Reklama ve Facebook stories
Stejně jako je hlasové vyhledávání aktuálním tématem ve vyhledavačích, ve světě sociálních sítí jsou nejdiskutovanějším tématem Příběhy. Uživatelé totiž více a více komunikují na sociálních sítích pomocí mobilních zařízení a dělají to způsobem, který vyžaduje bezprostřednost, pohodlí a plné zaujetí.

Po celosvětovém úspěchu Instagram Stories mohou nyní lidé stejnou funkci využívat i na Facebooku. Příběhy na Facebooku umožňují uživatelům sdílet s komunitou svých přátel a s lidmi, kteří sledují jejich profil, fotky a videa, které se zvolenému okruhu uživatelů budou zobrazovat po dobu 24 hodin. Po uplynutí této doby se Příběh přesune do archivu, kde k němu má přístup pouze uživatel. Příběhy na Facebooku byly zatím bez reklam, ale nedávno Facebook oznámil, že zvažuje brzké nasazení reklam i v této službě. Není divu, že tato novinka bude pravděpodobně znamenat obrovský posun ve způsobu, jakým inzerenti přemýšlejí o umístění svých reklam.

Jak bude vypadat reklama v Příbězích na Facebooku?

Dá se s největší pravděpodobností očekávat, že reklamy ve službě Facebook Příběhy (Facebook Stories) budou vypadat velmi podobně nebo stejně jako reklamy v Příbězích na Instagramu. Facebook uvedl, že chce inzerentům umožnit volný přenos reklamy z jednoho formátu na druhý (tj. vytvoříte jednu sadu reklam, které budete moci zobrazovat jak na Facebooku, tak i na Instagramu. Utratíte tak více peněz, což znamená větší zisk pro Facebook).

Pokud by byly oba formáty reklam skutečně stejné, můžete očekávat ve Facebook Stories až patnáctisekundové videoreklamy, pětisekundové grafické reklamy a čtyřicetipětisekundové agregované reklamy ve formě karuselu.

Pokud bude uživatel chtít reklamu přeskočit, bude muset přejet na další Příběh. Reklama bude obsahovat výzvu k akci nebo akční tlačítko, a jakmile na něj uživatel najede, bude přenesen na vstupní stránku cílového webu.

Do té doby, než budou zveřejněny oficiální technické specifikace, je tím nejdůležitějším, co potřebujete vědět o reklamách v Příbězích na Facebooku, to, že představují pokračující přechod k vertikálním videím přes celou obrazovku. To je s nejvyšší pravděpodobností způsob, jakým spotřebitelé budou konzumovat mobilní obsah v nejbližší budoucnosti.

Přestože vám možná připadá točení videa na výšku divné a nepraktické, je to zřejmě cesta, které se v budoucnosti nikdo z marketérů nevyhne, proto byste se na ni měli začít odpovídajícím způsobem připravovat již dnes.

Reklama na Facebooku

Co budou znamenat reklamy ve FB Příbězích pro inzerenty?

Existuje několik důvodů, proč by si inzerenti měli reklamy v Příbězích zamilovat. Za prvé je to velmi silná uživatelská základna, jelikož Stories jsou již od svého spuštění velmi oblíbené. Dále jsou to flexibilní možnosti cílení. Reklamy v Příbězích Facebooku také nabídnou širokou škálu kreativních možností a schopnost pracovat s více typy reklam.

Pokud budou reklamy v Příbězích na Facebooku stejné jako jejich protějšky na Instagramu (a to pravděpodobně budou), můžeme čekat mezi inzerenty velký zájem o tento způsob propagace.

Velkým tahákem bude jistě možnost použít jednu reklamu jak na Instagramu, tak na Facebooku. Nejenže budou inzerenti moci oslovit naráz mnohem větší publikum, ale navíc budou moci provádět různé druhy A/B testování, aby zjistili, které reklamy si na které platformě vedou lépe a které hůře. Pokud inzerenti nebudou muset vytvářet reklamy pro každou platformu zvlášť, znamená to také velkou úsporu času a peněz.

Pokud jde o samotný vzhled reklam, znamenají Příběhy na Facebooku několik věcí: více videa, lepší kvalita videa a samozřejmě také více nákladných vizuálních efektů. V reklamě, která se odehrává přes celou obrazovku, nikdo nebude chtít sledovat nekvalitní záběry s nízkým rozlišením, obzvláště pokud budou okolní Příběhy plné barevných samolepek a obrázků s vysokým rozlišením. Konkurence v těchto videoreklamách bude stále větší a inzerenti budou muset vytvářet skutečně velmi kvalitní videoreklamy, aby v tomto drsném konkurenčním prostředí dokázali uspět. Pokud si s nastavením a správou sociálních sítí nevíte rady, s důvěrou se obraťte na naši marketingovou agenturou, která vám se vším pomůže.

Pokud jde o cílení reklam, můžete očekávat všechny dosud používané možnosti cílení a remarketingu, jaké v současné době můžete používat v News Feedu, a stejné cíle kampaně, které jsou k dispozici v Příbězích Instagramu:

• povědomí o značce
• dosah
• zobrazení videa
• konverze
• instalace aplikací
• návštěvnost
• získávání leadů

Reklama ve Facebook stories

Potenciál nepřeskočitelných reklam

Potenciálně výhodnou funkcí, ze které by těžil jak Facebook, tak i inzerenti (ačkoli uživatelům asi příliš radosti neudělá), by byla „nepřeskočitelnost“ reklam v Příbězích. Díky tomu, že uživatelé mohou zatím reklamu jednoduše přeskočit, aby se dostali k dalšímu obsahu, dělá inzerentům vrásky, jelikož reklama, kterou uživatel nevidí, se zcela míjí účinkem.

Nepřeskočitelnost reklam by poskytla jak inzerentům, tak i Facebooku jistotu, že uživatel reklamu opravdu zhlédl.

Nepřeskočitelné reklamy se již používají na Snapchatu, takže je dost pravděpodobné, že Facebook v tomto nezůstane pozadu. Je zde samozřejmě také možnost, že by Facebook mohl v budoucnosti přejít na možnost placeného členství, které by uživatelům garantovalo obsah bez reklam.

Jak budou moci z těchto reklam profitovat menší firmy?

V případě menších firem může být problém s nedostatečným rozpočtem pro tvorbu kvalitních videoreklam. Otevírá se zde ale prostor pro reklamní a marketingové agentury, pro které je tvorba kvalitních videoreklam na zakázku velkou příležitostí.

Větší rozšíření videoreklam bude také pravděpodobně znamenat celkové zkvalitnění reklamních videoklipů na sociálních sítích, takže v nadcházející konkurenci bude mnohem těžší uspět. Facebook již ve Správci reklam vydal nové kreativní nástroje, které díky samolepkám, překryvným textům, ořezům obrázků a různým efektům usnadňují vytváření zajímavého reklamního obsahu přímo v mobilních zařízeních, což je jeden ze způsobů, jakým se Facebook bude v blízké budoucnosti snažit zpřístupnit inzerci v Příbězích i firmám s menším rozpočtem. Jelikož jsou i tito menší inzerenti pro Facebook velmi důležitým zdrojem příjmů, s největší pravděpodobností se bude snažit jim inzerci v tomto novém reklamním kanále co nejvíce usnadnit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp