Všichni asi slyšeli rčení, že je lepší soustředit se na ty věci, na jejichž změně se můžeme skutečně podílet, než trávit čas starostmi o mnoho věcí, které jsou reálně mimo rámec toho, co můžeme změnit. Vědět, kde své úsilí nejlépe využít a které oblasti přeskočit, jsou dovednosti, které se obecně zlepšují s tím, jak dospíváme a rosteme, a to jak v osobním, tak v profesním životě.
PPC reklama, optimalizace pro vyhledávače, sociální média, e-mailový marketing a další odvětví online marketingu jsou velice konkurenční prostředí, které se neustále vyvíjí a mění. Pokud se nebudete soustředit, můžete zmeškat nové trendy, nástroje a technologie, které by vám mohly pomoci dosáhnout lepších výsledků.
Pojďme se tedy rovnou vrhnout na to, jak zvýšit vaše úsilí v oblasti online marketingu a lépe se na něj soustředit.
Lepší soustředění pro lepší marketing
Dnešní hektický životní styl v digitálním marketingu na sociálních sítích je plný nekonečných možností, které se ucházejí o naši pozornost, a proto je těžší než kdy jindy oddělit věci, které nemůžeme ovlivnit, od těch, na které bychom se měli plně soustředit.
Postupem času většina z nás zjistí, které oblasti jsou našimi silnými stránkami a kde máme naopak mezery, a budování lepších dovedností soustředění může často začít jednoduše tím, že si nastavíme zrcadlo, abychom si připomněli své přirozené silné a slabé stránky.
Přijetí našich silných stránek
Po tomto úvodu můžeme bez obav přejít k tomu, abychom se zaměřili na své silné stránky. Co když však úkoly, které musíme aktuálně řešit jsou v dokonalém souladu s našimi silnými stránkami, ale nejsou to ty, které můžeme ovlivnit? Nebo, naopak, co když stojíme před oblastmi, kde můžeme mít velký vliv, ale nejsou v souladu s našimi silnými stránkami?
To je poměrně častý scénář, protože všichni musíme občas řešit úkoly, v oblastech, ve kterých nejsme právě silní v kramflecích.
Když k tomu dojde, může být užitečné rozpoznat to jako příležitost k posílení těchto dovedností a stát se komplexnějším B2B marketérem - zejména s ohledem na to, že dnešní role vyžadují více než kdy jindy komplexní soubor dovedností.
►V B2B marketingu může být důležitým objevem naučit se, kam soustředit svou energii a jaké oblasti naopak upozadit.
V dnešním digitálním světě s krátkou dobou pozornosti může precizně vyladěná krátká zpráva často výrazně předčit obsáhlý text, zejména pokud jde o obsah sdílený na platformách sociálních médií.
Sladění zaměření s dovednostmi
Je důležité si uvědomit, že i když je určitý úkol v přímém souladu s jednou z našich nejsilnějších dovedností, pokud tento úkol spadá do kategorie věcí, které nemůžeme ovlivnit, bez ohledu na to, kolik úsilí vynakládáme, práce bude obvykle k ničemu.
Skutečného úspěchu můžeme dosáhnout, pokud poznáme své silné stránky a dokážeme je uplatnit i v oblastech, kde naše úsilí může mít přímý dopad.
Své soustředění můžeme optimalizovat tím, že si budeme pravidelně klást čtyři klíčové otázky:
- Je to něco, na co může mít moje úsilí vliv?
- Je tento úkol v souladu s mými silnými stránkami?
- Mohu tuto situaci využít jako příležitost k učení?
- Pokud ne já, pro koho by byl tento úkol ideální?
Jízda na vlně soustředění
Když se ocitnete v mimořádně produktivním období, využijte toho a svezte se na vlně produktivity, abyste toho stihli co nejvíce, dokud je kreativní železo online marketingu žhavé.
Bohužel nemůžete ovlivnit, kdy budete na vrcholu kombinované úrovně energie, produktivity a efektivity. Tím, že rychle rozpoznáme, kdy nás takové období zasáhne, však můžeme stihnout co nejvíce práce, než velká vlna nakonec opadne.
Jak můžete tato období využít? Zde jsou některé efektivní strategie:
- Vyhněte se rušivým vlivům: Vypněte si mobilní telefon, e-mailový klient a jiné aplikace, které vás mohou rušit během práce. Pokud je to možné, vyhraďte si časový rámec, kdy se budete věnovat jen své práci a nebudete se nechat rozptylovat.
- Snažte se zařazovat krátké mikropřestávky - i kdyby jen na minutu - abyste udrželi celkovou energii a využili čas k tomu, abyste se soustředili na to, čeho chcete během sezení dále dosáhnout.
- Když se vaše velmi produktivní období chýlí k nevyhnutelnému konci, věnujte trochu času tomu, abyste si zapsali, co podle vás přispělo k tak dobrému pracovnímu nasazení a co byste příště udělali jinak, aby bylo ještě lepší.
- Vytvořte si plán práce: Vytvořte si plán práce a dodržujte ho. Rozdělte si práci na menší úkoly a nastavte si priority. Tím si zajistíte, že se nebudete cítit přepracovaní a že se budete moci více soustředit.
- Vytvořte si vhodné pracovní prostředí: Ujistěte se, že máte pro práci vhodné pracovní prostředí. Mějte čistý a upravený pracovní prostor, ve kterém se budete cítit dobře a který vám umožní plně se soustředit na online marketing.
- Pracujte v optimálním čase: Někteří lidé jsou nejproduktivnější ráno, zatímco jiní odpoledne nebo večer. Najděte si ten nejvhodnější čas pro svou práci a pracujte v té době, kdy se vám pracuje nejlépe.
- Vyhněte se multitaskingu: Vyhněte se multitaskingu a zaměřte se na jednu věc najednou. Pokud se budete snažit dělat několik věcí najednou, vaše soustředění se může snížit a může to vést k horší produktivitě.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com