Propagujte svou restauraci pomocí PPC reklam na Facebooku
PPC reklama na Facebooku vám umožní budovat povědomí o vašem podniku a oslovit přesně ten typ zákazníků, které chcete přilákat do své restaurace. Přečtěte si, jak na to.

Existuje mnoho způsobů, jak propagovat svou restauraci na sociálních sítích, ale placená PPC reklama na Facebooku je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak oslovit nové zákazníky. Můžete vytvářet kampaně cílené na konkrétní publikum a testovat různé nápady, jak zaujmout potenciální strávníky a přivést je do své restaurace. Pomocí PPC reklamy na Facebooku můžete přilákat potenciální zákazníky, ke kterým byste se běžně nedostali. Můžete na ně totiž cílit s laserovou přesností na základě jejich zájmů a demografických údajů, takže můžete snadno oslovit například lidi bydlící v okruhu 10 kilometrů od vaší restaurace, kteří mají rádi indické jídlo.

Ať už s provozováním restaurace teprve začínáte, nebo jste v oboru již několik let, vždy existuje prostor pro růst a zvyšování počtu lidí, kteří se k vám přijdou najíst, a možná jim natolik zachutná, že se budou pravidelně vracet. Pojďme se podívat na několik tipů a triků, které vám pomohou při vytvoření efektivní reklamní kampaně pro vaši restauraci.

Nastavte si cíl pro svou reklamní kampaň

Prvním krokem při nastavování reklamní kampaně na Facebooku je zvolit si cíl. Facebook, který je známý svým hlubokým porozuměním psychologii uživatelů, nasměruje vaše reklamy na lidi, kteří vám s největší pravděpodobností pomohou vaše cíle splnit.

Cíle mohou být různé: snažíte se oslovit lidi, kteří o vaší restauraci dosud neslyšeli, lidi, kteří u vás již byli a vy je chcete přilákat zpět, nebo lidi, kteří o vás sice vědí, ale nejsou ještě rozhodnuti vás navštívit?

Většina cílů spadá do tří základních kategorií, které korespondují s fázemi cesty nového zákazníka do vaší restaurace: informovanost, zvažování a konverze.

Cíl zvýšení informovanosti

Tento cíl spočívá v oslovení nových lidí a v tom, aby se dozvěděli, co je vaše restaurace zač. Oslovujete lidi, kteří o vás dosud neslyšeli. Facebook v této kategorii nabízí dva cíle reklamy:

• Povědomí o značce: Zvyšte povědomí lidí o vaší nové restauraci, lokalitě nebo položkách v menu.
• Dosah: Zvyšte povědomí o značce, abyste se dostali do povědomí veřejnosti. Cílem je zobrazení reklamy co největšímu počtu lidí z cílové skupiny.

Cíle pro fázi zvažování

Jakmile se lidé dozvědí, že existujete, mohou uvažovat o tom, že k vám přijdou na večeři. V této fázi se budou chtít informovat o tom, jak se k vám dostanou, zjistit vaši otevírací dobu a dozvědět se více o jídlech, která nabízíte. Reklamy na Facebooku nabízejí pro fázi zvažování řadu cílů:

• Návštěvnost: Posílejte lidi přímo na libovolné místo, které si vyberete, například na vstupní stránku vašeho webu, příspěvek na blogu, nebo do aplikace.
• Angažovanost: Oslovte lidi, u kterých je větší pravděpodobnost, že se zapojí do vašeho příspěvku tím, že jej lajknou, okomentují, nebo jej budou sdílet.
• Instalace aplikací: Pošlete lidi přímo na stažení aplikace.
• Zobrazení videa: Sdílejte videa o své firmě s lidmi, kteří jej s největší pravděpodobností zhlédnou.
• Generování leadů: Získejte potenciální zákazníky, kteří se přihlásí k odběru novinek prostřednictvím e-mailu.
• Zprávy: Spojte se přímo s potenciálními zákazníky v aplikaci Messenger, Instagram Direct nebo WhatsApp. Povzbuzujte lidi, aby se vás ptali a komunikovali s vámi přímo.

Facebook PPC

Cíl zvýšení počtu konverzí

Jedná se o závěrečnou fázi, kdy se lidé skutečně rozhodnou navštívit vaši restauraci. Facebook pro tuto fázi nabízí tři konverzní cíle:

• Konverze: Podněcujte lidi, aby na vašich webových stránkách provedli konkrétní akci, například zakoupili dárkový certifikát, objednali si donášku jídla nebo si rezervovali stůl.
• Prodej z katalogu: Toto cílení je určené spíše pro e-shopy, v případě restaurace jej využijete například při online objednávkách jídla.
• Návštěvnost prodejny: Propagujte svou restauraci a přilákejte do ní lidi, kteří jsou v nejbližším okolí.
• Většina malých restaurací se soustředí hlavně na konverze, protože si chtějí být jisty, že za výdaje na marketing získají konkrétní zisk v podobě objednávky jídla. Pokud si však přečtete příklady na konci tohoto článku, zjistíte, že zaměření na zvyšování povědomí o značce nebo generování leadů může být pro restauraci také velmi cenné.

Zaměřte se na své publikum

Jakmile si zvolíte cíl, budete si moci vybrat publikum pro svou reklamu. Čím více budete o svých zákaznících vědět, tím lépe budete moci cílit na konkrétní skupinu lidí, kterým by se ve vaší restauraci líbilo. V jakých čtvrtích žijí vaši potenciální zákazníci? Jak jsou staří? Jaké jsou příjmy jejich domácností? Jaké mají záliby?

Facebook nabízí mnoho různých způsobů, jak určit, kdo vaši reklamu uvidí, včetně polohy, pohlaví, věkové skupiny, zájmů (včetně zájmů souvisejících s vaší restaurací) a dalších.

Při nastavování publika pro vaši reklamu budete moci určit místo, kde se nacházejí lidé, kteří reklamu uvidí. Pokud chcete cílit na zákazníky ve svém nejbližším okolí, udržujte cílení na okruh kolem deseti kilometrů, aby se vaše reklama nezobrazovala lidem, kteří by to k vám měli příliš daleko. Kromě volby rádia můžete na zeměpisné cílení použít také poštovní směrovací čísla.

Pokud své zákazníky dobře znáte, můžete použít cílení podle zájmů, abyste si byli jisti, že oslovujete lidi, u kterých je největší pravděpodobnost, že se stanou vašimi zákazníky.

Pokud například většina vašich stálých zákazníků přivádí na večeři děti, a máte restauraci uzpůsobenou pro dětské návštěvníky (hrací koutek a podobně), budete chtít cílit na lidi, kteří mají malé děti. Na druhou stranu, pokud k vám chodí hodně zákazníků kvůli vašemu bohatě zásobenému vinnému lístku, budete chtít oslovit lidi pouze dospělé, kteří se zajímají o víno.

Podle toho, jak je vaše restaurace specializovaná, můžete přesně zacílit na správnou skupinu, která by mohla mít o vaše jídla zájem – například vegany či vegetariány.

Používejte atraktivní obrázky

Vaši reklamu na Facebooku budete muset doplnit vhodnými obrázky. Facebook je totiž vizuální médium a obrázky zde dokážou upoutat pozornost lidí více než text. Používejte fotografie jídel, které jsou dobře nasvícené, lákavé a dobře reprezentují vaši nabídku.

Fotografování jídla je speciální dovednost - můžete se ji naučit sami nebo si najmout profesionála. Kreativní fotograf, který ví, jak stylizovat a nasvítit jídlo, dokáže i z běžného pokrmu vytvořit něco, co vyvolá Pavlovův reflex u každého, kdo tyto fotografie uvidí. Investice do kvalitních fotografií se proto rozhodně vyplatí.

K propagaci nemusíte používat jen fotografie samotného jídla, ale také prezentace zážitku z jídla ve vaší restauraci. Příkladem tohoto přístupu jsou fotografie usměvavých tváří zákazníků nebo krásně prostřených stolů. Vyzkoušejte různé způsoby, abyste zjistili, který na vaše publikum funguje nejlépe.

Pro své PPC reklamy nepoužívejte obrázky, které obsahují velké množství textu, jako jsou například záběry jídelního lístku. Facebook má tendenci takové fotografie odmítat.

Facebook

Doplňte fotografie textem

Když vytváříte reklamy na Facebooku, musíte lidem kromě dokonalé fotografie několika slovy přesně říct, proč, kdy a jak by měli přijít na večeři nebo ochutnat vaše nové jídlo.

Barvy, motivy, obrázky a rozvržení vašich reklam pomáhají vytvářet image vaší značky. Vybírejte je proto velmi uvážlivě a pak je udržujte konzistentní, aby lidé vaše reklamy okamžitě poznali. Při tvorbě reklam mějte na paměti svou cílovou skupinu. Co je osloví? Ujistěte se, že výběr reklam odráží osobnost vaší restaurace, ať už je to elegantní šarm staré školy, nebo vtipný moderní styl.

V reklamních kampaních se zaměřte na věci, které jsou momentálně aktuální, abyste vytvořili pocit naléhavosti. Snažte se odpovědět na otázku: "Proč bych měl tuto restauraci navštívit právě tento týden a neodkládat to na jindy?". Speciální nabídky, jako je ochutnávka svatomartinského vína na podzim, nebo různé akce spojené s ročními obdobími, zvěřinové hody, týden exotické kuchyně, popřípadě živá hudba, to vše vytváří pocit naléhavosti.

I když se váš jídelní lístek v průběhu roku nemění, můžete vybrat konkrétní položky menu, na které upozorníte v různých ročních obdobích, a vytvořit tak aktuální reklamu. Například na jaře a v létě se zaměřte na saláty a grilované maso, v chladných měsících na zvěřinu a na Silvestra na bohaté dezerty.

Využívejte pokročilé nástroje Facebooku

Facebook nabízí inzerentům různé výkonné nástroje, s jejichž pomocí mohou své PPC reklamy vylepšit a zefektivnit.

A/B testování: Kampaně na Facebooku umožňují testovat různé reklamy proti sobě s pomocí A/B testování. Takto můžete zjistit, co přivádí lidi do vaší restaurace, a vložit své prostředky do PPC reklam, které fungují nejlépe.
FB Pixel: Instalace Facebook Pixelu na vaše webové stránky je velmi jednoduchá a pomůže vám je propojit se správcem reklamy na Facebooku, abyste mohli sledovat konverze, jako jsou rezervace nebo prodej dárkových certifikátů.
Podobná publika: Pokud máte seznam e-mailů vašich zákazníků, který obsahuje alespoň 1 000 adres, můžete jej nahrát do správce reklam a požádat Facebook, aby pro vás vytvořil tzv. podobná publika - seznam lidí, kteří jsou demograficky a zájmově podobní vašim současným zákazníkům a je tedy pravděpodobné, že by mohli vaši restauraci chtít také navštívit.
Nabídky na Facebooku: Vytváření nabídek nebo speciálních akcí je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak využít reklamy na Facebooku. Facebook umožňuje propagovat nabídky a slevy pomocí nástroje Facebook Offers. Nabídky na Facebooku můžete vytvářet přímo z nástroje pro sdílení na své stránce. Stačí hledat tlačítko "Nabídka" pod oblastí pro vytváření příspěvků na vaší stránce. Nabídky na Facebooku můžete zdarma otestovat u svého stálého publika. Až najdete oblíbenou kombinaci titulku a fotografie, můžete nastavit rozpočet a oslovit nové potenciální zákazníky.
Události: Další funkcí Facebooku, kterou můžete využít ve své reklamě, jsou události. Pokud ještě události k propagaci své firmy nevyužíváte, vymyslete několik nápadů, které úzce souvisejí s vaší značkou, a vyzkoušejte je.
Zkuste uspořádat akci Den etnické (řecké, indické, španělské…) kuchyně s živou hudbou, tanečními vystoupeními a příslušnou výzdobou. Popřípadě svou akci můžete spojit s nějakým svátkem nebo sezónní událostí, jako je například Halloween, den svatého Valentýna a podobně. Další možností je uspořádat například ochutnávku vína. Reklama na speciální akci vám pomůže oslovit nové lidi ve vašem okolí a dát jim důvod navštívit vaši restauraci.

Používejte interaktivní prvky

Pomocí reklam na Facebooku můžete vytvářet ankety, soutěže a další příležitosti k zapojení potenciálních zákazníků. Vytvářejte ankety, ve kterých se místních obyvatel zeptáte na různá rozhodnutí, která se ve vaší restauraci chystáte učinit. Například nová jídla v jídelníčku nebo téma příští akce. Lidé mají rádi, když se jich někdo zeptá na jejich názor, a cítí se být více propojeni s akcemi, o nichž hlasovali. Nejenže budou chtít navštívit například akci, o které hlasovali, ale je také velmi pravděpodobné, že o ní řeknou i svým přátelům.

Můžete také uspořádat soutěž s cenami, jako jsou dárkové certifikáty, nebo slevové kupony. Pomocí reklam na Facebooku propagujte svou soutěž i mimo okruh svých současných fanoušků a vyzvěte všechny, kteří se soutěže zúčastní nebo ji budou sdílet, aby vaši stránku sledovali i v budoucnu.

Závěrečné slovo

Závěrem lze říci, že používání reklamy na Facebooku je pro restaurace vynikající způsob, jak budovat povědomí o svém podniku a zvyšovat počet nových zákazníků. Pomocí PPC reklamních kampaní na Facebooku můžete nalákat konkrétní publikum, které bude mít zájem přesně o to, co nabízíte. Jakmile vaše reklamy na Facebooku přivedou lidi do vaší restaurace, chutné jídlo, přátelská atmosféra a kvalitní služby je přimějí neustále se vracet a stát se stálými zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp