Sestavte rozpočet PPC kampaně
Správně sestavit rozpočet PPC kampaně není nic jednoduchého. Samozřejmě, pokud provozujete PPC kampaň po nějakou dobu, máte vyzkoušené určité postupy, které fungují. To ale nestačí.

Marketing je velmi volatilní prostředí, a co dříve fungovalo naprosto skvěle, zítra už tak skvělé výsledky mít nemusí. Také konkurence nespí a může se vám stát, obzvláště v silně konkurenčním prostředí, že jednoho dne zjistíte, že vaše PPC kampaně nevydělávají tolik, kolik byste si představovali. V marketingu zkrátka nikdy nesmíte usnout na vavřínech a nechat se ukolébat momentálním úspěchem. Vaše kampaně je potřeba neustále sledovat, vyhodnocovat, ladit a zkoušet nové postupy, které vám zaručí náskok před konkurencí.

Jak sestavit rozpočet PPC kampaně

Měnit kampaně za pochodu může být problematické, jelikož můžete pokazit něco, co funguje dobře a vydělává peníze. Novinky byste proto měli zkoušet vždy jen na části vašich marketingových a PPC kampaní, aby škody v případě neúspěchu nebyly příliš veliké. Jaké množství finančních prostředků však jednotlivým částem kampaně přidělit, neboli jak rozdělit rozpočet PPC kampaně, abyste minimalizovali riziko, přitom však aby jednotlivé části měly dostatek prostředků pro svůj provoz?

Ideálním řešením je v tomto případě rozpočtové pravidlo 70/20/10. Tento vzorec samozřejmě nemusí fungovat pro každého, takže byste jej neměli brát jako dogma, spíše jen jako vodítko, které vám pomůže nastavit rozpočet PPC kampaní pro příští období.

70 % – Sázka na jistotu

Toto je ta nejjednodušší část rozpočtu. 70 % vašeho celkového objemu finančních prostředků, které plánujete investovat do reklamy, by mělo směřovat na marketingové taktiky, které v současnosti provozujete, máte je vyzkoušené a dlouhodobě vám vydělávají nejvíc peněz. Těmto nejvíce vydělávajícím taktikám, které dobře znáte, byste měli přiřadit největší část rozpočtu, aby se zachoval výkon PPC kampaně, v případě že by ostatní taktiky selhaly.

I když je vám asi jasné, které vaše kampaně patří mezi těchto 70 %, během tvorby rozpočtu vše důkladně rozplánujte a stanovte cílové KPI jednotlivých kampaní. Každá koruna, kterou investujete do marketingové kampaně, by měla mít jméno, účel a očekávaný výsledek.

sestavení oprimálního PPC rozpočtu

20 % – Experimenty s předvídatelným výsledkem

20 % vašeho rozpočtu by mělo jít na experimentální kampaně, u kterých máte dobrý důvod se domnívat, že budou fungovat. Může jít o marketingové strategie, o kterých jste slyšeli, že jiným inzerentům fungují, ale nemáte je ještě vyzkoušené. Pokud například víte, že vašim konkurentům dobře fungují reklamy na zbožových vyhledavačích, je pravděpodobné, že budou fungovat i vám. Stejně jako u předchozích 70 % rozplánujte konkrétní taktiku a kampaně, které budou spadat to této kategorie.

Důkladně vše promyslete, stanovte si KPI a časový rozvrh, stejně jako ústupovou strategii, to znamená co, jak a kdy dělat, kdyby tyto kampaně nefungovaly podle vašich představ.

10 % – Rizikové a nevyzkoušené experimenty

Tato část je nejzábavnější. Posledních 10 % vašeho rozpočtu byste měli přidělit na zcela nové nápady. Toto je část rozpočtu určená k testování a experimentům.

Od této části výdajů byste neměli mít téměř žádná očekávání a měli byste být připraveni na to, že o tyto peníze přijdete. Experimenty vám však mohou přinést nové nápady a posunout vaši marketingovou strategii kupředu. Koneckonců chybami se člověk učí. Skutečnost, že byste neměli mít téměř žádná očekávání, neznamená, že nebudete pečlivě sledovat, měřit a vyhodnocovat výkon těchto experimentálních kampaní. Naopak, pokud není výsledek marketingové kampaně takový, jaký byste si představovali, je nezbytně nutné vědět, proč tomu tak je. A čím jasnější a podrobnější informace o průběhu a výsledcích experimentu získáte, tím větší bude pravděpodobnost, že se dozvíte informace, které vám v budoucnu pomohou udělat to lépe.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp