soustředění
Základním kamenem úspěchu je schopnost soustředit se na to, co můžete ovlivnit. Jak toho využít v online marketingu?

Všichni asi slyšeli rčení, že je lepší soustředit se na ty věci, na jejichž změně se můžeme skutečně podílet, než trávit čas starostmi o mnoho věcí, které jsou reálně mimo rámec toho, co můžeme změnit. Vědět, kde své úsilí nejlépe využít a které oblasti přeskočit, jsou dovednosti, které se obecně zlepšují s tím, jak dospíváme a rosteme, a to jak v osobním, tak v profesním životě.

PPC reklama, optimalizace pro vyhledávače, sociální média, e-mailový marketing a další odvětví online marketingu jsou velice konkurenční prostředí, které se neustále vyvíjí a mění. Pokud se nebudete soustředit, můžete zmeškat nové trendy, nástroje a technologie, které by vám mohly pomoci dosáhnout lepších výsledků.

Pojďme se tedy rovnou vrhnout na to, jak zvýšit vaše úsilí v oblasti online marketingu a lépe se na něj soustředit.

 

Lepší soustředění pro lepší marketing

Dnešní hektický životní styl v digitálním marketingu na sociálních sítích je plný nekonečných možností, které se ucházejí o naši pozornost, a proto je těžší než kdy jindy oddělit věci, které nemůžeme ovlivnit, od těch, na které bychom se měli plně soustředit.

Postupem času většina z nás zjistí, které oblasti jsou našimi silnými stránkami a kde máme naopak mezery, a budování lepších dovedností soustředění může často začít jednoduše tím, že si nastavíme zrcadlo, abychom si připomněli své přirozené silné a slabé stránky.

Přijetí našich silných stránek

Po tomto úvodu můžeme bez obav přejít k tomu, abychom se zaměřili na své silné stránky. Co když však úkoly, které musíme aktuálně řešit jsou v dokonalém souladu s našimi silnými stránkami, ale nejsou to ty, které můžeme ovlivnit? Nebo, naopak, co když stojíme před oblastmi, kde můžeme mít velký vliv, ale nejsou v souladu s našimi silnými stránkami?

To je poměrně častý scénář, protože všichni musíme občas řešit úkoly, v oblastech, ve kterých nejsme právě silní v kramflecích.

Když k tomu dojde, může být užitečné rozpoznat to jako příležitost k posílení těchto dovedností a stát se komplexnějším B2B marketérem - zejména s ohledem na to, že dnešní role vyžadují více než kdy jindy komplexní soubor dovedností.

V B2B marketingu může být důležitým objevem naučit se, kam soustředit svou energii a jaké oblasti naopak upozadit.

V dnešním digitálním světě s krátkou dobou pozornosti může precizně vyladěná krátká zpráva často výrazně předčit obsáhlý text, zejména pokud jde o obsah sdílený na platformách sociálních médií.

Sladění zaměření s dovednostmi

Je důležité si uvědomit, že i když je určitý úkol v přímém souladu s jednou z našich nejsilnějších dovedností, pokud tento úkol spadá do kategorie věcí, které nemůžeme ovlivnit, bez ohledu na to, kolik úsilí vynakládáme, práce bude obvykle k ničemu.

Skutečného úspěchu můžeme dosáhnout, pokud poznáme své silné stránky a dokážeme je uplatnit i v oblastech, kde naše úsilí může mít přímý dopad.

Své soustředění můžeme optimalizovat tím, že si budeme pravidelně klást čtyři klíčové otázky:

  • Je to něco, na co může mít moje úsilí vliv?
  • Je tento úkol v souladu s mými silnými stránkami?
  • Mohu tuto situaci využít jako příležitost k učení?
  • Pokud ne já, pro koho by byl tento úkol ideální?

Jízda na vlně soustředění

Když se ocitnete v mimořádně produktivním období, využijte toho a svezte se na vlně produktivity, abyste toho stihli co nejvíce, dokud je kreativní železo online marketingu žhavé.

Bohužel nemůžete ovlivnit, kdy budete na vrcholu kombinované úrovně energie, produktivity a efektivity. Tím, že rychle rozpoznáme, kdy nás takové období zasáhne, však můžeme stihnout co nejvíce práce, než velká vlna nakonec opadne.

Jak můžete tato období využít? Zde jsou některé efektivní strategie:

  • Vyhněte se rušivým vlivům: Vypněte si mobilní telefon, e-mailový klient a jiné aplikace, které vás mohou rušit během práce. Pokud je to možné, vyhraďte si časový rámec, kdy se budete věnovat jen své práci a nebudete se nechat rozptylovat.
  • Snažte se zařazovat krátké mikropřestávky - i kdyby jen na minutu - abyste udrželi celkovou energii a využili čas k tomu, abyste se soustředili na to, čeho chcete během sezení dále dosáhnout.
  • Když se vaše velmi produktivní období chýlí k nevyhnutelnému konci, věnujte trochu času tomu, abyste si zapsali, co podle vás přispělo k tak dobrému pracovnímu nasazení a co byste příště udělali jinak, aby bylo ještě lepší.
  • Vytvořte si plán práce: Vytvořte si plán práce a dodržujte ho. Rozdělte si práci na menší úkoly a nastavte si priority. Tím si zajistíte, že se nebudete cítit přepracovaní a že se budete moci více soustředit.
  • Vytvořte si vhodné pracovní prostředí: Ujistěte se, že máte pro práci vhodné pracovní prostředí. Mějte čistý a upravený pracovní prostor, ve kterém se budete cítit dobře a který vám umožní plně se soustředit na online marketing.
  • Pracujte v optimálním čase: Někteří lidé jsou nejproduktivnější ráno, zatímco jiní odpoledne nebo večer. Najděte si ten nejvhodnější čas pro svou práci a pracujte v té době, kdy se vám pracuje nejlépe.
  • Vyhněte se multitaskingu: Vyhněte se multitaskingu a zaměřte se na jednu věc najednou. Pokud se budete snažit dělat několik věcí najednou, vaše soustředění se může snížit a může to vést k horší produktivitě.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp