SEO strategie
Chcete dosáhnout úspěchu v SEO? Neopomínejte žádný ze 4 základních pilířů, který vám pomůže k větší efektivitě – technické SEO, tvorba obsahu, on-site SEO a off-site SEO.

4 pilíře pro úspěšné SEO

Každý majitel webu by měl pracovat na SEO, aby se jeho web zobrazoval na co nejlepším místě ve výsledcích vyhledávání. 

  • Pro efektivní strategii je zapotřebí věnovat pozornost 4 základním pilířům:
  • Technické SEO: Jak dobře funguje váš web po technické SEO stránce.
  • Obsahové SEO: Nabídněte návštěvníkům nejlepší a nejrelevantnější odpověď na jejich otázku.
  • On-site SEO: Optimalizace vašeho obsahu a HTML.
  • Off-site SEO: Vybudujte autoritu vaší stránky díky externím odkazům a hodnocení.

Technické SEO

Možná se zdá, že bude technické nastavení SEO obtížnější. Je však důležité proto, aby mohly vyhledávače číst váš obsah a prozkoumávat váš web. Naštěstí můžete využít nástroje, jako je Google Search Console, která udělá práci částečně za vás.

  • Čemu byste měli v rámci technického SEO věnovat pozornost?
  • Procházení webu: Je váš web přístupný pro vyhledávače?
  • Indexování: Je na vašem webu zřejmé, které stránky by měl vyhledávač indexovat?
  • Mobilní zobrazení: Je váš web responzivní pro mobilní zobrazení?
  • Hierarchie: Máte uspořádaný tak, aby mohl být lehce kategorizován?

Technické SEO je v případě malých webů záležitostí chviličky. Pokud máte velký web se spoustou obsahu, nabírá technické SEO na důležitosti, ale také na časové náročnosti. Jestliže s webem teprve začínáte, je nejlepší čas, kdy se nejen na technické SEO zaměřit. Přece jen opravy již zavedeného webu s velkým množstvím obsahu vám budou trvat déle.

Obsahové SEO

Obsah je to, co tvoří váš web. Proto byste se měli zaměřit na jeho kvalitu. Obsah webu návštěvníkům představí, kdo jste, co děláte a co můžete nabídnout. Pokud jste chytří, zamyslete se nad tím, co by mohlo vaše potencionální zákazníky zajímat, na jaké otázky hledají odpověď a co je jejich cílem.

  • Jaké informace by se měly objevit na vašem webu?
  • Obchodní informace: kdo jste a proč by o vás lidé měli jevit zájem.
  • Vaše nabídka: jaké služby poskytujete nebo jaké zboží prodáváte a kde.
  • Obsah důvěryhodnosti: proč by měli návštěvníci nakoupit právě u vás.
  • Marketingový obsah: obsah, který z vás udělá odborníka na dané téma.

Marketingový obsah, tedy například články na blogu, vám pomohou působit jako odborníci na dané téma. Díky tomuto obsahu se dostanete více do povědomí širšího publika. Dejte si však pozor na obsah vytvořený umělou inteligencí. Vyhledávače tento obsah hodnotí jako nedůvěryhod    ný a rozhodně si s ním nepomůžete k lepšímu umístění ve vyhledávání.

On-site SEO

Strukturujte svůj web tak, aby mu vyhledávače rozuměly. Představte si ho jako přehlednou skříň, ve které jsou police a šuplíky, ve kterých máte uložené složky s dokumenty.

Ideální struktura webu by měla vypadat následovně:

  • Služby
    • Služba A
    • Služba B
  • Pobočky
    • Pobočka A
    • Pobočka B
  • Tým
    • Oddělení A
      • Člen týmu A
      • Člen týmu B
    • Oddělení B
      • Člen týmu A
      • Člen týmu B
  • Případové studie
    • Případová studie A
    • Případová studie B
  • O nás
  • Kontakt

Optimalizace na úrovni webové stránky

Jestliže máte správně strukturovaný web, můžete se pustit do optimalizace jednotlivých stránek.

Hlavní oblasti, na které byste se měli při optimalizaci za měřit, jsou:

  • Průzkum klíčových slov: Nalezněte taková klíčová slova, díky kterým se zobrazíte těm pravým potencionálním zákazníkům.
  • URL adresy: Vždy musí být vypovídající k obsahu stránky.
  • Názvy stránek: Stejně jako URL adresa má i název stránky korespondovat s jejím obsahem.
  • Metadata: Vytvořte poutavé metapopisky. Přistupujte k nim tak, jako by to byste psali texty reklam.
  • Optimalizace obsahu: Využijte klíčová slova a jejich varianty v obsahu stránky.
  • Uživatelská zkušenost (UX): Vaše stránka musí být jednoduchá a uživatelsky přívětivá.
  • Výzvy k akci: Využijte na každé stránce silnou výzvu k akci, díky které návštěvníci pochopí, co mají udělat.

Optimalizace webové stránky je poměrně snadným krokem, jestliže jste zvládli správně strukturovat data. Po vytvoření webové stránky využijte některý ze SEO nástrojů, které vám pomohou vyhodnotit, zda je stránka pro daná klíčová slova optimalizována.

Nezapomeňte využívat nadále Google Search Consoli, která vám po optimalizaci prozradí, jaká klíčová slova jsou vyhledávači na stránkách hodnocena a pomůže vám s další optimalizací.

Off-site SEO

Máte již web správně optimalizován pro vyhledávače? Pokud ano, je na čase vrhnout se na poslední část skládačky – off-site SEO. Díky ní si můžete vybudovat autoritu, což je jeden ze zásadních článků kritérií EEAT, které hodnotí důvěryhodnost a odbornost webového obsahu.

Vybudovat autoritu pro vyhledávače si můžete ideálně propojením ostatních webů se svým. Mělo by se však jednat o relevantní zdroje. Měli byste se ideálně snažit o to, aby se odkazy na váš web vyskytovaly na takových místech, jako jsou hojně navštěvované webové portály, které souvisí tematicky s vaším podnikáním.

Ovládněte čtyřboj – vyzrajte na SEO!

Ke správné optimalizaci vašeho webu pro vyhledávání vás dovedou čtyři základní pilíře:

  • Technické SEO zajišťující správné procházení a indexaci vašich stránek.
  • Tvorba kvalitního obsahu, který přiláká návštěvníky a promění je v platící zákazníky.
  • On-site SEO, díky kterému se vaše webové stránky dostanou k těm správným návštěvníkům.
  • Off-site SEO, které vám pomůže vybudovat si autoritu a upevní vaše postavení jako důvěryhodný zdroj k dané tematice.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp