Zlepšete cílení reklam na Facebooku
Zobrazujte vaše PPC reklamy na Facebooku pouze lidem, u kterých je pravděpodobné, že si váš produkt či službu opravdu koupí. Jak toho dosáhnout?

Nejdůležitějším faktorem PPC reklam na Facebooku je jejich cílení na správné publikum. Díky tomu, že Facebook o svých uživatelích shromažďuje neuvěřitelné množství informací, můžete vaše reklamy zacílit na přesně to publikum, u kterého je pravděpodobné, že si vaše produkty opravdu koupí. Jaké jsou možnosti kreativního cílení pro různá odvětví?

Cílení podle lokality, pohlaví, věku či zájmů je všeobecně dobře známé. Pravděpodobně znáte i cílení na podobná publika, návštěvníky určitých webů nebo fanoušky konkrétních facebookových stránek. Facebook ale nabízí i další zajímavé možnosti, které vám možná zatím unikly, přestože se v nich skrývá obrovský potenciál.

Počet uživatelů Facebooku neustále roste

Nedávné studie ukazují, že počet uživatelů Facebooku meziročně roste o téměř 50 procent. To je obrovské množství potenciálních klientů, ale také velký potenciál pro inzerenty oslovit špatné publikum. Zároveň s počtem uživatelů roste také objem tržeb z reklamy. Přestože Facebook nedávno změnil možnosti cílení na publika, stále existuje mnoho možností, jak vaše cílové publikum najít.

Cestování a ubytování: Lidé, kteří si hledají, kam jet na dovolenou

Pokud se snažíte získat zákazníky pro vaše ubytovací zařízení, máte k dispozici mnoho možností cílení. To vám umožnuje značnou flexibilitu k přizpůsobení cílení podle vaší konkrétní nabídky a k testování nových publik s cílem zlepšit relevanci a výkonnost reklamy.

Chcete-li začít, můžete vaše PPC reklamy cílit na publika podle zájmů, které souvisí s cestováním, například: prázdniny, turistika, levné letenky, letecká přeprava, nebo stránek, které poskytují služby a rady cestovatelům, jako jsou například Trip Advisor nebo Booking.com. Můžete také přidat do svého publika lidi, kteří se zajímají o stránky leteckých společností, které létají do vaší destinace.

Cílit můžete i podle chování, například na lidi, kteří často cestují nebo se před určitou dobou z cest vrátili. Můžete zajít ještě dále a cílit na události v životě lidí, které by mohly vést k závěru, že uživatel bude brzy hledat nějakou dovolenou. Například čerstvě zasnoubení nebo lidé krátce po svatbě.

Seznamovací služby: Lidé se zájmem o romantické vztahy

Pokud hledáte zákazníky pro vaši seznamku, asi vás ihned napadne, že byste měli oslovovat převážně svobodné, popřípadě rozvedené uživatele Facebooku. Bohužel ne každý, kdo si na Facebooku uvede, že je single, je skutečně single. A navíc ne každý, kdo je single, má skutečně zájem o vztah. Naštěstí však existují i další signály, které by mohly naznačit, že uživatel hledá romantický vztah. Například zájem o stránky, které se zabývají seznamováním. Dobrý nápad je také cílení na single osoby, které se přátelí s někým, kdo je právě čerstvě zasnoubený či ženatý (vdaná).

Cílení na publika Facebooku

Finance a pojištění: Lidé, kteří potřebují pomoc s finančním plánováním pro odchod do důchodu

Jak jistě víte, důkladná segmentace je důležitou podmínkou pro úspěch PPC reklam na Facebooku. Rozdělením velkého publika můžete v cílovém publiku najít menší skupiny, které mají větší nebo menší pravděpodobnost, že je bude zajímat vaše aktuální propagace.

Pokud jste finanční poradce nebo prodáváte životní či důchodové pojištění, pravděpodobně dobře víte, že vaše cílová skupina je velmi široká. Nemůžete ji příliš zúžit podle věku nebo zaměstnání, protože většina dospělých ve většině zaměstnání by mohla mít o tyto finanční produkty zájem. Můžete však zacílit na lidi, jako jsou například rodiče s dospělými dětmi, lidi se zájmem o osobní finance, investice, důchodové pojištění a podobně.

U lidí s těmito zájmy je mnohem pravděpodobnější, že zvažují své finanční plány po odchodu do důchodu.

Dům a zahrada: Lidé, kteří vlastní domy

Pokud podnikáte v oboru zahradní techniky a designu, pravděpodobně chcete cílit své reklamy na majitele domů. Jak zjistit, zdali uživatel Facebooku vlastní dům? Existuje spousta vodítek, která vám napoví a na jejichž základě můžete vytvořit cílené publikum. Hledejte uživatele, mezi jejichž koníčky patří dům a zahrada, domácí kutilství, nebo se zajímají o webové stránky, které se tématem dům a zahrada zabývají.

Můžete také oslovit uživatele, mezi jejichž zájmy patří televizní pořady typu „Rady ptáka loskutáka“ nebo „Receptář“.

Sportovní vybavení

Prodej vybavení pro sport a volnočasové aktivity je vysoce konkurenčním prostředím. Pokud chcete oslovit vhodné publikum v tomto oboru, zaměřte se nejen na zájmy, jako jsou konkrétní sporty, ale také na zájmy o jednotlivé sportovní značky, zájem o stránky, které nabízejí výživu pro sportovce, stránky, které také prodávají sportovní vybavení, nebo o konkrétní sportovní hvězdy v určitém sportu.

B2B: Firmy, které potřebují nový mzdový software

Nyní trochu z jiného soudku. Pokud necílíte na běžné zákazníky, ale na firmy, které například potřebují nový mzdový software, zkuste v oddíle demografie cílit na názvy pracovních pozic, jako je vedoucí mzdové účtárny, HR manažer, HR specialista, nebo uživatele, kteří se zajímají o stránky týkající podobné problematiky. Tímto způsobem zvýšíte pravděpodobnost, že se vám podaří oslovit přesně to publikum, které potřebujete.

Způsobů, jak cílit na kýžené publikum, je samozřejmě mnohem více. Při výběru vhodných uživatelů se zkuste podívat na svůj produkt očima potenciálních zákazníků. Jaký problém pravděpodobně řeší? Jak jim může váš produkt pomoci? O co jiného v souvislosti s jejich problémem se mohou tito lidé zajímat, jaké stránky navštěvovat? Pokud si nevíte s nastavením publik pro vaši reklamu na Facebooku rady, s důvěrou se obraťte na naši marketingovou agenturu, která všechny problémy s nastavením PPC reklamy na Facebooku vyřeší za vás.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp