Průvodce facebookovou reklamou pro řemeslníky
Naučte se, jak pomocí PPC reklamy na Facebooku proniknout do povědomí potenciálních zákazníků, získat si jejich důvěru a nabídnout jim své služby.

Každý řemeslník či hodinový manžel bojuje s úkolem, jak získat dostatek zakázek. Není divu, konkurence nespí a drobný řemeslník se musí hodně ohánět, aby se dokázal prosadit oproti větším firmám, které si mohou dovolit utrácet peníze za reklamu na billboardech či v místním tisku. Jednou z nejefektivnějších cest, jak svou firmu propagovat a získávat nové zakázky, aniž byste měli velký reklamní rozpočet, je PPC reklama na Facebooku. Její výhoda leží v tom, že je možné ji velmi přesně cílit a oslovit tak pouze ty lidi, u kterých je vysoce pravděpodobné, že o vaše služby budou mít zájem.

Jak nastavit reklamy na Facebooku

Nejdříve byste si měli vytvořit firemní stránku na Facebooku, pokud ji ještě nemáte. Ta bude cílovým místem, které se lidem zobrazí po kliknutí na vaši reklamu. Uveďte zde všechny informace o tom, jaké služby nebo produkty nabízíte, a připojte odkazy na váš web, kde se potenciální zákazníci mohou o vaší nabídce dozvědět více. Uveďte také svou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo, popřípadě další možnosti, jak vás mohou potenciální zákazníci kontaktovat.

Po nastavení stránky získáte přístup do Správce reklam na Facebooku, kde můžete začít vytvářet své první reklamy. Budete moci buď vytvořit reklamu od začátku, nebo projít celým procesem krok za krokem a vytvořit automatizované reklamy.

Automatický asistent vás provede výběrem nejlepšího cíle pro vaši reklamu.

Základem je výběr správného cíle

Ze všeho nejdříve si budete muset vybrat cíl, kterého by vaše reklama měla dosáhnout. Facebook vás pak provede několika kroky, během kterých můžete tento cíl nastavit. Vaše reklama se poté bude zobrazovat lidem, u kterých je nejpravděpodobnější, že vám pomohou tohoto cíle dosáhnout.

Všechny cíle reklamy na Facebooku spadají do tří základních kategorií. Některé z nich budou pravděpodobně pro vás jako řemeslníka relevantnější než jiné.

Informovanost

Tyto cíle se zaměřují na to, aby lidem daly vědět, že vaše firma existuje. Jde například o:

Povědomí o značce. Dejte lidem vědět, jaké služby vaše firma nabízí a na co se specializujete.
Dosah. Cílem je zobrazit vaši reklamu co největšímu publiku.

Pokud se snažíte přesvědčit potenciální zákazníky z blízkého okolí, aby si objednali vaše služby, povědomí o značce či dosah vám s touto výzvou pomohou.

Zvážení

Fáze zvažování nastává, když zákazníci vědí, že vaše společnost existuje, a rozhodují se, zdali opravdu chtějí služby, které nabízíte. Pro tuto fázi se hodí cíle:

Návštěvnost: Hlavním úkolem tohoto cílení je získání co největší návštěvnosti.
Zapojení. Oslovte lidi, kteří budou s největší pravděpodobností reagovat nebo komentovat váš příspěvek.
Zobrazení videa. Pokud máte v reklamě video, které chcete sdílet, zobrazí se lidem, kteří se na něj s největší pravděpodobností podívají.

Lidé možná ještě nejsou zcela přesvědčení, že vaše služby opravdu potřebují. Ale pokud se jim vaše reklama bude zobrazovat často, dostane se vaše firma do jejich podvědomí, takže až budou vaše služby opravdu potřebovat, možná budete první řemeslník, kterému zavolají.

Jak nastavit reklamy na Facebooku

Konverze

V této fázi je kupující připraven provést objednávku a přemýšlí, zdali oslovit vás nebo některého z vašich konkurentů. K této fázi se pojí zejména cíl Konverze. Toto cílení maximalizuje počet lidí, kteří na vašich webových stránkách provedou nějakou akci, například požádají o nabídku nebo vám zatelefonují.

Vyberte si správné publikum

Pomocí PPC reklamy na Facebooku můžete úzce zacílit na správné publikum. Čím přesněji bude váš cílový trh definován, tím lépe budete moci tyto lidi oslovit svou nabídkou. Jelikož za kliknutí na PPC reklamu platíte, je velmi důležité oslovit zejména lidi, u kterých je nejvyšší pravděpodobnost, že budou mít zájem o to, co nabízíte.

Pokud se budete snažit oslovit všechny, bude vaše reklamní sdělení příliš rozmělněné, než aby bylo přesvědčivé. Snažte se proto posílat velmi konkrétní sdělení lidem, u kterých je největší pravděpodobnost, že na něj budou reagovat.

Pokud například provozujete instalatérskou firmu, můžete svou cenově dostupnou nabídku zobrazovat lidem ve čtvrti, kterou tvoří převážně stará zástavba, u které je pravděpodobné, že její obyvatelé budou vaše služby potřebovat.

Při výběru správného publika, které chcete svými reklamami oslovit, se zkuste sami sebe zeptat na několik otázek a zjistit, v čem tkví vaše konkurenční výhoda.

• Jsou vaše ceny dostupné pro širokou veřejnost?
• Nebo se zaměřujete na dražší služby, které využívají spíše bohatší lidé?
• Jaké jsou vaše speciality a silné stránky?
• V čem je vaše podnikání jedinečné?
• V jakých lokalitách, městech nebo čtvrtích žije vaše cílová skupina?

Při odpovídání na tyto otázky buďte co nejkonkrétnější. Uvažujte také nad tím, jak daleko jste ochotni za prací cestovat, aby se vám to vyplatilo. Nemá smysl zobrazovat své reklamy v Brně či Olomouci, pokud vaše firma sídlí v Praze. Geografické filtry Facebooku jsou skvělým způsobem, jak zúžit své publikum pouze na lidi z určité konkrétní lokality. Filtrovat můžete také podle příjmu, věku, pohlaví, zájmů a dalších hledisek.

Vytvoření samotné PPC reklamy na Facebooku

Nyní, když víte, komu je vaše PPC reklama určena, můžete zvolit jazyk, obrázky a konkrétní nabídky, které pro vaše publikum budou přesvědčivé. V reklamě na Facebooku můžete použít více než jeden obrázek – v takovém případě zvolte možnost karuselové reklamy nebo slide show. Karuselová reklama zobrazí divákovi sérii obrázků, každý s jiným titulkem, na které může kliknout. Možnost slide show vytvoří z vámi dodaných obrázků rychle se načítající video.

V inzerátu máte také možnost sdílet vlastní video. Jen nezapomeňte, že lidé dokážou udržet pozornost jen po velmi krátkou dobu. Udržujte proto video co nejkratší a dbejte na to, abyste své sdělení předali během prvních sedmi sekund.

Bez ohledu na to, jaký typ reklamy vytváříte, byste se měli ujistit, že dokážete rychle upoutat pozornost uživatelů. Reklam je totiž na sociálních sítích hodně a lidé je mají tendenci ignorovat.

• Položte potenciálním zákazníkům neodolatelnou otázku. Například: "Jaké jednoduché vylepšení vašeho domu okamžitě zvýší jeho hodnotu?“
• Nabídněte slevu. Průměrný majitel domu či bytu okamžitě zaregistruje, pokud může dostat službu se slevou.

Využijte pokročilé technologické možnosti, které Facebook nabízí

Lookalike Audiences. Pokud máte fungující publikum lidí, kteří již vaše služby využili, Facebook vám pomůže najít další. Dokáže totiž analyzovat současné publikum a na základě těchto dat oslovit zcela nové lidi, s podobnými charakteristikami, jako ti stávající.
Facebook Pixel: V rámci této služby můžete využívat tzv. Facebook Pixel, který se využívá ke sledování vašich návštěvníků a toho, co na vašem webu dělají. Jedná se o malý kousek kódu, který přidáte na své webové stránky. Ten poté sděluje Facebooku, co lidé na webu dělají, a Facebook tak bude schopen optimalizovat zobrazování reklam, tak aby došlo k ideálnímu naplnění stanoveného cíle.

Jak měřit úspěšnost vaší reklamy

V závislosti na vašem cíli existuje mnoho způsobů, jak sledovat úspěšnost vašich reklam na Facebooku. Jelikož u objednávek řemeslných prací či oprav se dá jen těžko zjistit, zdali na konverzi měla vliv vaše reklama či nikoli, můžete například měřit úspěšnost na základě meziročního či meziměsíčního nárůstu počtu zakázek. Počet zakázek můžete měřit oproti stejnému období loňského roku, abyste eliminovali vliv některých období roku.

Mějte realistická očekávání

Začínající inzerenti někdy očekávají, že lidé budou jednat hned při prvním zobrazení reklamy. To se sice občas stává, ale je to vzácné. Facebook totiž netuší, zdali lidé, kterým zobrazuje vaše reklamy, potřebují služby řemeslníka právě teď. Skutečná síla PPC reklam na Facebooku je v postupném zvyšování povědomí o vaší firmě a prohlubování důvěry ve vaše řemeslné schopnosti.

Je to podobné jako například u reklam na KFC. Jakmile některou z nich uvidíte, pravděpodobně si nepoběžíte koupit ihned kuřecí křidýlka. Jakmile ale dostanete hlad, může vás napadnout jít si koupit kuřecí kyblík. Většina lidí potřebuje reklamu vidět mnohokrát, než uskuteční nákup.

Pokud lidem kape kohoutek a zoufale potřebují někoho, kdo by jim jej spravil, možná vám okamžitě zavolají. Většině lidí se však vaše firma dostane do povědomí až časem - když vaši reklamu uvidí mnohokrát za delší období, vybudují si důvěru ve vaši společnost, takže až budou potřebovat řemeslníka či hodinového manžela, vzpomenou si na vás.

Zkušené firmy vědí, že se jim peníze vynaložené na reklamu nevrátí okamžitě. Ale také vědí, že zákazník má z dlouhodobého hlediska mnohem větší hodnotu než to, co utratí za jednu zakázku. Pro řemeslníky to platí zrovna tak. Jedna malá zakázka může vést k větší zakázce pro stejného klienta. Jakmile si vybudujete jeho důvěru, pravděpodobně vás doporučí i svým přátelům a rodině.

Jak mohou řemeslníci co nejlépe využít reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku je skvělým způsobem, jak oslovit cílový trh a pomoci zvýšit objem vašeho podnikání, pokud k ní přistoupíte moudře. Snažte se vaše reklamy cílit na správné publikum, které by mělo být co nejpřesněji zaměřené. Oslovujte lidi, u kterých je větší pravděpodobnost, že by mohli mít o vaše služby zájem a uvidíte, že pro samé zakázky nebudete vědět, kam dřív skočit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp