Google nejsou schopny plně určit přesnost

Spousta SEO odborníků naštěstí bedlivě sleduje každý útržek informací, které Google o SEO vysloví. Mezi takovými je Marie Hayes. Její agentura dokumentuje vše, co Google říká. Ať už v příspěvcích na blogu, videích, Hangoutech, fórech, konkrétních oznámeních i kdekoliv jinde.

„Informace uchováváme interně,“ řekl Haynes. „U většiny témat SEO, ať už jsou to mýty nebo ne, můžeme naše doporučení podpořit odkazem, který ukazuje, co doporučuje Google.“

Podobný přístup zastává i zakladatelka společnosti Orainti, Aleyda Solis. „Odkazuji na oficiální dokumentaci společnosti Google k tématu, kde je vše vysvětleno, nebo hledám citát od zástupce společnosti Google, kde bylo toto téma řešeno a je objasněno, spolu s mým vysvětlením a příkladem ze „skutečného života“.

SEO   

5. Nedostatek kritického myšlení

Kontrolní SEO seznamy mají za úkoly shromáždit a zpracovat všechny důležité informace, údaje a argumenty. Cílem je dělat to, co je nejlepší pro vaši firmu, značku či klienty. Proto se na všechno ptejte. Zkoumejte kdo, kde, kdy, proč a jak.

Myslete na to, že většina vašich klientů není schopna o SEO přemýšlet kriticky. Nemají vaše zkušenosti, data ani znalosti. Někdy to může být těžké být přímočarý, zvláště, pokud situace vyžaduje radikální změnu myšlení

Většina klientů oceňuje, že vaší jedinou motivací, i když poukazujete na nedostatky v jejich současném přístupu k SEO, je pomoci jim a zviditelnit jejich weby pro relevantní dotazy. Co není široce pochopeno, je skutečnost, že viditelnost organického vyhledávání je především o vstupu signálu. Optimalizace pro vyhledávače v podstatě řídí tento vstup signálu. Nejlepší rada, kterou klienti ochotně přijmou, je řídit to, co jde do vyhledávačů, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledku.

6. Zdroj se zdá být legitimní

Viděli jsme mnoho populárních osobností nebo webové stránky, které zveřejnily zavádějící, pochybné nebo dokonce chybné informace. To je zpráva pro ty z vás, kteří se v oboru SEO pohybují už několik let.

Podle Billa Slawskiho, ředitele výzkumu SEO ve společnosti Go Fish Digital, bychom tedy měli vytvářet lepší informace jako pozitivní alternativy, ze kterých se můžeme učit.

„Bohužel je na světě spousta dezinformací a někteří SEO autoři se mnohem více zajímají o psaní populárních clickbaitů než o něco, co by mohlo být přesnější,“ řekl Slawski. „Tito autoři mohou být někdy úspěšní, pokud jde o to, že jsou placeni výrobci SEO nástrojů, ale nepomohou zákazníkům, kteří chtějí úspěšné podniky.“

Může se stát, že vydavatelský web nebo nějaké médium získá špatné informace. A většina renomovaných přiznává a opravuje své chyby. To ale v SEO neplatí vždy. Někteří lidé, namísto aby je  opravili, je budou ignorovat, nebo – v horším případě – si budou tvrdošíjně stát za svým škodlivým obsahem. 

„Co byste měli dělat, když se musíte vypořádat s clickbaitem nebo nesprávnými informacemi? Zjistěte, kde lidé k informacím přišli. Pak je nasměrujte na dva nebo tři snadno ověřitelné zdroje, které jsou mimořádně důvěryhodné,“ řekl Michael Bonfils, globální výkonný ředitel SEM International. 

7. Je to považováno za „nejlepší postup“

Na internetu nejsou žádné dvě stejné internetové stránky. Některé taktiky a strategie můžou fungovat pro více stránek, ale výsledky se budou vždy nevyhnutelně lišit. Osvědčené SEO postupy se mohou pro některé stránky jevit jako ty nejhorší postupy.

„Jedním z nejúčinnějších řešení je nasměrovat konverzaci k vašim stávajícím cílům a taktice,“ řekl Jes Scholz, marketingový ředitel skupiny ve společnosti Ringier.

„Připomeňte klientům, jak dobře současná strategie funguje a že současná strategie spolu s mýtem fungovat nebude, ať už kvůli omezení zdrojů nebo konfliktům ve strategii nebo cokoli jiného,“ řekl Scholz. „Pak jim dejte moc tím, že skončíte otázkou, jak dál.“

Řešení může být tak jednoduché jako spuštění testu. 

Najděte sadu stránek, na kterých by bylo možné něco otestovat s jasnými známkami dopadu na vyhledávání, ne na podnikání (často mě napadají stránky s vysokým počtem zobrazení, ale nízkým počtem kliknutí).

Co dělat, když čelíte těmto SEO mýtům?

Klíčem není, zda mýtus zbořit, ale jak mýtus zbořit,“ řekl Ryan Jones, viceprezident, SEO společnosti Razorfish. 

„Musíte nechat klienta v klidu. Je možné, že mýtus mohl být dobrou radou nebo běžnou teorií před lety a oni prostě nemají aktuální informace,“ řekl Jones. „Možná si předtím najali špatného SEO konzultanta. Nechcete, aby se za to cítili provinile, ale chcete jim dát do budoucna náležité rady. Stačí to udělat jemně a citlivě.

Corey Morris, ředitel pro strategii společnosti Voltage, řekl, že je důležité být laskaví, když řešíte jakékoli mýty nebo nedorozumění, když klient nebo kontakt má zavádějící informace o tom, jak SEO funguje. 

„Zaujměte výchovný přístup,“ řekl Morris. „Tím, že se zaměřím na širší aspekty toho, jak Google funguje, co odměňuje a proč do toho věci jsou (nebo nejsou) zahrnuty, mohu s klienty najít společný bod.“

Viceprezident pro produkt a strategii ve společnosti PureLinq, Kevin Rowe, má standardizovaný přístup, zahrnující lakmusový test se třemi otázkami pro posouzení rizika vůči cílům a stanovení priorit. Ty otázky jsou:

  • Přišlo toto doporučení od Googlu?
  • Je osoba/společnost poskytující tyto SEO informace odborníkem na plný úvazek po dobu 5 let a více ve vaší specializované nebo podobné oblasti?
  • Byla provedena studie s metodikou?

„Je opravdu důležité, abyste se ke klientům chovali, jako by to byli logicky smýšlející lidé, kteří mají dobré nápady a nejsou nevzdělaní v oblasti SEO,“ řekl Rowe. „To, že jsme zkušení SEO konzultanti, neznamená, že máme vždy tu nejlepší odpověď.“

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp